Humanistliku kristluse manifest

Võtke petitsiooni autoriga ühendust

Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.


Külaline

#1201 Re: Re: Küsimused homseks

2011-10-06 07:04

#1199: Harri Kingo - Re: Küsimused homseks 

 Kui keegi kirjutas pretensioonika dokumendi (manifesti), siis tal PEAB olema igale küsimusele vastus, ka kellegi meelest rumalale või mõttetule või mittevastatavale. Lahtisi otsi ei tohi ühes deklaratsioonis olla.


Külaline

#1202 Re: Võrdõiguslikkuse volinik

2011-10-06 07:11

#1200: Viide - Võrdõiguslikkuse volinik 

 Pedagoogika ei ole ainult aine teoreetilise osa edastamine, vaid ka õpetatavate  kasvatamine nii ainet edastades kui ka ise neist põhimõtetest  oma elus ja käitumises juhindudes.

Harri Kingo

#1203 Re: Re: Re: Küsimused homseks

2011-10-06 09:25

#1201: - Re: Re: Küsimused homseks

Sul on osaliselt õigus - tõesti, kui keegi kirjutab manifesti, siis peab ta olema sügavuti läbi mõtelnud iga viimase kui koma selles ja olema valmis selgitama, miks ta kirjutas nagu ta kirjutas.

Teisalt aga - ega iga küsimus vastamist ei vääri - küsimine on ise sama suur ja arukust nõudev kunst kui vastamine ja kui küsimus on vildak, ega sellele otsest vastust anda ei saagi.

Ma olen esitanud hr. Lahele küsimuse, mis ei saa vildak olla - küsimuse selle manifesti kõige kesksema mõiste kohta - humanismi mõiste kohta. Ma pole muud teinud kui püüdnud aru saada kõige esmasemast, mida on lugeda juba manifesti pealkirjast - "Humanistliku kristluse manifest" - et mida see "humanism" seal manifesti pealkirjas õieti hr. Lahe ja tema mõttekaaslaste jaoks tähendab. Ma pole aru saanud, paraku. Pole lugenud ka kasvõi katset vastata, seletada, avada...

Mida humanism minu jaoks tähendab ja kuidas see mõiste on seotud teiste oluliste mõistetega, sellest jätsin pikema seletuse kommentaari nr. 1097. Ma loodan, hr. Lahe viitsib ja loeb selle kommentaari läbi - ja konteksti tabamiseks loeb ka mu teisi kopmmentaare. Ja esitab oma arusaama, mis tema meelest see humanism olla võiks, et sellega peaks kristlust ja selle sisu - Jeesuse õpetusi rikastama.

Minu vaate kohaselt pole humanism Jeesuse õpetusi rikastav lisandus - pigem vaesestav ja isegi Jeesuse õpetatule vastanduv mõtte- ja elamise suund. Sest:

"Paraku, see / humanism / on iseendaga vastuolus arusaam. Ühest küljest on selline humanism küll suunatud loomalikkuse vastu inimeses ja püüdleb selle loomalikkuse ületamisele, teisalt aga eitab selline humanistlik arusaam inimesest inimese jumalikkust - inimkeskse maailmavaate kohaselt pole mingit jumalikkust lihtsalt olemas. Püüdlemine ära ja eemale loomalikkusest selle nn. "puhta inimlikkuse" poole ei vii aga inimest kuhugi, sest inimeseks olemise ületamist humanism võimalikuks ei pea. Humanism jätab inimese selleks, kes ta on - inimeseks, keda saab ehk täiustada, kuid kes põhimõtteliselt on igaveseks vangistatud oma inimlikkusesse. / ... / Humanismi tuleb eelistada ateismile, kuid puudulikud on need mõlemad, kuna samaselt lõikavad inimese ära tema jumalikkusest. Humanism leebemalt, ateism lausa raevukalt. Seeläbi on mõlemad paradigmad vastuolus kaasaja arengulisuse arusaamaga inimesest, inimkonnast, inimisiksusest, kinnistades inimese lõplikult inimeseks - vanglasse iseendas - ja seda igaveseks."

See oli vaid üks väljavõte ühest mu kommentaarist - mu vaated on aga siin esitatud mu teistes kommentaaridest avaramalt.

Ma loodan, hr. Lahe siiski pole nii pelglik ja tuleb tagasi ning loeb läbi mu kriitilisuse selle humanismi aadressil, mis on tema jaoks nii keskne mõiste, et ta kasutab seda lausa oma manifesti peaklirjas. Võimalik, et hr Lahe jaoks seondub mõiste "humanism" kuidagi teisiti muude kesksete mõistetega tema mõistesüsteemis, maailmanägemises, elufilosoofias - ma ei tea. Kuid et ta seda mõistet nii olulisel kohal kasutab - pealkirjas! - siis oleks vaja ka selle tema jaoks keskse mõiste sisu ja seostatus lugejale avada ja lahti kirjutada, et see oleks arusaadav.

Humanism kui inimkesksus pole minu jaoks Jeesuse õpetusi rikastav, vaid otse vastupidi - püüab asuda sellele kohale, mis kuulub kristluses ja kirikus jumalakesksusele. Alustada kristluse ja kiriku parandamist sellest, et sealt emaldatakse jumalakesksus ja sellele kohale asetatakse inimkesksus, jättes jumalakesksuse teiseseks näib mulle ühe suure ja sügava arusaamatusena. Arusaamatusena, mille võiks ära seletada hr. Lahe ise. Kes aga siin on nii õrnana ennast näidanud, et lausa põgenes... Ometi - kes siis veel peaks selle mõiste lahti seletama kui mitte see, kes seda mõistest ise kesksel kohal kasutas!? Kas ta tõesti ei oodanud küsimusi oma manifesti kohta? Ei osanu eeldada, et võib esineda ka kriitilisust!?

Kurb küll, kui ei olda valmis oma manifesti eest seisma ja ei olda suuteline isegi selle keskset mõistet - "humanism" - inimestele lahti seletama-kirjutama. Ma vähemasti pole seda seletamise katset kusagil ajakirjanduses veel kohanud - ehk oleks selle lahtikirjutamise parim koht just siin?

Kui seda lahtikirjutust hr. Lahe või teiste manifesti autorite ja seal oma sõna seadjate poolt ei tulegi, kui see "humanism" jääbki selliseks poolpoeetiliseks ilukirjanduslikuks sõnailuks, mille iga lugeja võib ise täita mingi talle meelepärase sisuga, siis ei näe ma ei sellel, et teistel samal poeetilisel ilukirjanduslikul tasemel tasemel kirjutatud manifestidel mingit sügavamat mõtet.

Ma usun, et ma olen siin käitunud ausalt hr. Lahe suhtes - olen küsinud lausa väga pikalt tema käest selle "humanismi" kohta, olen ilma tema selgitusi saamata lausa ise ja ette avanud oma vaate humanismile ja selle mõiste sisule ning vaadelnud seda mõistet seosest teiste oluliste mõistetega - kontekstis. Ma ei istu siin ega nori mõne manifesti autori koma kallal, vaid küsin otse ja avan varjamata oma arusaama nii kesksest manifesti mõistest.

Vastuseks olen saanud vaid hr. Lahe päris nutuse kommentaari, et ta on solvunud, teatab, et ta läheb üldse ära jms.

Ma ei tea... Jeesus oli vastamisi märksa teravamate ja kavalamate küsimusteka ja ma ei mäleta, et ta oleks kunagi nutuselt jalga lasknud küsijate kavalate küsimuste eest. Minu küsimus, minu palve pole kaval. On otsene ja lihtne. Ehk hr. Lahe talitab oma õpetaja eeskujul ja on vastaja - küsimus pole krutskitega esitatud. On selge palve lihtsalt oma manifesti keskne mõiste lahti kirjutada.

OK, ma jään ootele. Ja lootma, et hr. Lahe mu seda kommentaari lugedes päris nutma ei puhke, vaid leiab endas üles kristlasele kohase mehisuse, julguse, avatuse ja arukuse selgelt ära seletada, mida ta õieti kirjutas, kui kirjutas selle humanismi lausa oma manifesti pealkirja.

imik

#1204 Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

2011-10-06 10:13

Samal ajal kui kommentaariumides madin ja rapsimine täies hoos ja tühja tolmu üles keerutatakse, on kiriku kõige kõrgemad aukandjad juba õnneks taibanud, millised põhjused peituvad humanistliku manifesti tekkimise( aeglane protsess) ja ka traditsioonilise manifesti( ülikiire protsess) taga ja ammutavad jõudu ning kogemusi olukorra parandamiseks- muuhulgas isegi rahvusvahelistest ringkondadest saadud kogemuste abil. On hea meel, et mõtted suhtekorralduse ja konfliktijuhtimise tähtsusest mistahes organisatsioonis, jõudsid viimaks peapiiskopini, kes käed rüpes ei istu.Lugege Eesti Kiriku uudisvoogusid tähelepanelikult ja silma torkab nii mõndagi.

See postitus on eemaldatud tema autori poolt (Näita detaile)

2011-10-06 10:51



Külaline

#1206

2011-10-06 11:02

Ise küsin - ise vastan, voor on lahti läinud.
ivopill

#1207 suhtekonfliktist

2011-10-06 11:04

Mt 18:15-17Aga kui su vend peaks patustama, siis mine, noomi teda
nelja silma all! Kui ta sind kuulab, siis oled sa oma venna
tagasi võitnud.
16Kui ta sind aga ei kuula, siis võta enesega veel üks või
kaks, sest kahe või kolme tunnistaja suu läbi on kindel iga asi.Aga kui ta on neile sõnakuulmatu, siis ütle kogudusele! 17Aga kui ta isegi koguduse sõna ei kuula, siis olgu ta sulle nagu pagan ja tölner!

Pole nagu kellegagi läbi rääkida ega suhteid korraldada. Kangekaelne ja oma pattudesse kindlalt jääda sooviv patune ei ole dialoogipartner. Kirikulõhkujad niismuti. Nõnda, nagu ka terroristidega läbirääkimisi ei peeta.
"Rahvusvahelised ringkonnad", kellele "humanistid" toetuvad....eks pisut googeldage seda seltskonda, kes oma nime on avalikustanud.Küsiksin, et mis õigus on Läänemaailma või Venemaa seksuaalvähemustel dikteerida Eesti vabale rahvakirikule, mismoodi peame meie istuma või astuma? Nonsenss. Ja oma saientoloogiast pärit või muidu mikihiiremaalt kokku korjatud "suhtekorralduse ja konfliktijuhtimise" meetodid, strateegiad ja taktikad võite üsna omale hoida või kasutada neid omaenda ringkondades.Imiku poolt väidetav....ei näe tähelepanuväärset. Rohkem nagu soovunelmate esilemanamine.


Külaline

#1208 Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

2011-10-06 11:17

#1204: imik - Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused on kiriku kõige kõrgemad aukandjad juba õnneks taibanud, millised põhjused peituvad humanistliku manifesti tekkimisel

 Vahest on nad taibanud ka alltekste.

Hea lapse hõlma varjus lipsab sisse ka pahulane.

üllatunu

#1209 Re: suhtekonfliktist

2011-10-06 11:23

#1207: ivopill - suhtekonfliktist

Rahvakirik?!!  See on nüüd küll üks suur soovunelm.

imik

#1210 Re: suhtekonfliktist

2011-10-06 11:24

#1207: ivopill - suhtekonfliktist

"Pole nagu kellegagi läbi rääkida ega suhteid korraldada."

 

Ülbitse  pealegi, loe moraali, mürista ja käratse, sõima ja teota, ivopillike-mind sellega juba ei peta...:) Inimene, ka usklik ja Jumalaga isiklikult heal jalal olev, vajab ka teiste inimeste sooja ning mõistvat suhtumist. Ilma selleta võib ta olla enda arvates kuitahes õige ja teised väärad, kuid süda on raske ja ängistatud selles pidevas akuutses seisundis.

Soovunelmatele viitamine, kuigi samuti põlglikus võtmes, räägib nii mõndagi sellest, et tegelikult tahaks ju inimene leida kedagi, kellele ränkade sõnade asemel häid ja ilusaid öelda, kuid sageli tundub, et raske on leida kedagi, kes ka selle vääriline oleks.

Ikkagi on suhtumine ja sellest tulenev püüe suhtlemist paremuse poole suunata( et mõlemal osapoolel parem tunne oleks) tähtis, kuidas siis muidu saab?

 

imik

#1211 Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

2011-10-06 11:32

#1208: - Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

"Vahest on nad taibanud ka alltekste.

Hea lapse hõlma varjus lipsab sisse ka pahulane."

 

Täiesti õige tähelepanek. Kuid ka pahulasega on mõtet tegeleda- ja see, kuidas temaga toime tulla, kas lihtsalt saata ukse taha, kas teda enne seda veel vitsaga nuhelda ja siis saata ukse taha, vajab ju süvenenud analüüsi. Võib-olla on see paha-pärdik lihtsalt näljane ning tujutu jõnglane, kes jäetud saatuse hooleks ja vajab toitu?

 


Külaline

#1212

2011-10-06 11:51

Äkki võiks EELK veidi rohkem selgitada, mida ja miks Heino Nurk valesti tegi ning kuidas see homoseksuaalsuse propageerimine käis . Antud arutelus on mulle silma jäänud umbes sellised mõtteterad lugupeetud vaimulikelt ja ka Veiko Rämmeli kirjutistest , et EELK juhtkond teadis vägagi suurepäraselt, mllega Heino Nurk tegeleb . Probleemiks oli ainult see, et homovaimulik H.Nurk tuli lihtsalt avalikult "kapist välja" - poleks ta seda Geikristlaste Kogu asutanud , oleks kõik korras olnud .

Minu arvates palju olulisem teemast, kas mingil võrdse kohtlemise volinikul on õigust kirikute siseasjadesse sekkuda või mitte, tunduvalt olulisem küsimus hoopis see, et miks pole paika pandud kindlaid reegleid, millele kirikuõpetaja või õppejõud vastama peaks . Küsimus pole niivõrd Heino Ńurgas või kirikuvalitsuses, vaid miks mulle tundub, et kirikutes on tööl tegelikult tunduvalt rohkem homosid ( ainult et nad on " kapis " ja ei roni sealt välja) .

Ehk siis kui Heino Nurk oleks tõesti ainuke homo, kes sai koguni ordineeritud vaimuliku tiitli, polekski väga tõenäoliselt sellel võrdõiguslikkuse volinikul midagi teha . Kui aga peaks olema sedasi, et kirikuvalitsuse teadmisel töötab kirikustruktuurides tegelikult palju rohkem homosid, siis tekib juriidilises mõttes Heino Nurgal tõesti võimalik kohtuasi . Ja mitte ainult kohtuasi, vaid ka väga suur võimalus see asi võita .

Lihtsustatud näide asjast oleks näiteks selline : kui keegi asutab Kiilaspeade Ühingu, mille liikmed peavad olema kiilaspäised ning mingitel põhjustel on ühingus osad liikmed ka loomulike juustega. Edasi on paraku sedasi, et kui otsustatakse keegi loomulike juustega Kiilaspeade ühingust välja visata ( sest tal on loomulikud juuksed ning pole kiilakas), siis võrdse kohtlemise seadus tähendabki seda, et kõiki tuleb kohelda võrdselt ja seega tuleb Kiilaspeade Ühingust välja visata kõik MITTE KIILASPÄISED .Või siis tuleb halastada ka sellele ühele mitte kiilaspäisele, keda sooviti välja visata, sest ta polnud kiilakas .

See ongi paraku võrdne kohtlemine kehtiva seadusandluse silmis ehk siis kui mingi kirik, EELK või ükskõik milline teine, kehtestab reegli, et homod ( või mingi muu sätte alusel) ei tohi mingitel ametikohtadel töötada, siis kehtib see kõigi homode kohta . Mitte aga sedasi, et ühe homo vallandame tema seksuaalse sättumuse põhjal, kuid teisi hoiame tööl . Kui tõesti-tõesti Heino Nurk oli ainuke vaimulik ja kirikutöötaja, kes oli homo ning sellel põhjusel vallandati, pole selles volinikul midagi teha . Kui aga kirikus töötab palju homosid, kelle seksuaalset sättumust varjatakse, siis võiks kirikuvalitsus suure majandusliku kahju tekitamise eest tagasi astuda .

Külaline

#1213 Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

2011-10-06 11:56

#1211: imik - Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused 

 Konkreetne näide ukse taha saadetust, kellega ei ole vesteldud ega püütud  lahendada patu probleemi?


Külaline

#1214 Re:

2011-10-06 11:59

#1212: -  

 Patust, kes oma pattu tunnistab, kahetseb ega kuuluta sellest kui õigusest, ei ole kirik kunagi välja heitnud.

imik

#1215

2011-10-06 12:01

Ei ajanud ka Jeesus enda juurest minema Juudast,kuigi teadis, et pahulane on siiani hea lapse hõlma sisse pugenud, vaid andis oma õpilasele sellest sündmusest teada. Viimasel oli võimalus, teades infot, üritada võidelda, kuid ta ei teinud seda. Juudas, olles üks kaheteistkümnest äravalitust, oma teadmiste ja jüngristaatuse üle niivõrd uhkeks saanud, et keeldus lõpuks uskumast ka oma õpetaja sõnu. Kui oleks uskunud, oleks ta hakanud palvetama, et selline asi toimuda ei saaks. Inimene, kes palvetab, sellele ei tule iial pähe öösel müntide eestoma õpetaja kohtu kätte anda.
imik

#1216 Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

2011-10-06 12:11

#1213: - Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

"Konkreetne näide ukse taha saadetust, kellega ei ole vesteldud ega püütud  lahendada patu probleemi?"

 

No, võib-olla, et läkski meil midagi ka vestlusringis valesti, kuid patuprobleemi lahendamises nüüd küll kirikut süüdistada ei saa. Kas saab siis üks patune lahendada teise patuse probleemi?

Pakun, et ei saa ja kuidas siis külalisel endal selle patuspüherdamisega on, kui ikka väga isiklikuks minna...?


Külaline

#1217 Ühest kommentaariumist

2011-10-06 12:13

Heino Nurk kirjutas: “see, mida need inimesed meile asemele pakuvad, ei aita meid edasi sealt, kus me oleme. Need tiivad, mida pakutakse, ei kõlba korralikuks lennuks. Kui me proovime neid kasutada, potsatame kohe tagasi maha ja võime isegi haiget saada või oma elust ilma jääda."
Pakutud on patutunnistust ja –kahetsust ning armu Jeesuses Kristuses. Kui HN nimetab neid tiibadeks, mis ei kõlba korralikuks lennuks, ja kinnitab, et selle tõttu võib koguni oma elust ilma jääda, siis ...

imik

#1218 Re: Re:

2011-10-06 12:15

#1214: - Re:

"Patust, kes oma pattu tunnistab, kahetseb ega kuuluta sellest kui õigusest, ei ole kirik kunagi välja heitnud."

 

Jutt kiriku kui institutsiooni ilmeksimatusest ja vääramatust õigsusest tekitab minus protesti. Kui kiriku asemel oleks Jumalast jutt, saaksin aru. Mitte ükski inimene pole eksimatu ka teiste inimeste kohtlemises.

 


Külaline

#1219 Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

2011-10-06 12:17

#1216: imik - Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused 

 

Külaline on alati tunnistanud enda patusust ja on üllatatud, et on neid, kes seda ei tee, vaid vaidlustavad patu, pidades seda õiguseks..

 

 

imik

#1220 Re: Ühest kommentaariumist

2011-10-06 12:29

#1217: - Ühest kommentaariumist

Tsitaat:"Heino Nurk kirjutas: “see, mida need inimesed meile asemele pakuvad, ei aita meid edasi sealt, kus me oleme. Need tiivad, mida pakutakse, ei kõlba korralikuks lennuks. Kui me proovime neid kasutada, potsatame kohe tagasi maha ja võime isegi haiget saada või oma elust ilma jääda."
Pakutud on patutunnistust ja –kahetsust ning armu Jeesuses Kristuses. Kui HN nimetab neid tiibadeks, mis ei kõlba korralikuks lennuks, ja kinnitab, et selle tõttu võib koguni oma elust ilma jääda, siis ma küsin, kuidas ta vaimulikuna töötades kõneles Jumala armust, mis avaldus Jeesuses Kristuses, kes on surma võitja ja Elu andja. Juba selles väljendub Pühakirja revideerimine, lausa eitamine.
Mis puutub haiget saamisse, siis ego saab kindlasti. Aga pole parata, see ongi patuse tee. Seda haigetsaamist aitab ehk leevendada teadmine, kui väga haiget sai Lunastaja oma ristiteel ja surres ristipuul: Seejuures haiget mitte ainult füüsiliseslt, vaid valu oli armastavas südames."

 

Väidan vastu, et HN ei räägi enda jutus mitte Lunastaja poolt pakutud tiibadest, vaid "nende inimeste" poolt pakutud tiibadest.

See patutunnistus ja-kahetsus, millest kõneleja siin pajatab-selle patutunnistuse tõeliseks pakkujaks on samuti Looja, mitte aga "need inimesed", kes on avalike materdamistega teinud endast vaat, et isegi tähtsamaks Jumalast, olles ise samasugused-ei, veelgi hullemad patused. Pühakirja vahendaja roll kantslis või abivajajate hingehoidjana tegutsemine ei peaks tipnema teise inimese peale näpuga näitamisega. Kui sellele kaasneb veel oma võimupositsiooni tarvitamine teise(samasuguse) patuse karistamiseks, ei jää muud üle kui end põrgutee jaoks ette valmistada. Seda saab Piiblist ka lugeda.


Külaline

#1221 Re: Re: Ühest kommentaariumist

2011-10-06 12:34

#1220: imik - Re: Ühest kommentaariumist 

Inimesed ei ole pakkunud midagi maist, vaid  patutunnistust ja –kahetsust ning armu Jeesuses Kristuses.

See on ainult ja üksnes Jumalast, mitte inimestest.

HN  ei paistnud siis sellele vastu vaidlevat.

 

imik

#1222 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendus

2011-10-06 12:37

#1219: - Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendused

"ülaline on alati tunnistanud enda patusust ja on üllatatud, et on neid, kes seda ei tee, vaid vaidlustavad patu, pidades seda õiguseks.."

 

No, tubli:)!

Aga kas on arukas nende teiste üle kohut mõista, survet avaldada, kritiseerida, moraali ja epistlit igal sammul pidada?

Kas annab enda patususe tunnistamine(  ega ikka alati ei õnnestugi aru saada, et jalgade mittepühkimine kirikulävel on patt:) õiguse teisi nende patususe pärast rünnata(isegi leebes vormis-hea lapse kasukasse pugenult:)?

Ja miks peaks üks patune olema rohkem kohustatud teisele patusele enda patusust tunnistama? kas sellepärast, et esimesel on paar lähemat semu ühes ja teine on üksi?

Ja kas ei unustata tõelise adressaadi, Looja kohalolu  selle kraaklemise puhul üldse ära?

 

 

 


Külaline

#1223 Re: Re: Re: Ühest kommentaariumist

2011-10-06 12:39

#1221: - Re: Re: Ühest kommentaariumist

Täpsustame, kui sõna "pakkuma" tõlgendatakse vääriti.
See sõna tähendab, et inimesed on kutsunud enda seltsi kirkusse pattu tunnistama ja andestust paluma.


Külaline

#1224 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti välje

2011-10-06 12:42

#1222: imik - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendus 

 Kes inimene on , kes teist inimest tubliks kiidab?

Teisele patusele? Me tunnistame Jumalale.

 

 

imik

#1225 Re: Re: Re: Ühest kommentaariumist

2011-10-06 12:47

#1221: - Re: Re: Ühest kommentaariumist

"Inimesed ei ole pakkunud midagi maist, vaid  patutunnistust ja –kahetsust ning armu Jeesuses Kristuses.

See on ainult ja üksnes Jumalast, mitte inimestest.

HN  ei paistnud siis sellele vastu vaidlevat."

 

Aga miks need inimesed siis pressivad end vägisi vahendajaks kui pakutud vaimutoitu käidelda ei oska?

Vastus on ka olemas- pakkujad on ise täpselt niisama küündimatud oma pattude tunnistamises ja seega ei tule midagi välja. Eks tunnistage siis ka avalikult ja et hästi tore oleks, ühekaupa oma sigadused üles. Vaatame, kes esimesena julge on. Paraku armastate jaurata kõik vaid HN kallal. Minu meelest pole nii  ei õige ega ka kohus.