Humanistliku kristluse manifest

Võtke petitsiooni autoriga ühendust

Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.


Külaline

#601 Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

2011-09-23 13:05

#598: Wow - Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

mind tabas veel seriaali-idee öösel: seriaal kenast naisvaimulikust eestis, sellisest asjalikust ja tragist, et nt kuda tema maal koguduses hakkama saab jne. kõigist raskustest ja rõõmudest. selle võiks lavastada vana eesti teatri võtmes, oleks huvitavam, nii et mehed mängivad ise kõiki naisi (olekski kindlam ja usaldusväärsem, egas naist tohigi tähtsa asja ligi lasta, mängib veel valesti). kaunist peategelast, naisvaimulikku võiks mängida mõni ilus mees, v-o nt hr veiko vihuri sobiks.

 


Külaline

#602 Re: Re: Re:

2011-09-23 13:07

#597: - Re: Re:

Et peaksin manifestiga ühinema ja lihtsalt elu nautima? :)

Ajab higeldama, teeb hingetuks, peab vist ka lähimasse kirikusse hingama minema.


Külaline

#603 Re: Re: Re: Re:

2011-09-23 13:12

#602: - Re: Re: Re:

Mine peale, magamiskott ja naelakast võta ka kaasa:)

Mikko Lagerspetz

#604 Re: Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

2011-09-23 13:35

#601: - Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

Soome rootsikeelne TV-programm tegi ju paar aastat tagasi kolmeosalise miniseriaali kus peategelane oli naissoost pastor. Peosatäitjaks oli Irina Björklund. Aga päris lihtne ajaviide see polnud, peategelane tegi suuri eksimusi, ka tekkis tal konflikte auahne ülemusega, aga kirikul ja usul oli lõpuks väga positiivne roll selles loos. Seda näidati vist Eesti TV-s ka, kui ma õigesti mäletan. Vt.  http://svenska.yle.fi/author.php?id=2035

Sohvist

#605 Re: Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

2011-09-23 13:36

#599: - Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled 

 Ei, aga miks labane?

Ja see, et Sohvi on härra ja kirikuõpetaja, on ka mulle selge, ainult ma ei tea veel täpselt, kes ta on. Aga ma ei taha siin transvestiite diskrimineerida:)))

Erasmuse fänn

#606 Re: Re: Re: Asi kisub absurdi.

2011-09-23 13:39

#582: VEIKO RÄMMEL - Re: Re: Asi kisub absurdi.  

Ütled Erasmuse kohta: kuid temast alguse saanud õpetus seadis esiplaanile INIMESE, mitte JUMALA, sellest oli jutt.

Aga nüüd üks lihtne küsimus: kes lõhestas läänemaise kiriku, Luther või Erasmus?

Mikko Lagerspetz

#607 Re: Re: Re: Re: Asi kisub absurdi.

2011-09-23 13:43

#606: Erasmuse fänn - Re: Re: Re: Asi kisub absurdi.

/.../ kes lõhestas läänemaise kiriku, Luther või Erasmus?

...või hoopis paavst?

Murumuna

#608 Kommentaarid

2011-09-23 13:55

Kui kõike , mis siin kirjutatud lugeda, siis on selge ,et kirik on lolliks läinud.

Külaline

#609 Re: Kommentaarid

2011-09-23 13:57

#608: Murumuna - Kommentaarid

Ei ole kirik lolliks läinud, inimesed on lolliks läinud!

ivopill

#610 Re: koigile silmakirjatsejatele

2011-09-23 14:01

#565: Heino Nurk - koigile silmakirjatsejatele

Tsiteerin 565:

...Mind tagandati minuga isiklikult konelemata üleöö pärast 30 aasta pikkust teenistust EELK-s - ustavalt ja hea tahtega...

Soo-soo. Ei taha sind kohe hakata materdama selle "ustavuse ja hea tahte" värskemate ilmingutega - oma vaimuliku ülemkarjase petmine ja sõnamurdlikkus, Valga koguduse põhjalaskmine ning sellega kaasnev: näiteks ustavate kirikuinimeste kõrvalejätmine ja asendamine - ma ei tahaks esialgu isegi öelda, kellega. Las jääda see magustoiduks ja kui me omavahel kuidagi kokkuleppele ei jõua, eks siis tule seda sibulat kihthaaval koorima hakata.Esialgu võiks aga talitada ühe tubli roomlase  Quintus Horatius Flaccuse järgi: ab ovo usque ad mala. Ehk alustada algusest. Ja ega ma midagi väida, ma lihtsalt tagasihoidlikult küsin sinu käest. Oletame, et tahan kirjutada elulooraamatut ühest tublist vabadusvõitlejast, ustavast hingekarjasest, vähemuste eest seisjast ja muidu "meie aja kangelasest". Sellega seonduvalt luba pöörduda rohtunud mälestuste radadele ja endalt küsida:

...ammustel nõukaaegadel heideti sind välja TRÜ-st. Olen kuulnud, et vabamõtlemise eest. Kurjad inimesed aga räägivad midagi arstitõendi võltsimisest.Kinnita meie usku, et see ometigi nii ei olnud.

....olid endisaegadel UI legendaarse hoovihospiitsi vanem või komendant, kuidas iganes. Seal ööd veetes vestlesid tudengid enne magama jäämist maast ja ilmast. Nii mõnelgi tekkis seetõttu pahandusi. Ülekohus oleks neid sinu nimega seostada, eks ole?

.....pöördelistel aegadel oli sinu Tartu korter kristlike noorte kokkusaamise ja elavate arutelude paigaks. Kinnita taas minu usku, et Vanemuise tänaval töötasid ja said palka lollid, kes ei teadnud sind ega sinu salaharrastusi ega kasutanud neid teadmisi mingil viisil ära.

Kuis siis on, kas jõuame  ab ovo järgmiste toidukordade juurde? Usun, et meie tasase jutuajamise juurde pole mõttekas kaasata näiteks uurivat ajakirjandust (selline on meil Eestis siiski veel olemas ja ilma suukorvita) ega kolmandaid-neljandaid isikuid ja võime? Äkki tuleme järeldusele, et olete seekord lihtsalt valearvestuse teinud - lahtisest uksest sissemurdmine ebaõnnestus. Minu uudishimu ja grafomaaniapuhang on otsas sedamaid, kui olen veendunud , et edaspidi tegeleb igaüks oma asjadega ja kiriku ründamise ning edasise sodomiseerimise kampaania on lõppenud.Sinu viimane lause küll paraku ei näita, et oleksid aru saanud - pärast kaklust rusikatega ei vehita. Aga eks aeg anna arutust. Minul puudub sinu vastu igasugune isiklik viha või muu sellelaadne tunne - tee, ole ja toimeta kus ja kuidas iganes. Ainus, mida ma sallida ei või, on alusetu rünnak kiriku vastu, valetamine ja noorte kõlbeline rikkumine homopropaganda läbi.

Veel jäi silma üks tore tsitaat sinu kommentaarist - "akadeemiline küündimatus". Sellega saaks otsekui vaidlusväljalt kõrvale peletada need, kel teaduskraadi ette näidata pole. Kui aga keegi on tegelenud alma materi juures 20 aastat rohukonna väikese varba anatoomiliste iseärasuste uurimisega, on ta akadeemiliselt "küündiv"? Kui sügav ja kui viljakandev on eesti teoloogia viimase paari aastakümne künnivagu, see on juba omaette teema. Igastahes ei ole konnavarvaste uurimisest kasu ei koguduste teenimisel ega kasvatamisel, ei kannata see kasutada ei õpperaamatu ega kosutuskirjandusena.

 

488

#611 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-09-23 14:08

#566: Sohvi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sohvi: "Tõesti, olge viisakad ja jätke meid rahule oma Manifestidega. Ärge lärmake ja pange palun uks vaikselt teiselt poolt kinni."

Eks enamus ju ongi olnud nii viisakad, et sulgevad enda järel ukse teiste mõnusat äraolemist võimalikult vähe häirivalt, vaikselt ning siirdunud saadud haavu ravitsema. Kui lahkuja on julgenudki midagi kobiseda, on ta pikema jututa nimetatud lihtsalt kibestunuks ning kui on liiga palju mölisenud, tituleeritud ta vaimuhaigeks.

Kuid oh häda, ikka leidub vahel harva keegi "ebaviisakas", kes ei lepigi sellise asjade käiguga ja paneb hoopis möirates teema kella külge, sest ei suuda vaikides leppida sellega, et kirik ei peaks olema pelgalt valitute (kelle otsusel ja milliste parameetrite alusel?) tarbeks, vaid kõigile.


Külaline

#612 Re: Re: koigile silmakirjatsejatele

2011-09-23 14:19

#610: ivopill - Re: koigile silmakirjatsejatele

Labane urgitsemine. Ei jõudnudki  kõikide ajudeni  usuvenna manitsus naelte loopimine lõpetada.


Külaline

#613 Re: Re: koigile silmakirjatsejatele

2011-09-23 14:27

#610: ivopill - Re: koigile silmakirjatsejatele

see on ka tõepoolest üks nõks tänapäeval: kui muidu hammas peale ei hakka, siis hakkame sääraseid justnagu süüdistusi loopima.

hale.

ivopill

#614 Re: Re: Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

2011-09-23 14:29

#604: Mikko Lagerspetz - Re: Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

Pakub huvi. Kahjuks seni näinud pole. Äkki oleks veel mõned lingid pakkuda?

Kiriku ja usu suhtes on filmimehed ikka tükkinud olema ülikriitilised, hukkamõistvad või naeruvääristavad. Jällegi üks alaline jalgratta leiutamine. Ammugi ju möödas ajad, mil selline looming oli uudne ja võis vaatajale närvkõdi pakkuda ja tegijale ilmalikku märtrikrooni. Keegi võiks vaheldusks ka midagi realistlikku maapastori argipäevast filmiks vändata. Aga kes? Bergmann ist tot und ich bin alt und krank...:-)))


Külaline

#615 Re: Re: Re: Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled

2011-09-23 14:42

#614: ivopill - Re: Re: Re: Auu Andrus Kivirähk, kus sa oled "Keegi võiks vaheldusks ka midagi realistlikku maapastori argipäevast filmiks vändata."

Melanhoolia

http://www.imdb.com/title/tt1527186/

Ain Riistan

#616 Kui õige lõpetaks selle musta pesu pesemise

2011-09-23 14:43

ja isikute kohased rünnakud - olgu nendeks isikuteks siis Veiko Rämmel või Heino Nurk või keegi kolmas. Manifest taotles avada laiapõhjalist avalikku diskussiooni kiriku rolli ja võimaluste üle 21. sajandi Eesti ühiskonnas, seda küll. Ent sellele lausele oma allkirja andes eeldasin ma naiivselt, et asjasthuvitatutel on olemas selline omadus nagu elementaarne viisakus ja oskus valida, mida, kuidas ning millises kontekstis öelda. Paljudel sõnavõtnutel oli see tõesti olemas, ent kahjuks mitte kõigil. "Tilk tõrva rikub kogu meepoti," kirjutas mulle erakirjas selle manifesti kohta üks tegevvaimulik. Seda kommentaariumi jälgides nõustun temaga.

Mina omalt poolt siinkohal enam sõna ei võta. Kui kellelgi peaks mulle olema veel küsimusi (mõned jäid siin minu poolt vastamata), siis võib minuga otse kontakti võtta. Minu kontaktandmed on Tartu Ülikooli kodulehel täiesti avalikud.

Head soovides
Ain Riistan
Sohvi

#617 -istidele...

2011-09-23 14:43

Austatud Wow, sohvist ja kõik teised, kes ühel hetkel ütlevad „sa meeldid mulle üle kõige!“, ja teisel hetkel „ma jälestan sind!“.
Kas tõesti olete siin kellegi-millegi MEELDIMISE või MITTEMEELDIMISE pärast? Mina arvasin, et siin tahetakse dispuuti edendada ja teoloogia asja ajada. Aga võta näpust. Ühed ajavad MEELDIMISE asja, teised ÕIGUSE asja, kolmandad jälle TÕE oma. Nii me siis jaurame ja mõni hüüab kogunisti A. Kivirähku appi. Tõesti, tema puudus veel sellest seltskonnast. 

Kui kedagi väga erutab minu sugu, nimi, rahvus, juustevärv, seksuaaleelistus, haridus ja pagunid, või kas ma vahel ka viina ostan, siis andke andeks, see on Elu24 tase. Kahtlemata on sellelgi osaduskonnal oma liikmed ja tarbijad, miks mitte. Igale oma.
Mul ei ole suurt vahet, kas avaldan arvamust oma nime või aliase alt, - kõik tuleb nagunii avalikuks, hiljemalt viimses kohtus. Ja mida on minu isikut paljastada tahtjad leidnud mu kirjutatus inetut, solvavat, laimavat? – Ebameeldivat, seda küll, sest teema ongi delikaatne ja valuline. Tugevad tunded on sallitud. Kurb ainul, et tunnete peal valdavalt see foorum liuglebki.
Kui olen eelistanud aliast, siis teadlikult. Võimalike eelarvamuste ennetamiseks. Eks ole, kui õhku visata sellised sildid/tiitlid nagu „kommunist“, „fašist“, „juut“, „homo“, „papp“, viimsel ajal koguni „mees“ või „naine“, siis blokib see real kodanikel momentselt mõistuse ja omas meeles kinnitavad nad sellise oponendi külge mingi erkkollase kujundi nagu natsid Saksamaal juutidele. Rahva heakskiidul muidugi.

Mind isiklikult ei huvita, kas foorumi ümarlaua taga istub homo, lesbi, naine või mees, teaduste doktor või lihtne külamees. Vaid see, mis tal öelda on. Elu on õpetanud, et mõnel paar talve koolis käinud inimesel on mulle õigel hetkel kuldaväärt sõnu ütelda. Iial ei tea, millise kerjuse, baptisti või luterlase, homo või hetero suu läbi tahab sind kõnetada Tema seal ülal. Vilets vaimulik on see, kes kuulutab kogudusele, aga ei kuula koguduseliikmeid, „sest nemad on ju rumalad“. Ja kuna selline eelarvamus on juba kord tekkinud, et papid on kas poisipilastajad, pimedusejüngrid, seksistid või muidu ebanormaalsed inimesed (Wow võiks seda rida jätkata), just sellepärast on mul oma mõtteid esile tuua „lihtsa“ inimesena. Sest ma ju olengi lihtsalt inimene. Olenemata mingist konkreetsest karismast või elukutsest.

Wow, kas sinu meelest olid siia foorumisse oodatud ainult ilmikud või ainult teoloogid/vaimulikud? – Et ühed nagu ei kõlbaks teistega kokku lasta. „Meie baari neegeid ja koeri ei lasta!“. Kas nii? Oleks kena, kui sa ausalt, ja ilma Kivirähku appi kutsumata suudad sellele küsimusele vastata. Kui sul lustimise ja tõsiste asjade üle naljatlemise vahelt peaks selleks aega jääma.

Olen A. Riistaniga üsna sama meelt...

ivopill

#618 Re: Re: Re: koigile silmakirjatsejatele

2011-09-23 14:45

#613: - Re: Re: koigile silmakirjatsejatele

Eks see peni ikka kiunata, kelle pihta kaigas lendas. See viimane sattus küll vist lausa karja sekka.

Niikaua, kui teie minu arvel vaimutsete ja õpetaja Eenoki halli pead mõnitate, on kõik OK.? Kui sama mõõduga vastu saate, siis on kisa valla. Pole viga, kannatage ära. Eks ma sellist keelekasutust ole teie kirjandusliku lemmiku Kivirähki käest õppinud, sellesama, keda siin nüüd juba appi hüüate. Mis parata, mind on nii õpetatud, et igasugused rapiirid, epeed ja espadronid on aadlimeestega ristamiseks, eeslite jaoks on malakas.

Aga üldiselt - kodurahu huvides võiksime paluda siia kommentaariumi jääda ainult Eenokil ja Mikko Lagerspetzil. Ülejäänutele readonly ja võimalus nautida intelligentset vestlust. Aga näen teie näost ka läbi arvuti , et te ei taha. Miks?  Seda mõelge juba ise.

Riho Saard

#619 Re: Re: Re: Asi kisub absurdi.

2011-09-23 14:46

#582: VEIKO RÄMMEL - Re: Re: Asi kisub absurdi.

Minu teada kukkusite te TTA-s mulle sooritatud keskaja kirikuloo eksami läbi või ei ilmunud te üldse eksamile, aga renessanssi humanismist on teil väga moonutatud pilt.


Külaline

#620 Re: Re: Re: Re: koigile silmakirjatsejatele

2011-09-23 14:50

#618: ivopill - Re: Re: Re: koigile silmakirjatsejatele

tunnen teile kaasa, teil on tõesti raske.

Maasik

#621 Re: Kogudus õpetaja näoliseks?

2011-09-23 15:04

Murumuna

#622 Re: Re: Kommentaarid

2011-09-23 15:06

#609: - Re: Kommentaarid

Vaimulikkudega eesotsas !

Riho Saard

#623

2011-09-23 15:09

Kas taevariigi laud, kuhu inimesi tuleb idast ja läänest, lõunast ja põhjast on kord ümarlaud või mitte? See siin toimuv ei ole ümarlaud. Seepärast ma lahkun siit lauast.
Veiko

#624 Tere, Juku !

2011-09-23 15:11

Kas Sa ikka veel usud, et kirik püsib ? Mina küll nii ei arva. Vaata neid lõualõksutajaid siin, kas see on mõistuse võit ? Oh ei , lauslollus on ju see.

Külaline

#625

2011-09-23 15:12

Kõige raskem on nendel, kes jäid tühjade kätega. Tühjadega ses mõttes, et läksid ilmalikke meeleolusid teades püüdma kuningarüüd, aga kätte jäi "alastuse häbi".

Pilt on osalejail ja kõrvaltvaatajail selge ning selge on ka see, et meie ühiskond ei ole veel nii rikutud, nagu on arvatud.