MÄRGUKIRI EESTIMAA AVALIKKUSELE, PRESIDENDILE JA RIIGIKOGULE

VEIKO RÄMMEL

#276 Küsimused (spikker) Pevkurile, millega tõsta "homotedlikkust!"

2011-09-24 14:07

I

#277 Re: Re: Re: Re: Tsiteerin

2011-09-24 15:49

#275: VEIKO RÄMMEL - Re: Re: Re: Tsiteerin

Rämmelile soovitan endale selgeks terminid PAAT, KAMALUTÄIS, SUSSITUTT, KLAVER ja NUGIS. On juhuseid, kus ka suusabaasis on tantsupidu, ja seda lausa igal õhtul. Põnevusega ootame järge absurditeatrisse (Blumbergide ühisüritus UK-s)!

Penis

#278 MÄRGUKIRI EESTIMAA AVALIKKUSELE, PRESIDENDILE JA RIIGIKOGULE

2011-09-26 00:15

I, the penis, hereby request a raise in salary for the following reasons:

I do physical labor
I work at great depths
I plunge head-first into everything I do
I do not get weekends off
I work in a damp environment
I work in high temperatures
My work exposes me to contagious diseases


Dear Penis,

You do not work 8 hours straight
You fall asleep after brief work periods
You do not always follow the orders of the management team
You do not take initiative
You need to be pressured and stimulated in order to start working
You leave the workplace rather messy at the end of your shift
You don't always observe necessary regulations, such as wearing the correct protective clothing
You are unable to work double shifts
You've been seen entering and leaving the workplace with two suspicious looking bags

Sincerely,
The Management
Kirgiis

#279 Kirgiisi kanalihašašlõkk

2011-09-26 00:23


See lihtne, kuid samas üllatavate koostisosadega kanašašlõki retsept pärineb minu hea sõbranna Naša retseptivaramust. Kirgiisi päritolu kohta ei oska muud kommenteerida, kui et selle nimetuse all on see retsept käsikirjaliselt üles märgitud saanud. Peipsi ääres elava rahva seas on sel moel valmistatud šašlõkk populaarseks saanud. Naabrinaine Rita, kelle varamust on pärit suurepärane Peipsi sibulapirukas, armastab sedamoodi tehtud kana väga. Ja Rita juba head asja oskab hinnata :)


Tegemist on hästi geniaalse ideega - kana marineerub lahtiklopitud muna ja jahu segus ning hiljem küpsetades moodustub liha pinnale midagi paneeringu taolist, mis hoiab liha mahlad lihas sees.
Kanaliha puhul tuleks eelistada nahaga tükke - need on kindlasti mahlasemad kui ilma nahata tükid. Sobivad hästi väiksemad kintsulihatükid (koos kondiga) see tähendab, et mitte need sabaga suured tükid. Kindlasti võib proovida ka samal moel valmistada sealiha või siis hoopis kanakoibi, tiivaotsi, kalkunit vm liha.
Liha valmistamise jaoks läheb vaja 2 kg kana kintsuliha (vm liha), soola, pipart, 1 dl 10%-list äädikat (NB! pudelis on 30%-line, ehk siis tuleb lahjendada 1:3, mina kasutasin hoopis valge veini äädikat, mis on 6%-lise happesisaldusega), 2 muna, 2 spl jahu. 2 või rohkem sibulat.


Klopi munad lahti, sega jahuga, lisa äädikas, maitse järgi soola ja pipart. Sega marinaad läbi ja veereta kanakintsusid marinaadis. Võid kintsutükid ka väiksemaks lõigata, siis küpsevad need kiiremini läbi. Lõika sibularattad ja lisa marinaadile. Soovi korral haki meelepäraseid ürte ja lisa ka neid marinaadile. Võid panna marinaadi koos lihaga kilekotti ja siis külmkapis aeg-ajalt kotil teist külge keerata, et liha saaks ühtlaselt marinaadiga kokku. Lase paar tundi marineeruda.
Grilli, kuni liha on küps. Kõige mugavam on seda teha grillresti vahele asetatud lihatükke grillides. Samamoodi võid grillida ära ka kogu marinaadis olnud sibula (see on minu lemmik).


Küpsusastet kontrolli noaga liha kõige paksemasse kohta torgates - kui eralduv vedelik on selge, siis on kana küps. Kui vedelik on punakas, siis vajab kana veel küpsetamist.
Söö koos värskete salatiga ja lavašiga. Maitseb väga mahlaselt ja meeldib isegi neile, kes muidu kanaliha suured sõbrad ei ole (nagu näiteks mina ise) :)

http://toiduteemal.blogspot.com/2011/07/kirgiisi-kanalihasaslokk.html

Pipi Pikksukk

#280 Pipi Pikksukk

2011-09-26 00:27

Pipi Pikksukk (rootsi keeles Pippi Långstrump) on Astrid Lindgreni raamatute tegelane.

Tema täielik nimi on Pipilota Viktuaalia Rullkardiine Piparmünta Eefraimitütar Pikksukk (rootsi keeles Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump).

Esimene raamat Pipist ilmus 1945. Selle pealkiri oli "Pipi Pikksukk" ja selle oli illustreerinud Ingrid Vang Nyman. Eesti keeles ilmus see raamat 1968 Vladimir Beekmani tõlkes kirjastuses Eesti Raamat originaalillustratsioonidega ja 2008 ilmus sellest raamatust juba 4. trükk.

Pipi elab tavalises Rootsi väikelinnas Segasumma suvilas. Ta elab üksinda, ilma ühegi täisksvanuta. Tema isa on Eefraim Pikksukk, neegrite kuningas Kurrunurruvutisaarel. Pipi ema on surnud. Ise ütleb Pipi selle kohta: "Minu isa on neegrikuningas ja ema on ingel taevas, mitte igal lapsel ei ole niisugusi vanemaid".

Pipi on silmatorkava välimusega. Tema juuksed on seotud kahte patsi nii tugevasti, et need hoiduvad peast eemale. Tema nägu on tedretäppe täis. Jalas kannab ta eri värvi sukki ja tema kingad on mitu numbrit suuremad kui vaja. Kingad ostis Pipile tema isa, jättes ruumi kasvamise jaoks.

Sama omapärane on Pipi käitumine. Ta ei käi koolis ja on sellepärast peaaegu kirjaoskamatu. Kõigiga suhtleb ta väga familiaarselt ja seda võtavad teised vahel solvanguna, ehkki Pipi ise oma familiaarsusega kedagi solvata ei soovi. Tänaval kõnnib ta vahel tagurpidi, sest ei viitsi ümber pöörata, aga sama hästi võib ta käte peal kõndida. Alailma jutustab ta teistele luiskelugusid, eriti selle kohta, et mõnel kaugel maal elavat inimesed veelgi imelikumalt kui Pipi.

Pipil on kodus ahv Härra Nilsson ja knabstrupi tõugu hobune, kes elab verandal – Pipi sõnul sellepärast, et köögis oleks ta jalus ja elutoas hobusele ei meeldi.

Isalt päris Pipi kohvri kuldrahadega, mis võimaldab tal end ära elatada, ja üleloomuliku füüsilise jõu. Pipi on maailma kõige tugevam tüdruk ning saab hõlpsalt jagu kahest tema koju tunginud vargast. Ta võidab ka tsirkuse jõumeest Tugevat Adolfit ja peaaegu võidab oma isagi, nii et ta võib olla maailma kõige tugevam inimene üldse. Hobuse ülestõstmine on talle täiesti tavaline tegu. Kergesti saab ta jagu huligaanide kambast, aga vihasel härjal murrab sarved ära.

Pipis ei ole julmust ega pahatahtlikkust. Kui kaks politseinikku tulevad teda lastekodusse viima, tõstab Pipi nad lihtsalt ukse taha, aga pärast annab kummalegi omaküpsetatud piparkooke. Kaht varast, keda ta oma kodust tabas, sunnib ta öö läbi endaga tvisti tantsima, aga hommikul, kui need juba surmväsinud on, annab ta neile kummalegi ausalt välja teenitud kuldmündi.

http://et.wikipedia.org/wiki/Pipi_Pikksukk
System Exception

#281 C++

2011-09-26 00:29

[Visual Basic]

Public Class NotSupportedException
Inherits SystemException
[C#]
[Serializable]
public class NotSupportedException : SystemException
[C++]
[Serializable]
public __gc class NotSupportedException : public SystemException
[JScript]
public
Serializable
class NotSupportedException extends SystemException
VEIKO RÄMMEL

#282 PEDEDEL MÕISTUS OTSAS

2011-09-27 04:26

Nüüd läksid absurdi teed.
VEIKO RÄMMEL

#283 MEIE KIRIK: AVALIKU SÕNA NÕUKOGU EI PEA HOMOAKTIVISTI KAEBUST PROF. ÜLO VOOGLAIU PEALE PÕHJENDATUKS

2011-09-27 11:54

Avaliku Sõna Nõukogu ei pea homoaktivisti kaebust prof Vooglaidi peale põhjendatuks
Autor: uudistetoimetus
teisipäev, 27 september 2011

Avaliku Sõna Nõukogu (ASN) ei pea homoaktivist Aino Sieberti kaebust põhjendatuks ega leia, et professor Ülo Vooglaidi artiklis „Pederastid on jäämäe veepealne osa“ (Õhtuleht, 07.07.2011) avaldatud seisukohad on „vihakõne“.

„Vaadeldavas artiklis ei tähelda ASN vihakõne tunnusjooni ning neile ei ole konkreetselt osundanud ka kaebuse esitaja. Artikkel keskendub peamiselt kultuuri väärtussüsteemi põhimõtetele,“ nenditakse ASN-i otsuses. „Omasooiharus ehk, nagu artiklis nimetatakse, pederastia, on vaadeldavas artiklis eeskätt kompositsiooniline kujund, millist nähtust autor tõepoolest vastustab. ASN ei näe aga põhjust, miks niisugust arvamust ei tohiks avalikult väljendada.“

Loe lähemalt siit.

Järgmine >
VEIKO RÄMMEL

#284 VEIKO RÄMMEL: FUNDAMENTALISM VÕI KIRIK, KUI TRADITSIOONI JA MORAALI HOIDJA?

2011-09-27 11:55




Kaasagne eetikateadus väidab, et tema vundament on humanism. Sellega ei saa nõustuda. Eetika põhineb kristlikus ruumis eeskätt Pühakirjal, täpsemalt 10-l käsul ehk dekaloogil. On kahtlemata õige, et kõike Piiblis kirjutatut ei saa võtta sõnasõnalt, kahtlemata on olemas ka tõlkevead. Näiteks on eesti keelses Piiblis tõlgitud käsk: „Sina ei pea tapma!“ Seda saab mõista – kedagi ei tohi tappa, ka sääske, ka looma söögiks ega sõjas enesekaitseks. Täpselt nii tõlgendavad seda ka fundamentalistid, näiteks Jehoova tunnistajad jt. Hiljuti kingiti mulle inglise keelne Pühakiri. Seal ei ole sõna killing (tapma), vaid murder (mõrvama). Tegemist on täpse tõlkega vana-heebrea keelest. Kohe asi selge.

Eeltoodud näite põhjal peaks olema selge, kes on vundamentalistid (äärmuslased, kui soovite). Julgen väita, et EELK-s selliseid ei ole. Kellele on siis suunatud Jaan Lahe jutu teravik?

Omaette probleem on naisõpetajate küsimus, seda eitavat suhtumist heidetakse ette eriti Augsburgi Usutunnistuse Seltsile. Ma nõustusin kunagi kriitikaga, enam mitte! Muidugi põhineb naisõpetajate eitus vaid Pauluse ütlusel: „Naised olgu Kirikus vait!“ ning asjaolul, et Kristuse jüngrid olid mehed. Seega Õnnistegija enda korraldus. Tõepoolest, see on ajaloolise konteksti tulemus, tolleaegne patriarhaalne elukorraldus. Samal ajal on õige ka väide, et mehe ja naise võimed ja rollid on erinevad, mis ei välista erandeid. Kuid poole ohtlikum on sellest traditsioonist loobumisel asjaolu, et rakendub vanasõna: „Andes kuradile sõrme, siis võtab ta terve käe!“

Skandinaavia Kirikud alustasid liberaliseerimist naisõpetajate lubamisest ja on jõudnud homopastorite ja Kirikuteni. Üks järeleandmine sünnitab teise. Just seetõttu tuleb vanadele, arhailistele kui soovite, traditsioonidele Kirikus truuks jääda.


KAS EELK VAJAB MUUTUSI?

Vastaksin, et kindlasti. Kirik peab hakkama täitma oma põhiülesannet. Olema usu, traditsioonide ja moraali hoidja ning säilitaja ühiskonnas. Näitamaks õigelt teel hälbinutele õiget suunda ning mitte tõrjudes patuseid, kes oma pattu kahetsevad. Samal ajal astudes otsustavalt vastu moraali ja usulõtvusele. See ja ainult see on kiriku ülesanne! Väidan, et täna seda vähemalt EELK-s ei ole piisaval määral.

Kristuse Kirik ei saa olla humanistlik. Ta peab olema Kristlik ehk Jumalik. See on tee, kuhu poole püüelda ja mis suunas reformida Kirikut. Kui usk ja kirik muutuvad inimlikeks (humanistlikeks), siis saame humanistliku liberalismiga lahjendatud kristluse nagu Skandinaavias kõikjal näha võime.
Posted by Usk, lootus, armastus at 12:55 AM
D.Th.

#285 Re: VEIKO RÄMMEL: FUNDAMENTALISM VÕI KIRIK, KUI TRADITSIOONI JA MORAALI HOIDJA?

2011-09-27 18:44

#284: VEIKO RÄMMEL - VEIKO RÄMMEL: FUNDAMENTALISM VÕI KIRIK, KUI TRADITSIOONI JA MORAALI HOIDJA?

The commandment "thou shalt not kill" (Authorized version of King James Bible, Exodus 20:13) is better understood in the New King James Version Bible which states:"You shall not murder." (New King Jame Version Bible, Exodus 20:13).

Most modern translations of the Bible rendered it this way.

Nii et tegemist EI OLE mitte täpse sõna-sõnalise tõlke vaid INTERPRETATSIOONIGA, mis toob küll mõtte paremini esile, kuid on muudetud algupärandist. Tegemist on Piibli moderniseeritud tõlgendamisega.

 

Just konservatiivsed piiblitõlked rõhutavad sõna KILL, samas kui liberaalsemad tõlkeversioonid tõlgendavad asja sisu, MURDER.

 

Mõned näited veel:

Meaning

Literal meaning

Origin

There are many instances of this phrase in the Bible (Authorized version of King James Bible).

Exodus 20:13: Thou shalt not kill.

Deuteronomy 5:17: Thou shalt not kill.

Matthew 5:21: Ye have heard that it was said by them of old time, Thou shalt not kill; and whosoever shall kill shall be in danger of the judgment.

Romans 13:9: For this, Thou shalt not commit adultery, Thou shalt not kill, Thou shalt not steal, Thou shalt not bear false witness, Thou shalt not covet; and if there be any other commandment, it is briefly comprehended in this saying, namely, Thou shalt love thy neighbour as thyself.

 

Mis aga naistesse puutub, siis vägevaid naisi oli VTs hulganisti, UTst võime kohe Luuka Evangeeliumi algusest (2. pt) lugeda:

Naisprohvet Hanna

36Seal oli ka prohvet Hanna, Penueli tütar, Aaseri suguharust, kes oli kõrgesse ikka jõudnud. Ta oli mehega elanud seitse aastat pärast oma neitsipõlve
37ja lesk olnud kuni kaheksakümne neljanda eluaastani. Tema ei lahkunud pühakojast, vaid teenis Jumalat ööd ja päevad paastumiste ja palvetamistega.
38Tema tuli sel tunnil sinna ja ülistas Jumalat ning kõneles Jeesusest kõigile, kes ootasid Jeruusalemma lunastust.

 

Kiriku inimlikku ja inimeselähedast suhtumist (välistamata jumalakesksuse) võiks vaagida aga väikese järelemõtlemisega: kas kirik on Jumala või inimese jaoks.

Kirik minetaks oma funktsiooni, kui me sinna ainult pöördunuid lubame. Jeesuse mõte oligi ju selles, et "tulge minu juurde kõik, kes te koormatud ja vaevatud (~patused) olete, ja mina annan teile hingamise (~pääste)".

D.Th.

#286 Re: VEIKO RÄMMEL: FUNDAMENTALISM VÕI KIRIK, KUI TRADITSIOONI JA MORAALI HOIDJA?

2011-09-27 21:33

#284: VEIKO RÄMMEL - VEIKO RÄMMEL: FUNDAMENTALISM VÕI KIRIK, KUI TRADITSIOONI JA MORAALI HOIDJA?

/...Täpselt nii tõlgendavad seda ka fundamentalistid, näiteks Jehoova tunnistajad jt.../

Jehoova tunnistajad EI OLE mingid fundamentalistid. Tõsi, nad ise peavad endid algkristluse taastajaks, kuid fundamentaalse kristlusega ei ole neil midagi ühist. Kogu nende religioon põhineb valeprogveteeringutel. Korduvalt on ennustatud maailma lõppu. Mis aga tulemata on jäänud, on see oodatud lõpp. Samas aitas maailma lõpu kuulutamine täita religiooniliidrite taskuid.

--------

Jehoova tunnistajad

Organisatsioon tekkis 19.sajandi teisel poolel USAs. Tollal laialt levinud adventistlike ringkondadega ühinenud kaupmees Charles Taze Russell (1852-1916) asutas 1879.a. ajakirja “Siioni Vahitorn” (hiljem lihtsalt “Vahitorn”). Selle lugejad koondati kogudusteks, keskse ülesandega levitada Russelli lehte ja traktaate. Piibli apokalüptiliste raamatute alusel tehtud arvutuste põhjal usuti, et aastal 1914 kukutatakse ilmalik võim, äratatakse surnuist VT pühad mehed ja algab paradiislik ajastu. Pärast nimetatud aasta möödumist jätkati ümberarvutuste ja ümbertõlgendamistega - maailma lõppu oodati muuhulgas veel ka aastatel 1916, 1925, 1975. 1914. aastal suhtes võeti omaks seisukoht, et sel ajal asus Kristus oma taevasele troonile ja valitseb nüüd sealt nähtamatuna.
Õpetuse keskmes on peatselt asetleidev suur lõpuvõitlus Harmagedoni all (Ilm 16:16), mille elavad üle ainult tõeliselt usklikud JT-d. 144 000 neist pääseb taevasse, sellal kui ülejäänud naudivad elurõõme maapealses paradiisis. Uskmatud ehk mitte-JT-d hävitatakse täielikult. JT-d peavad end ainsaks Jumala tahet järgivaks kogukonnaks. Tegemist on rangelt hierarhilise organisatsiooniga, mida koordineeritakse peakorterist Brooklynis, New Yorgis.
JT-te arvates on Piibel täht-tähelt Jumala dikteeritud ja iga sõna selles vastab tõele ka oma kontekstist välja rebituna. Piiblis nähakse ennekõike seadust ja Jumalas halastamatut kohtunikku. Ebapiibellikuks ja seega Jumala tahtega vastuolus olevaks peetakse õpetust Kolmainu Jumalast, ristimärki, jõulude ja sünnipäevade pidamist. JT-d ei osale valimistel ja keelduvad sõjaväeteenistusest. Järgitakse VT vere söömise keeldu (millega seondub ka vereülekannetest loobumine) ja kujude kummardamise keeldu.
Tavalised kuulutajad ei tea kuigi palju oma ühenduse ajaloost ja struktuurist, ega ka sellest, millest räägivad kõik need teised ususüsteemid, mis ilma pikemata on tembeldatud saatanlikeks, lahkumine JT-de seast tähendab Jumala hülgamist.

Eestis on Jehoova tunnistajad kõige tuntumad usutegelased üldse - usuasju ja ajalugu mitte tundvad inimesed on tihti tõmmanud võrdusmärgi Jehoova tunnistajate ja usklike vahele üldse, pidades kõiki ühtviisi naiivseteks ja pealetükkivateks. Eestis on tunnistajad hetkel peaaegu ainsad, kes harrastavad süstemaatilist ukselt-uksele misjoneerimist. Tunnistajaid võib pidada meil kõige levinumaks uususundiks ning seetõttu peljatakse neid ka kõige enam - koolid on tihti mures endi keskel toimuva aktiivse misjoni tõttu, seda enam, et korraliku tunnistaja jaoks on kõrgharidus nagu ka igasugune muu pühendumine (näiteks tippsport) välistatud. Eestis on Jehoova tunnistajaid 4000 ringis, Jehoova Tunnistajate Koguduste Liitu kuulub 11 kogudust ning mõningatel andmetel on üle Eesti ehitatud 15 kuningriigisaali.

Allikas: www.eelk.ee

--------

D.Th.

#287 Re: VEIKO RÄMMEL: FUNDAMENTALISM VÕI KIRIK, KUI TRADITSIOONI JA MORAALI HOIDJA?

2011-09-27 21:50

#284: VEIKO RÄMMEL - VEIKO RÄMMEL: FUNDAMENTALISM VÕI KIRIK, KUI TRADITSIOONI JA MORAALI HOIDJA?

Veel veidi heatahtlikku "norimist", siis lõpetan.

/...Hiljuti kingiti mulle inglise keelne Pühakiri. Seal ei ole sõna killing (tapma), vaid murder (mõrvama). Tegemist on täpse tõlkega vana-heebrea keelest. Kohe asi selge.../

Ei ütleks, et tõlge täpne oleks, küll aga mõistetavam. Tegemist sõna tähenduslikku mõistet avardava tõlkeversiooniga. Pakuksin välja ühe kogumiku ingliskeelseid versioone. Ja muideks iga koolkond on olnud veendunud, et just nende tõlge on see parim. Tegelikult on konservatiivsem ringkond hinnanud KJV Piiblit, samas kui muudatustele avatud ja uuendusmeelsed on eeslistanud NKJV Piiblit, mis on eelneva tõlgendus. 21st Century King James Version (KJ21) on seevastu pöördunud tagasi esialgse tõlkeversiooni juurde.

Exodus 20:13

King James Version (KJV)
Thou shalt not kill.

New King James Version (NKJV)
You shall not murder.

21st Century King James Version (KJ21)
Thou shalt not kill.

Amplified Bible (AMP)
You shall not commit murder.

American Standard Version (ASV)
Thou shalt not kill.

Common English Bible (CEB)
Do not kill.

Contemporary English Version (CEV)
Do not murder.

Darby Translation (DARBY)
Thou shalt not kill.

Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)
Thou shalt not kill.

English Standard Version (ESV)
You shall not murder.

English Standard Version Anglicised (ESVUK)
You shall not murder.

GOD’S WORD Translation (GW)
Never murder.

Good News Translation (GNT)
Do not commit murder.

Holman Christian Standard Bible (HCSB)
Do not murder.

The Message (MSG)
No murder.

New American Standard Bible (NASB)
You shall not murder.

New Century Version (NCV)
You must not murder anyone.

New International Reader's Version (NIRV)
Do not commit murder.

New International Version (NIV)
You shall not murder.

New International Version 1984 (NIV1984)
You shall not murder.

New International Version - UK (NIVUK)
You shall not murder.

New Life Version (NLV)
Do not kill other people.

New Living Translation (NLT)
You must not murder.

Today's New International Version (TNIV)
You shall not murder.

Wycliffe Bible (WYC)
Thou shalt not slay. (Thou shalt not kill.)

Young's Literal Translation (YLT)
Thou dost not murder.


Märkus:
Vastav heebreakeelne sõna hõlmab eneses samuti inimese surma põhjustamist hooletuse või hoolimatuse tagajärjel.

Veiko Rammel

#288 MATTI ILVES: HUMANISTLIKU KRISTLUSE MANIFESTI TEGELIKUD EESMÄRDID

2011-09-29 01:08



Humanistliku kristluse manifestil (edaspidi HKM) ei ole tegelikult mingit pistmist humanismiga ja veel vähem moraaliga, sellega püütakse saavutada hoopis teisi hästi varjatud eesmärke. Liikumine tänapäevase, demokraatliku ja avatud kiriku poole on vaid selle manifesti deklaratiivne osa, mis on mõeldud selleks, et see muuta inimestele ning ühiskonnale vastuvõetavaks.
Mõistmaks HKM eesmärke peame alustama ühiskonnast mille poole neomarksistlik Euroopa Liit liikuda soovib. Itaalia professor Roberto de Mattei kirjutab artiklis "Euroopa Liit – vahend relativismi diktatuuri teenistuses" (avaldatud: http://www.decivitate.ee/?go=index): "Maastrichti leping, mis kirjutati alla 7. veebruaril 1992, peegeldas selgelt sotsialistlikku entusiasmi „piirideta Euroopa“ suhtes. See leping kujutab endast otsustavat pööret Euroopa kontinendi ajaloos. Selle deklareeritud eesmärgiks oli iganenud nähtustena käsitletud rahvusriikide kukutamine ja tee alustamine Euroopa sotsialistliku vabariigi rajamisele. See pidi olema algatuseks sotsialismi ideaale ilma nõukogude kommunismi brutaalsete meetoditeta elluviivale üleilmsele vabariigile."
Uusmarksistid proovivad hävitada kõik traditsioonilised Euroopa kristlikud ja konservatiivsed väärtused, et siis kujundada Euroopa ja maalim nende utoopilistele eesmärkidele vastavaks.
Nüüd tuleb meil veel tutvuda lühidalt teoreetilise alusega millest HKM-i kirjutajad lähtuvad. Marksistlik filosoof H. Marcuse (elas aastatel 1889-1979) kirjutas raamatu “Repressive tolerance". See on kujunenud üheks tähtsamaks teoseks, millest HKM-i ja Uue maailmakorra ehitajad juhinduvad. Lühidalt kokkuvõetult sisaldab see järgmist: Kasuks tulevad kõik vähemused, kes aitavad lagundada senist ühiskonda. Kõikide “vaenatud” vähemuste - anarhistid, immigrandid, pederastid, lesbid jne - taotlusi tuleb soodustada, kuniks varasem ühiskonnamudel on muutunud ebakindlaks, et sellele siis suurem löök anda.
HKM-i koostajad proovivad vähendada kiriku mõju moraali ja traditsioonide toetajana; selleks kasutavad nad eriti räigeid võtteid, ka seda, et kirik loobuks Piiblis kirjapandust suurema sallivuse ettekäändel. Jah, näiteks Rootsis ja mõnes teises riigis on see juba kahjuks korda läinud.

Toon nüüd väljavõtted Eesti Kirikute nõukogu seisukohast homoseksuaalsuse küsimuses:

Homoseksuaalsusesse suhtumine
Kõige üldisemas mõttes peetakse homoseksuaalsuseks kalduvust ihaleda või sugulisse vahekorda astuda omasoolise inimesega. Kuna Piibli seisukohast tuleb pidada lubamatuks mistahes seksuaalakti väljaspool mehe ja naise vahelist abielu, ei saa kristlik kirik aktsepteerida ka homoseksuaalset suhet ega käitumist. Kõik EKN liikmeskirikud, tuginedes Piibli autoriteedile, peavad ühtviisi taunitavaks nii samasooliste abielu kui ka vastava partnerlussuhte seadustamist või tunnustamist kiriku poolt aktsepteeritud kooseluvormina. Kõnealust seksuaalpraktikat käsitlevad piiblitekstid kinnitavad, et homoseksuaalsus on patt selle erinevates avaldumisvormides - sugukirena, seksuaalsuhtena ja legaalse partnerlusena.
„Kas te ei ole lugenud,” küsis Jeesus, „et loomise algul tegi Looja inimese meheks ja naiseks; ja ütles: „Seepärast jätab mees oma isa ja ema ning hoiab oma naise poole ja need kaks saavad üheks.” Nõnda ei ole nad enam kaks, vaid üks liha. Mis nüüd Jumal on ühte pannud, seda ärgu inimene lahutagu!”[4]
Soo – kas siis mees- või naissoo – kvaliteet on peaasjalikult seotud inimese isikulise olemasoluga: „Jumal lõi inimese oma näo järgi, Jumala näo järgi lõi ta tema, ta lõi tema meheks ja naiseks.”[5] Loomine meesinimeseks ja naisinimeseks puudutab seega ennemini inimese ontoloogilist kui bioloogilist mõõdet. See näitab ilmekalt, et homoseksuaalsus ei ole lihtsalt moraali ega loomuliku või juriidilise õiguse küsimus, vaid sõna otseses mõttes eksistentsiaalne, veelgi täpsemalt väljendudes – olemasolu ja ontoloogia küsimus.
Loomispäraselt on mehe ja naise vahelisse abielusuhtesse kätketud jumalik õnnistus ja inimlik õnnelikkus, ja seda intiimses või reproduktiivses mõttes pärssivad kooseluvormid osutuvad Piibli järgi taunimisväärseks. EKN liikmeskirikute ühine arusaam on, et pahesid ja patte ei peaks ühiskondlikult tunnustama ega isikuvabadusega õigustama. Vastandudes ühiskonnas levivale homoseksuaalsuse heakskiitmisele ja propageerimisele, tõlgendab EKN inimõiguste võõrandamisena juhtumeid, kui traditsiooniliste heteroseksuaalsete veendumuste või nendest lähtuvate avalduste pärast hakatakse kedagi ühiskonnas marginaliseerima või diskrimineerima.[6]
Samas ei õigusta EKN ennast homoseksuaalidena määratlenud inimeste ahistamist ega nõustu katsetega eristada inimesi selleks, et neid põlgusega kohelda või häbimärgistada. Olles loodud Jumala näo järgi kuulub kõigile inimlastele nii jumalik armastusväärsus kui inimlik väärikus, sõltumata kellegi pühadusest või patususest. Piibel õpetab pattu taunima, ent patusele armastust osutama.[7]

Pauluse apostellik autoriteet
Kuna enamik homoseksuaalsust taunivaid kirjakohti Uues Testamendis pärineb Pauluse kirjadest, kelle apostellikku autoriteeti seati kahtluse alla juba tema enda päevil,[18] siis on nüüdisaegsedki homoliikumist pooldavad teoloogid tõstatanud küsimuse Pauluse kirjapärandi kehtivusest jumaliku korraldusena tänapäeva kristliku kiriku üle. Paulus ise tunnistas korintlastele seksuaalelu puudutavaid korraldusi andes, et tal ei pruugi olla igas konkreetses küsimuses „Issanda käsku”,[19] vaid ta räägib oma „mina” autoriteediga.[20] Kas pole võimalik, et samas kirjas peatükk varem öeldud sõnadki väljendavad lihtsalt Pauluse isiklikku ja mitte jumalikku seisukohta, et ei „lõbupoisid ega meestepilastajad ... päri Jumala riiki”?[21]
Ometi tuleb tõdeda, et Paulus kaitseb oma apostellikku autoriteeti nii korintlaste ees[22] kui ka mujal.[23] Kuigi ta jaatab, et seksuaalelu teatud küsimustes tal „ei ole Issanda käsku” (ehk Jeesuselt eneselt pärinevat õpetust nende küsimuste lahendamiseks), annab ta ometi „nõu nagu see, kes on saanud usaldatavaks Issanda halastuse kaudu” , kuna temalgi „on Jumala Vaim”.[24] Sama Vaimu poolt inspireerituna ja homoseksuaalsuse suhtes eitavale seisukohale asudes ei ütle apostel kusagil, et „see on minu arvamus”, vastupidi, ta taunib homoseksuaalsust kui midagi, mis „käib terve õpetuse vastu”[25] ja millest loobumata inimesed kohe kindlasti ei „päri Jumala riiki” .[26] Kirjas roomlastele õpetab Paulus kogu oma apostelliku autoriteediga, et homoseksuaalsete kalduvustega inimeste seksuaalelu on „väär”,[27] kuna „nad on Jumala tõe vahetanud vale vastu”[28] ja „on seega iseenestes saanud kätte paratamatu palga oma eksimuse eest”.[29]

Nii kui näeme, soovivad HKM-i manifesti kirjutajad, et kirik "suurema sallivuse" eesmägil loobuks, ei rohkem ega vähem, pühakirja tunnistamast. Sellise eesmärgi täitumisel muutuks meie kirik kahepalgeliseks ja poleks enam inimestele eeskujuks teel moraalse traditsioonilise eluviisi ja jumalasõna juurde, koos samasooliste laulatamise ning samasooiharate kirikuõpetajatega.
Pragu on Eesti kirikud isegi väga tolerantsed ja läinud kaasa kõigi kaasaegsete moraalist lähtuvate suundumustega.
Samuti arvan, et need nn "Humanistliku kristluse manifesti" autor(id) on väga hästi kinni makstud, sest ükski teoloog ei läheks muidu nii kiriku vastu. Selliseid juhtumeid võis kohata üksikuid vaid nõukogude ajal, mäletan, et kunagi oli TPI-s üks "teadusliku" ateismi õppejõud, kes varem olevat olnud kirikuõpetaja.
Lõpetuseks jääb soovida meie kirikujuhtidele vaid kindlameelsust ja jõudu vastupanuks sellistele alatutele rünnakutele.
Viki

#289 Re: MATTI ILVES: HUMANISTLIKU KRISTLUSE MANIFESTI TEGELIKUD EESMÄRDID

2011-09-30 23:02

#288: Veiko Rammel - MATTI ILVES: HUMANISTLIKU KRISTLUSE MANIFESTI TEGELIKUD EESMÄRDID

Ontoloogia ehk olemisõpetus (kreeka sõnadest on 'olev' ja logos) on metafüüsika haru, mis tegeleb oleva ja olemise kui niisuguse ning olemisviisidega (entiteetide ehk olevate põhitüüpidega). Sõna on tuletatud kreeka sõnast on 'olev'.

Ontoloogiaks nimetatakse sageli teatud esmaste või kindlaimalt olemas olevate üksuste määratlemist mõne filosoofia suuna poolt, nende üksuste seostatud ja teoreetiliselt põhjendatud kogumit, nt Freudi ontoloogia põhiüksusteks võib pidada tunge ja teadvust, Platoni ontoloogia omadeks jällegi ideesid.

Klassikalises filosoofias (sealhulgas) Christian Wolffi järgi on ontoloogia metafüüsika osa, nimelt üldmetafüüsika erinevalt erimetafüüsikast, mis tegeleb Jumalaga (loomulik teoloogia), hingega (loomulik psühholoogia) ja universumi ehk maailmaga (loomulik kosmoloogia). Erimetafüüsika pretendeeris teatavate entiteetide-valdkondade uurimisele puhtalt mõistuse alusel (kogemusele toetumata). Selle poolest erines loomulik teoloogia teoloogiast, mis tugineb ilmutusele, sealhulgas Pühakirjale, ning loomulik kosmoloogia kogemusele toetuvast füüsikast. Erimetafüüsika uuris näiteks seda, kas maailmal on ajaline algus või kas hing on surematu. Seevastu üldmetafüüsika tegeles olevaga üldiselt.

Traditsioonilises ontoloogias on esiplaanil küsimus, kuidas suhtub olemine olevasse (Martin Heidegger räägib siinkohal "ontoloogilisest diferentsist", mis seisneb otsustavas vaheteos oleva olemise ja olemise enda suhtes).

Skolastilises filosoofias arutleti ka transtsendentaalide üle. Tegemist on igasuguse oleva atribuutidega. Nende seas on res (asi), ens (olev), unum (üks), aliquid (miski), bonum (hea), verum (tõeline), osalt ka pulchrum (ilus, kaunis).

Ontoloogia arutelu saab alguse Parmenidesest. Sellele valdkonnale on suuremat rõhku pannud näiteks Platon (ideedeõpetus), Immanuel Kant (transtsendentaalfilosoofia) ja Martin Heidegger (eksistentsiaalontoloogia).

~wikipedia

Metafüüsikaks (kr meta 'üle', physis 'loodus') nimetatakse filosoofia haru, mis tegeleb reaalsuse ja olemise enese põhimõttelise olemuse ning alusmõistete uurimisega. Kui füüsika uurib reaalsust vaatluste, mõõtmiste ja katsete abil, siis metafüüsika on katse ületada füüsika piirid ning jõuda oletuste, mõtiskluste ja loogiliste järelduste kaudu mittemõõdetava reaalsuseni ning ajatute, muutumatute ja üldkehtivate seaduspäradeni.

Metafüüsikaks nimetatakse ka füüsikalise reaalsuse ja teadusliku maailmapildi raamest väljapoole jäävate usu ja ilmutusega seonduvate üleloomulike nähtuste sfääri.

Metafüüsika poolt käsitletavate probleemide hulka arvatakse tavaliselt näiteks Jumala olemasolu, hinge surematus, keha ja vaimu vaheline seos, vaba tahe jms.

~wikipedia

Seega on kogu Veiko Rämmeli poolt kopeeritud Matti Ilvese tekst ei midagi enamat ega vähemat kui tühipaljas filosofeerimine teemadel, mille valdamisest ollakse valgusaasta kaugusel. Juba iseenesest katse Jumalat mõistuspäraselt lahti mõtestada on sama, kui minna kivikirvega raali torkima, seega on kogu seesugune mõtteheietus julmalt kristluse vastane. Rääkimata veel sellest, kuidas sasipuntrasse aetakse inimese füüsiline sugu (sex) ja orientatsioon (gender).

 

 

Viki

#290 Re: MATTI ILVES: HUMANISTLIKU KRISTLUSE MANIFESTI TEGELIKUD EESMÄRDID

2011-09-30 23:06

#288: Veiko Rammel - MATTI ILVES: HUMANISTLIKU KRISTLUSE MANIFESTI TEGELIKUD EESMÄRDID

Ja mis kõigel sellel jural sinu "traditsioonilisusega" pistmist on?

Millest algas see nn "traditsioon"?

Ja kuidas üks pisuke protsent "mittetraditsioonilist" nüüd äkki seda "suurt ja uhket traditsiooni" ohustab?

Või on "traditsioon" tõesti nii äbarikult nõrguke?

Täielik loogika puudumine.

Guits, kaloss1@hot.ee

#291 MÄRGUKIRI EESTIMAA AVALIKKUSELE, PRESIDENDILE JA RIIGIKOGULE

2011-10-02 20:24

Hr. Rämmel on kõva kirjamees. Mina nii pikalt ei viitsiks diskuteerida.
Need, kes ei usu Jumalat ja Piibli sõnumit, võivad ju uskuda, et maailm on ise tekkinud ja kõik regulatsioonid loksuvad ise paika. Nii ka homodega: nad ei ole jätkusuutlikud, järglasi (lapsi) nad ei saa, järelikult on nad sellised väärakad mutatsioonid, kes surevad esimese põlvkonnana välja.

Kes aga Jumalasse usub, liigitab homod nii nagu pühakirjas paika on pandud: nad on tulevikuta inimesed. Kõigile on Jumala poolt antud vabadus valida, mida teha. Mõnedel on aga see homovärk nö. nagu mingi mutatsioon ja väidavad, et nad soovivad samuti olla armastatud ja armastada... Pühakiri sellist asja aga ei luba. Õnneks minul ei ole sellist haiglaslikku kõrvalekallet. Tunnen kaasa neile, kes sellega hädas on!
Jaan Nuga

#292 Nojah

2011-10-03 09:38

Üks tegi otsa lahti ja nüüd neid petitsioone tuleb nagu kirjusid koeri.

Kas autorid oleksid ehk nii lahked ja vaataksid selle petitsiooni lauseehituse ja kirjavead üle - sellisel kujul on see haritud inimesele suisa solvav lugeda.
Ma väga loodan, et keegi ei hakka seda nõnda riigikogule saatma - see paneks hulga esmaemotsiooni ajel allkirja andnud inimesi üsna halba valgusesse.
Samas, kui petitsiooni teksti muuta, kas siis vigasele tekstile antud allkirjad enam kehtivad? Ilmselt mitte.

Külaline

#293

2011-10-04 09:13

Ühiskond,kes lõhub liitu mehe ja naise vahel,määrab ise oma rahvuse hävingule.

Külaline

#294

2011-10-04 09:18

Abieluliit mehe ja naise vahel tagab elu jätku maal.
Who the f*ck is Veiko Rammel??? Some jerk???

#295 Is it that what you want?

2011-10-07 19:58

An American student has described how he was tortured for a month by his father in a effort to turn him heterosexual.

Samuel Brinton, a student at Kansas State University, said his Southern Baptist missionary father beat him, burned him and shocked him with electric currents.

He said his family, who lived on a missionary base in Iowa, first realised he was gay at the age of 12, when he told his father that he felt more strongly about his male best friend than models in Playboy magazine.

His father responded by knocking him out so brutally, he needed hospital treatment.

Samuel was interviewed as part of a project by a group called I’m From Driftwood, which travelled across the US to find untold LGBT stories.

He described how his father told him he was the only gay person left in the country and the government would soon find him and kill him.

He said he was beaten badly by his father to the point of being hospitalised six times, although doctors were told that he had fallen down the stairs.

Samuel was also burned or forced to hold ice cubes while looking at pictures of men embracing to make him associate male intimacy with pain.

The worst came in the form of the “month of hell”, in which needles were stuck in his fingers to administer electric shocks while he was shown gay porn.

Samuel says he considered suicide, even climbing on to the roof of a three-storey building. His mother, he says, told him she would love him again if he became straight.

The student said he then decided to pretend to be straight, which his parents accepted.

But when he came to leave home for university, he told them the truth and was warned by his father that he would be killed if he ever returned.

He said: “I’ve tried to call them multiple times. ‘I try to keep calling. I want contact.

“The last time [my dad told me] he would shoot me if I ever tried to walk in the door again.”

But he added he would still give his parents “the chance” to accept him in future.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Qf5dqzcy3bc
Elu Jätk Maal

#296 Re:

2011-10-07 20:35

#294: -

"Abieluliit mehe ja naise vahel tagab elu jätku maal."

See elu jätk oli minu lapsepõlves 3,5 miljardit inimest, nüüd on see juba 6,7 miljardit...

Mis haiget jura te ajate? Maakera läheb varsti lõhki, muudkui sigite nagu küülikud!

Ja see hala, et eestlased surevad välja... Tuletillae! Kas eestlased on inimkond? Mis "ülemrass" see sihuke on? See ksenofoobiliselt inimvihkajalik sugu võiks tõesti välja surra, maailm oleks hulga kenam paik.

Mutant, kui soovite

#297 Re: MÄRGUKIRI EESTIMAA AVALIKKUSELE, PRESIDENDILE JA RIIGIKOGULE

2011-10-07 20:43

#291: Guits, kaloss1@hot.ee - MÄRGUKIRI EESTIMAA AVALIKKUSELE, PRESIDENDILE JA RIIGIKOGULE

"Mõnedel on aga see homovärk nö. nagu mingi mutatsioon ja väidavad, et nad soovivad samuti olla armastatud ja armastada... Pühakiri sellist asja aga ei luba."

Õnneks minul sellist "pühakirja" ei ole, mis armastuse keelustaks.

Aga huvitav tõesti, mida need enese orientatsioonis kindlad "heterod" nii väga oma nina topivad asjadesse, mis neisse üldse ei puutu. Üks tõeline hetero elab omaenese elu ja naabrimeeste magamistubadesse ei piilu.

Ammu Läinud

#298 Re: Re:

2011-10-07 20:50

#296: Elu Jätk Maal - Re:

///...Ja see hala, et eestlased surevad välja... Tuletillae! Kas eestlased on inimkond? Mis "ülemrass" see sihuke on? See ksenofoobiliselt inimvihkajalik sugu võiks tõesti välja surra, maailm oleks hulga kenam paik.///

Mõtlemisvõimega eestlased lahkuvad nagunii sellest homofoobsest riigist.

Normaalne

#299 saastahaisulisest veiko rämmelist

2011-10-09 20:34

Ja ikkagi ei jõua minule pärale. Kuidas, millisel viisil ohustab minu isiklik elu kellegi veiko rämmeli isiklikku elu. Ta ei tunnegi mind, ta pole mind kunagi näinudki ja loodetavasti me ka ei kohtu mitte kunagi. Või üldse, mis asja on nendel usuhulludel minu koju??? Minu kodus ei muuda mitte mingisugune mentaalselt mahakäinud element minu kodukorda!

Jääb üle ainult imestada, millise saatanliku mõnutundega see saastahaisuline veiko rämmel inkvisitsiooni toetab. On ilmselt inimesi, kelle jaoks 21. sajand on ikka veel tundmatu maa.
VEIKO RÄMMEL

#300 Re: saastahaisulisest veiko rämmelist

2011-10-10 13:52