Humanistliku kristluse manifest

ivopill

/ #610 Re: koigile silmakirjatsejatele

2011-09-23 14:01

#565: Heino Nurk - koigile silmakirjatsejatele

Tsiteerin 565:

...Mind tagandati minuga isiklikult konelemata üleöö pärast 30 aasta pikkust teenistust EELK-s - ustavalt ja hea tahtega...

Soo-soo. Ei taha sind kohe hakata materdama selle "ustavuse ja hea tahte" värskemate ilmingutega - oma vaimuliku ülemkarjase petmine ja sõnamurdlikkus, Valga koguduse põhjalaskmine ning sellega kaasnev: näiteks ustavate kirikuinimeste kõrvalejätmine ja asendamine - ma ei tahaks esialgu isegi öelda, kellega. Las jääda see magustoiduks ja kui me omavahel kuidagi kokkuleppele ei jõua, eks siis tule seda sibulat kihthaaval koorima hakata.Esialgu võiks aga talitada ühe tubli roomlase  Quintus Horatius Flaccuse järgi: ab ovo usque ad mala. Ehk alustada algusest. Ja ega ma midagi väida, ma lihtsalt tagasihoidlikult küsin sinu käest. Oletame, et tahan kirjutada elulooraamatut ühest tublist vabadusvõitlejast, ustavast hingekarjasest, vähemuste eest seisjast ja muidu "meie aja kangelasest". Sellega seonduvalt luba pöörduda rohtunud mälestuste radadele ja endalt küsida:

...ammustel nõukaaegadel heideti sind välja TRÜ-st. Olen kuulnud, et vabamõtlemise eest. Kurjad inimesed aga räägivad midagi arstitõendi võltsimisest.Kinnita meie usku, et see ometigi nii ei olnud.

....olid endisaegadel UI legendaarse hoovihospiitsi vanem või komendant, kuidas iganes. Seal ööd veetes vestlesid tudengid enne magama jäämist maast ja ilmast. Nii mõnelgi tekkis seetõttu pahandusi. Ülekohus oleks neid sinu nimega seostada, eks ole?

.....pöördelistel aegadel oli sinu Tartu korter kristlike noorte kokkusaamise ja elavate arutelude paigaks. Kinnita taas minu usku, et Vanemuise tänaval töötasid ja said palka lollid, kes ei teadnud sind ega sinu salaharrastusi ega kasutanud neid teadmisi mingil viisil ära.

Kuis siis on, kas jõuame  ab ovo järgmiste toidukordade juurde? Usun, et meie tasase jutuajamise juurde pole mõttekas kaasata näiteks uurivat ajakirjandust (selline on meil Eestis siiski veel olemas ja ilma suukorvita) ega kolmandaid-neljandaid isikuid ja võime? Äkki tuleme järeldusele, et olete seekord lihtsalt valearvestuse teinud - lahtisest uksest sissemurdmine ebaõnnestus. Minu uudishimu ja grafomaaniapuhang on otsas sedamaid, kui olen veendunud , et edaspidi tegeleb igaüks oma asjadega ja kiriku ründamise ning edasise sodomiseerimise kampaania on lõppenud.Sinu viimane lause küll paraku ei näita, et oleksid aru saanud - pärast kaklust rusikatega ei vehita. Aga eks aeg anna arutust. Minul puudub sinu vastu igasugune isiklik viha või muu sellelaadne tunne - tee, ole ja toimeta kus ja kuidas iganes. Ainus, mida ma sallida ei või, on alusetu rünnak kiriku vastu, valetamine ja noorte kõlbeline rikkumine homopropaganda läbi.

Veel jäi silma üks tore tsitaat sinu kommentaarist - "akadeemiline küündimatus". Sellega saaks otsekui vaidlusväljalt kõrvale peletada need, kel teaduskraadi ette näidata pole. Kui aga keegi on tegelenud alma materi juures 20 aastat rohukonna väikese varba anatoomiliste iseärasuste uurimisega, on ta akadeemiliselt "küündiv"? Kui sügav ja kui viljakandev on eesti teoloogia viimase paari aastakümne künnivagu, see on juba omaette teema. Igastahes ei ole konnavarvaste uurimisest kasu ei koguduste teenimisel ega kasvatamisel, ei kannata see kasutada ei õpperaamatu ega kosutuskirjandusena.