Humanistliku kristluse manifest

Võtke petitsiooni autoriga ühendust

Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.

imik

#1226 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti v

2011-10-06 12:54

#1224: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti välje

Kes inimene on , kes teist inimest tubliks kiidab?

Teisele patusele? Me tunnistame Jumalale.

 

Jah, tunnistame Jumalale. Küsimus on selles, kas tahetakse seda koos(osaduses) teha või mitte kui leidub inimesi, kelle peale teised hakkavad näppu vibutama ja siinkohal tulebki mängu see ivopilli poolt kirutud suhtlemisküsimus, mis on ju nii alaväärne ja maine ja inimkeskne:)

 

Mõtisklusi

#1227 Re:

2011-10-06 14:07

#1212: -  

 

 
2011-10-06 14:02

Äkki võiks EELK veidi rohkem selgitada, mida ja miks Heino Nurk valesti tegi ning kuidas see homoseksuaalsuse propageerimine käis .

Absoluutselt nõus. Seda oleks pidanud EELK tegema kohe ja selgelt. Tõsi, HN enda meelest pole võimalik homoseksuaalsust propageerida - see oleks heteroseksuaale silmas pidades isegi absurdne... Kui ma ikka ei tunne külgetõmmet sama sugupoole vastu, veelgi enam - kui mulle on see lausa loomulikult vastik - no mis sa siin propageerid. Mõttetu ju.

Aga inkrimineerida talle ühingu asutamise pärast "väärõpetuse levitamist" ja "kõlvatut tegu" - no comments!

...miks pole paika pandud kindlaid reegleid, millele kirikuõpetaja või õppejõud vastama peaks

HN kui õppejõud (seni veel ülikoolina tegutsevas) UIs ja HN kui vaimulik on ju ka tegelikult erinevad probleemid. Õppejõudude suhtes kehtivad oma reeglid (v. a. põrandaalustes koolides), millega tuleb arvestada ka UI-l.

Ehk siis kui Heino Nurk oleks tõesti ainuke homo, kes sai koguni ordineeritud vaimuliku tiitli

Loomulikult pole ta ainuke. Ja kui uurida, siis on viimase aasta-poolteise jooksul EELK vaimulike nimekirjast kustutatud veel mitu varem reservi arvatud homo.

Aga siiski: HN sättumusest oldi kirikus teadlikud kogu aeg. Ca 30 aastat!

Kiilaspeade Ühingust

See on Sul hea näide:) Ent on ka üks probleem - paljud kiilakad kannavad parukaid... Ja seda ei saa ega tohi neile keelata.

homodest kirikutöötajad

Jah, aga siin tuleks vahet teha neil, kes elavad karskelt ja neil, kes nö. praktiseerivad ja neil, kes teevad seda lausa uhkustades - nn. gay'd siis...

imik

#1228 Re: Re:

2011-10-06 15:02

#1227: Mõtisklusi - Re:

Tsitaat 1:

"Jah, aga siin tuleks vahet teha neil, kes elavad karskelt ja neil, kes nö. praktiseerivad ja neil, kes teevad seda lausa uhkustades - nn. gay'd siis..."

No kuidas neil ikka vahet teha olukorras, kus "karskelt elamine" võib tähendada mida iganes ja ehk veelgi suuremat pattu:)?Seksuaalsus on  küll midagi sellist, mille praktiseerimisega uhkustamine pole mõttekas. Kah asi nüüd kristlasel uhkustada sellega, et ta (veel/enam) homo ei ole.

Tsitaat 2:

"Aga siiski: HN sättumusest oldi kirikus teadlikud kogu aeg. Ca 30 aastat!"

Nii, et Püha Inkvisitsioon pole siis hetkekski oma tegevust unustanud:)

Küsija

#1229 Re: Re: Re: ????

2011-10-06 15:20

#1228: imik - Re: Re:  

 Kah asi nüüd kristlasel uhkustada sellega, et ta (veel/enam) homo ei ole.

Kuidas saab olla veel homo? Või enam mitte homo?

Endel

#1230 Me tahame istuda kõrgemale Jumalast ... aga kes on inimene - loe ILM 13,18.

2011-10-06 15:39

Kristus ütles ise Jakoobusele ja Johannesele nii:
Lk 9,54.55. 54. "Issand, kas Sa tahad, et me käsime tulla tule taevast maha ja nad hävitada" 55. Aga Jeesus pöördus ümber ja sõitles neid, öeldes "Te ei tea, millise vaimu päralt te olete"

Ka mina ütlen teile, ja seda eriliselt usu teaduste doktoritele - te ei tea, millise vaimu päralt te olete ...

See Kristuse lause on varasemates piiblites aukohal, kuid alates 1968 aasta tõlkest edasi on see Jaan LAHE ja Kristjan LUHAMETSa taoliste poolt välja jäetud. Nii Jaan LAHE, Kristjan LUHAMETS ja kõik petitsioonile selle toetuseks allakirjutanud ei tea, millise vaimu päralt nad on, ehk millist vaimu nad teenivad sõna HUMANISM all ...

ILM 13,18. Siin olgu tarkus! Kellel on mõistust, see arvutagu välja metsalise arv, sest see on inimese arv, ja tema arv on kuussada kuuskümmend kuus.

Humanism on inimlikkuse kõrgeim tase, kuid inimene on ise sellises rollis seni, kuni Kristus tema valib enesele sõbraks ... Humanistlikku Kristlust ei saa olemas olla ... ja samuti on mõeldamatu nn. Traditsioonilise Kristluse manufest ... jätkem Jumala sõna (1Ts 2,13.) moonutamine filosoofiliseks targutuseks (2Ti 2,14.).
Jätkem meelde Mt 11,11. öeldu - Väikseim taevariigis on suurem kui oli Ristija-Johannes, kes rajas teed Jeesuse tulekule ... maakeeli väikseim taevariigis on suurem kõige targemast maisest inimesest ...
See kehtib igavesti ... targutage niipalju kui te tahate ... oma manifestides, see ei aita teid Kristusele lähemale, küll aga kinnistab teile teie lahusolku Jumalast (Jumala TARKUSEST, milles on pidev tõe taotlemise vaim) lõplikult. Ja te ei tea, millega riskite, see ilmutatakse teile omal ajal ...

Mina näin paljudele rumalatele (Jer 4,22.) tondina vee (vesi on TARKUSE sümbol) peal kõndimas ... kuid meie erinevus on kirjas 1Ko 2,14.15.
1Ko 2,14.15. 14. Maine inimene ei võta seda vastu, mis on ajatu maailma vaimust (loe tarkus, milles on tõe vaim); sest see on temale jõledus ja ta ei või sellest aru saada, sellepärast, et seda tuleb ära mõista vaimselt.
15. Kuid vaimne inimene mõistab kõik ära (ka arvamustarkused), ent teda ennast ei mõista ükski inimene ära.

Ja täpselt on nii ka täna, et maised jurakad ei mõista Jumala TARKUSE olemust ning seepärast nad loovadki üha uusi manifeste ... Üks doktorikraadi varem pälvinu (Toomas PAUL) tehes uue piibli tõlke solkis ära Püha Kirja, keerates selle oma tarkust mööda filosoofiliseks targutuseks ... täpselt kindlalt on ka oma väärikusele vastavale toolile naelutatud ka kõik teised doktorid (ja oi kui palju neid veel tänapäeval on), + kõik magistrid jt. usu teaduste alal jne.jne. ... See on tõsine signaal ...
Kahju teist rumalukesed (Jer 4,22.) enesele enneaegse haua kaevajad ...
Absoluutselt kõik, mis me teeme - teeme iseendile, ka mina seda kirja kirjutades ... loe Ob 15.

ELU on ARMASTUS ja USALDUS (toetugem nendele). Tervitades - Endel
imik

#1231 Re: Re: Re: Re: ????

2011-10-06 15:48

#1229: Küsija - Re: Re: Re: ????

Ma lühendasin sõna "homoseksuaal" ja jäi "homo". Ikka saab. Alati saab olla ja mitte olla. Nimetame seda siis kas patust pääsemiseks tulevikus või minevikus.

Tähelepanu ka sõnale "uhkustamine". Või soovid vaielda selle üle, kas uhkustamine sobib kristlaseks olemisega?

imik

#1232 Re: Me tahame istuda kõrgemale Jumalast ... aga kes on inimene - loe ILM 13,18.

2011-10-06 16:05

#1230: Endel - Me tahame istuda kõrgemale Jumalast ... aga kes on inimene - loe ILM 13,18.

Jah, Endel, need sõnad on suure südamega öeldud- järelikult peitub neis ka tubli törts tõtt. Kuid siiski ei tee isiklikud süüdistused ja ähvardused asja paremaks, sest lootus, et Uue Testamendi järgijad Ob 15. peale kõva itku vallale päästavad, ei täitu.

Aga selle viimase lausega igati ühel meelel!


Külaline

#1233 pidetu vaim ei leia rahu

2011-10-06 18:36

Kui te teaksite, mida teil rahuks tarvis läheb.

Külaline

#1234 Re: Palun vastuseid

2011-10-06 21:35

#111: Juhani Jaeger - Palun vastuseid

Tere!

Palun mitte võtta neid kõiki süüdistustena. Süüdistus on vaid viimane. Mul on teada kaks konkreetset juhtumit, kus EELK liige on pidanud vihakõnet seksuaalvähemuste vastu. Olen konsulteerinud nende juhtumite osas õiguskaitse organitega ja mul pole võimalik inimeste nimesid küll nimetada - see pole nüüd küll koht selleks. Teine punkt - on võimalus, kuid on oht, et see kaob, sest on nägemus kirikust, mis tahaks kõrvaldada arvamuste mitmekesisust. Ei süüdista siin, vaid osutame ohule. Kiriku sakraliseerimine - jällegi pole see süüdistus, vaid poleemiline vihje sellisele nägemusele kirikust, mis samastab kiriku kui organisatsiooni ja kiriku kui vaimse/vaimuliku suuruse. Neil on ühisosa, kuid mitte kattuvus.

tahaks teada

#1235 segadus

2011-10-06 21:55

Mida tähendab "kiriku sakraliseerimine"? Mida #1234 selle all mõtleb? Mida tähendab "kirik kui vaimne/vaimulik suurus"?

Külaline

#1236 Re: Re: Palun vastuseid

2011-10-06 22:00

#1234: - Re: Palun vastuseid 

 Milles seisnes vihakõne, milles see konkreetselt väljendus? Hästi täpselt: mida öeldi seksuaalvähemuste kohta?

Laura

#1237 Re: Re: Re: Re: vihakõnest

2011-10-06 23:20

#1176: Al - Re: Re: Re: vihakõnest

Ilusalt puhkuselt jälle külmal Eestimaal tagasi, löön ka sõnakese sekka. Vahepeal on ju tulnud juurde uut jutuainet. Kirik on Eestis muutunud võimuorganisatsiooniks, kus vastutajad vägisi otsivad argumente sõnakuulmatutest lahtisaamiseks ja oma võimupositsiooni näitamiseks. Jumalaga või Jumala armastusega pole siin enam midagi pistmist. EELK pahandab, kuna Heino Nurk oli armastatud ja austatud (rohkem kui Eenok Haamer, kes elatab ennast välismaa rahaga) ja julges veel astuda autoriteerse võimu vastu. Seda pidid ju need “vanad” karistama.

Igal pool on nii, et on liberaalselt mõtlevaid, kes näevad kiriku rolli usklikele Jumala armastuse vahendamises ja neid vaimulikke, kes unustavad oma peamise rolli – et nad peavad Jumala käepikendusena vahendama armastust ja rõõmu. Seda (seksuaalset)rõõmu pole nad aga suutelised pakkuma, kuna neil endil oli jäik arusaamine suguelust. Kadri Kõusaar tõi ju värskes Ekspressis esile, kuidas eestlaste seksielu on. Igav ja mehele ainult oma sugutungi kergendamiseks. Kas naine saab orgasmi või mitte, see mehi ei huvita ega nad ei oskagi naisi rahuldada. Siis on nad kibestunud, nördinud ja pahased, et naine ei taha (miks ta siis peakski tahtma ühte musta rasket meest enda keha peal?), bordelli jaoks raha ei ole ja ka mastrubeerimise on keelanud kirik, kuid ka homo sovjeticus dr. heiti Kadastik ära. Ah ja, ka nõukogude sotsioloog Vooglaid kuulub sellesse seltskonda. Vana mees demonteerib ennast oma „sõprade“ abiga. Ja siis algabki nende mõnitamine, kes austavad oma keha hääli, kes tunnevad oma kehast rõõmu. Ja et neil teistel hästi ei läheks, peab kohe vihkama, torkima, alandama, mõnitama. Juba lapsed harrastavad kübermobbingut, kuna näevad kodus ja ühiskonnas ainult vihkamist. Vanemad on neile eeskujuks. Ja kus on kirik? Ei, nemad tegelevad iseenda võimu ja autoriteedi tõstmisega. Neid ei huvita inimeste majandusprobleemid, inimeste hingeprobleemid, eestlaste massiline lahkumine nii kirikutest kui kodumaalt. Neil on teha tähtsamat, võidelda Heino Nurga ja homoseksuaalide vastu. See on niivõrd absurdne ja labane. Ja siin kommentaariruumis istuvad eestlased ja jätkavad seda vihkamist, mis on alustatud juba hommikul. Nad istuvad igas kommentaarirummis. Kogu Eesti on minemas alamäge, sellestki kirjutas üks psühhiaater, kuid keegi ei vaevu sellele mõtlema. Pole midagi teha. Ka paavst räägib sõnakuulelikkusest, mitte sellest, et katolikud jooksevad kogudustest ära. Vatikanilgi on rahapuudus, sest harimatutel koolitamata koguduste liikmetel vaestes riikides polegi midagi maksta. Kuid nad maksavad ikkagi – pigemgi jäävad lapsed nälga, kuid kirik saab oma sandikopikad, et võiks oma karnevalikostüümides preestritele, kardinalidele ja prelaatidele ikka head veini ja kalamarja pakkuda. Kas see on kirik? Kohe kindlasti mitte! Ka Eesti kirikud elavad välis-Eestist saadud rahaga, kuid neid toetavad ka fundamentalistlikud ühendused. Ja kelle raha saab, selle tantsu tantsib. Nii on see alati olnud. Kuid nüüd minnakse Ameerikaski tänavatele protesteerima. Kui inimesel pole enam raha ega tööd, siis hakkab ka mõistus tööle. Fundamentalistide hüüded – palvetame, siis ongi majanduskriis möödas – ei lähe enam peale.

Hüüdnimi

#1238 Re: Re: Re: Re: Re: vihakõnest

2011-10-07 00:18

#1237: Laura - Re: Re: Re: Re: vihakõnest

Suurepärane näide vihakõnest - tuleks välja trükkida ja seinale raami panna!

Harri Kingo

#1239 Laurale 1206

2011-10-07 00:48

#1237: Laura - Re: Re: Re: Re: vihakõnest

Laura, kui teie maailm on nii masendav, nagu te seda kirjeldate, siis pole teil lootustki mind samamoodi seda ilusat Jumala loodut ja inimest selles jumala loodus vaatama panna. Millest selline masendus, Laura? Võibolla on teie elukogemus selline, nagu te kirjeldate? Võibolla olete endale lihtsalt konstrueerinud ajakirjanduse alusel sellise pildi ja kannate seda endas? Ma ei tea. Kuid ega ma aru ei saanud, miks seda masendust siia vaja oli. Mille võrra ma nüüd siis targem olen - et kusagil on üks masenduses Laura? Olgu, ma võtsin teadmiseks. Aga ei oska aidata.


Külaline

#1240

2011-10-07 01:42

Ristiusukiriku reform võib minna kunagi piisavalt sügavuti, et jõuda meie usu autori ja lõpuleviija Jeesuse võltsimatute usuõpetusteni. Te võite küll jutlustada religiooni Jeesusest, kuid te peate vältimatult elama Jeesuse religiooni.
Nelipühi-vaimustuses juhatas Peetrus kavatsematult sisse uue religiooni, ülestõusnud ja ülendatud Kristuse religiooni. Hiljem muutis apostel Paulus selle uue evangeeliumi ristiusuks, religiooniks, mis sisaldas tema enda teoloogilisi vaateid ja kirjeldas tema enda isiklikku kogemust Jeesusega Damaskuse teel.
Taevariigi evangeelium rajaneb Galilea Jeesuse isiklikul usukogemusel, ristiusk põhineb peaaegu täielikult ainult apostel Pauluse isiklikul usukogemusel. Peaaegu kogu Uus Testament on pühendatud Jeesuse tähelepanuväärse ja innustava usuelu kirjeldamise asemel arutlustele Pauluse usukogemuse üle ja tema isiklike usuliste veendumuste esitamisele. Ainsad märkimisväärsed erandid, kui mitte arvestada mõningaid osi Matteuse, Markuse ja Luuka evangeeliumist, on Kiri heebrealastele ja Jaakobuse kiri. Isegi Peetrus pöördus oma kirjatöös Meistri isikliku usuelu poole vaid ühel korral.
Uus Testament on suurepärane kristlik dokument, kuid Jeesusele väheomane.

Harri Kingo

#1241 Manifestist

2011-10-07 09:19

Kristluses on suuresti läbisegi jumalik ja inimlik. Jumalik pärineb Jeesuselt, inimlik algkristlastelt, Pauluselt ja teistelt UT autoritelt, olles suuresti nende isiklik usukogemus ja selle tõlgendus. Kui lisada siia veel ligi 2000 aastat inimlikku traditsiooni, tõlgendusi ja selgitusi, siis on päris raske kristlusest Jeesust ennast ja tema õpetusi üles leida. Õnneks on neid siiski meile evangeeliumites talletatud. Kuid ometi - aastatuhandetega on Jeesuse Jumalakeskne usk kristluses teisenenud Jeesuse keskseks usuks, uskumise asemel nii nagu uskus Jeesus on domineeriv usk Jeesusesse endasse, maisest inimesest Jeesusest, kellest oma elus eeskuju võtta, on läbi kristluse saanud taevane Kristus, kellega inimesel on ennast raske kui mitte võimatu samastada ja võrrelda, Jeesuse õpetuste dialektilisus ja paindlikkus on kristluses muutunud dogmaatilisuseks - selleks samaks jäikuseks, mida omal ajal Jeesus juutide juures ületada püüdis. Ning eks neid inimlikke lisandusi, mugandusi ja lausa leiutisi ole kristluses veel küllaga. On olnud sajandite kestel, on ka täna.

Kuid ka kõiges selles inimlikus, mis osaliselt juba algkristluse läbi Jeesuse õpetustele lisandus ja mida lisandus sajanditega veelgi enam, on seda jumalikku siiski leida - seda just tänu siiralt Jumalat otsivate inimeste isiklikule värskendavale jumalakogemusele ja selle jagamisele oma kaaslastega.

Kui kristlus ja kirik soovib uueneda, siis tuleks tagasi minna Jeesuse enese juurde ja alustada taas temast, püüdes inimlikud lisandused kõrvale jätta. Seda ei ole võimalik teha kuidagi loogiliselt, see pole teoloogia mängumaa ega saavutus - sel teel peab inimesele valgust näitama tema isiklik usk ja usukogemus. Jeesuse õpetuse kese oligi ju inimese isiklik jumalakogemus, isiklik osadus usus oma taevase Isaga, kes on kohal igas inimeses. Kogudus on see inimkeskkond, mis ühelt poolt aitab inimesel mitte eksida sellel väga isiklikul ja alati individuaalsel kogemuslikul teel, teisalt aga rikastab iga üksikisiku usuosadust sünergiaga, mis sellises elavat usku endas kandvas koguduses paratamatult tekib, kui see kogudus ei eksi ilmalikesse moetrendidesse.

Eelnevast lähtuvalt oma kriitika ka selle uduse ja arusaamatu manifesti suhtes esitasin - manifest puudutab vaid kristlust väga pinnapealselt, suutmata sügavuti minna - mitte ei otsi inimest Jeesust tema elu ja elava usuga, vaid vaagib tänase kiriku vahekordi tänase ilmalikustuva maailma tõekspidamistega, püüdes kirikule lisada trendikat demokraatiat ja postmodernset humanismi, taotledes kirikus mingit arvamuste pluralismi ja vaadete valimatut võrdsustamist, koguduses vastavalt inimõigusi, sõnavabadust jms. jne.

Kõik see on väga pindmine, väga kauge, lausa vastanduv sellele, mida kristlus ja kirik - sisuliselt aga iga Jumalat otsiv ja igatsev kristlane - tegelikult oma usuelus vajab. Seistes oma taevase Isa ees Tema lapsena - aga nii me seisame Tema ees kogu oma elu ja iga oma eluminuti - on mõttetu nõutada Tema käest endale inimõigusi, demokraatiat, humanismi, arvamuste pluralismi tunnustamist, sõnavabadust kuni oma arvamuste võrdväärseiks tunnistamist Isa jumaliku tahtega.

Jumal on hea. Kui Jumal meie sellise inimliku rumala manifesti Temale enesele meil teoks teha laseb - aga Ta jätab inimesele alati vabaduse oma rumalused teoks teha - kas siis meie suhe oma taevase Isaga kõige selle läbi avaneb, rikastub, süveneb, avardub?

Ma kardan, me kaotame sellegi, mis meil oli, sest "sest kellel on, sellele antakse, ja tal on rohkem kui küllalt, aga kellel ei ole, sellelt võetakse ära seegi, mis tal on".

Kiriku ja avaramalt kristluse uuenemine ei alga mugandumisest ühiskonna ajalike ja meie silme all lausa mõranevate, kohati destruktiivsete trendidega, vaid Jeesuse isiku ja õpetuse üha sügavamast mõistmisest ning inimese isiklikust usuosadusest meie kõigi taevase Isaga, vastavalu iga uskliku isiklikust vaimsest tõusust, avardumisest ja täiustumisest Jumalat otsiva ja Jumalat leidva isiksusena. Kaasaminek ühiskonna ajalige moetrendidega pole see, mida nimetasin kristluse ja kiriku esmaseks vajaduseks ja võimaliku uuenemise aluseks juba eelpool. Ning selleks meie ajastu esmaseks vajaduseks on - kordan - jumaliku muutumatu, ajatu tõe, mida esitas oma õpetustes Jeesus, taasavamine ja uuesti sõnastamine kaasaja inimesele arusaadavalt, mõistetavalt, järgitavalt, ning sellest lähtuv reaalne isiklik usuelu, otsimaks ja leidmaks endas elavat osadust Meie Isaga taevas.

imik

#1242

2011-10-07 10:45

Harri Kingo tsitaat:
"Kui kristlus ja kirik soovib uueneda, siis tuleks tagasi minna Jeesuse enese juurde ja alustada taas temast, püüdes inimliku kõrvale jätta."

Leian, et see pole vajalik, sest kuna Jeesus on samuti tervenisti inimene, samamoodi kui Ta on tervenisti Jumal(ühesõnaga-meie keeles on tegemist täiusliku DNA-ga), ei ole inimlikkust tarvis kõrvale jätta. Kõik, mis on inimlik selle sõna kõige suurepärasemas mõttes, on ühtviisi ka jumalik ja Teme poolt heaks kiidetud.
Tsitaat 2:
"Seistes oma taevase Isa ees Tema lapsena - aga nii me seisame Tema ees kogu oma elu ja iga oma eluminuti - on mõttetu nõutada Tema käest endale inimõigusi, demokraatiat, humanismi, arvamuste pluralismi tunnustamist, sõnavabadust kuni oma arvamuste võrdväärseiks tunnistamist Isa jumaliku tahtega."
See on õige, kuid ega mõlema manifesti avaldajad polegi seda teinud. Madin käib ikka inimeste vahel, kellel kõigil on enda arvates taskus pisike, aga väärtuslik "soovituskiri" Issanda Enda allkirjaga. Ei taha küll inimesi sel puhul koledate katsumustega ja põrgupiinadega hirmutada, sest Jumal, keda tean, jälgib siiani veel üsna heatahtliku muige, aga ka kerge murega oma laste püüdeid, kes isekeskis jageledes, kas siis edukama või edutuma koostöö läbi "Tõe" laegast üles tuhnida üritavad. Seni kuni püsitakse elementaarsete reeglite piirides, ei juhtu midagi halba.

Külaline

#1243 Re: Re: Re: Puud tuntakse viljast

2011-10-07 11:27

Endel

#1244 Re: Mõlemad manifestid on ...

2011-10-07 12:46

#1222: imik - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mõlemad manifestid on vaid inimestevahelise tõsise suhtekonflikti väljendus 

 Imik, ole Sa kes tahes, eile õhtul sain Sulle pihta ... kuid teadkem, et ANONYMOSED on ARGPÜKSID, reeglina ka asjatundmatud kultuuriski, rääkimata Jumala tarkusest neis ...

Kristus ise ütleb palju kordi Püha Kirjas "Ärge kartke" ja Ilm raamatus on ka koht näidatud argadele - Ilm 21,8. Aga argade ja uskmatute ja ... jne. ... ja kõigi valelike osa on tule ja väävliga põlevas järves!

Minu Siiras Kaastunne kõikidele argadele ...

ELU on ARMASTUS ja USALDUS (toetugem nendele). Tervitades - Endel

luterlane

#1245 Re: Laurale 1206

2011-10-07 13:41

#1239: Harri Kingo - Laurale 1206

Laura on EELK tänast seisu väga täpselt kirjeldanud. Teie, hr Kingo, ei kuulu luteri kirikusse ega ole pädev siin kaasa rääkima.

Harri Kingo

#1246 Re:

2011-10-07 13:46

#1242: imik -

Imik:

 

Kui sinu meelest pole vajalik minna tagasi Jeesuse enda juurde ja alustada temast, siis ma tõesti ei oska arvata, kelle juurde meil veel oleks tagasi minna ja kellest alustada.

Ma kordan - Jeesuse isik ja õpetused on ähmastunud 2000 aasta kestel - pühendasin sellele suure osa oma kommentaarist 1241 ja oleks väga pikk kirjutamine, kui ma püüaksin anda kasvõi lühiülevaate sellest, kuidas ja mispidi kristlus ja kirik ise on ajaloos oma õpetuste ja tegudega rängalt bambusesse pannud.

Ma ei arava nagu sina, et Jeesus kui inimene on meile nüüd lõpuks - siin ja täna ja igale - nähtav, selge, järgitav just sellisena, nagu ta oli reaalse inimesena reaalses maailmas. Ka tema õpetatu on kaetud kristlaste lisanduste ja tõlgendustega - sellest ma alustasin oma mõtet nr. 1241 all. Ja sedagi, et Paulus ei kohtunud kunagi inimese Jeesusega ja kogu tema dogmaatikaks muudetud isiklik kirjavahetus räägib vaid taevasest Kristusest, keda ta kohtas oma Damaskuse teel. Sama teed on pühastatud ja dogmaks muudetud Pauluse jälgedes läinud kristlus. Pauluse sõnadest, tema isiklikest kirjadest on saanud lausa Jumala Sõna, absoluutne dogma!

Kui Jeesus seisaks inimesena ja oma õpetustega puhtana meie ees, ilma hilisemate inimlike lisandusteta - kui inimene ja õpetaja - meil poleks mingeid vaidlemisi ega mingeid manifeste. Paraku - need kõik on. Ju siis Jeesus inimesena ja tema õpetused pole meie ees nii selged, nähtavad, järgitavad.

Jah, madistavad inimesed, aga lootes, et Jumal ise on nende leeris, nendega ja saadab hävingu tollele vastasleerile. Eks see naiivne ole. Ma kirjutasin: "Jumal on hea. Kui Jumal meie sellise inimliku rumala manifesti Temale enesele meil teoks teha laseb - aga Ta jätab inimesele alati vabaduse oma rumalused teoks teha - kas siis meie suhe oma taevase Isaga kõige selle läbi avaneb, rikastub, süveneb, avardub?" Ja vastasin ise: ma väga kahtlen selles.

Ma ei näe, et me sinuga väga eri meelt oleksime, Imik. Sa ehk vaid ei pööranud tähelepanu sellele, mida ütlesin - Jeesus kui Jumalat otsiv ja Jumalat leidev inimene pole kristluses sugugi nii otse ja nähtavalt meie ees. Ka pole tema õpetatu meile nii selge - kristluses on ika väga palju sellist, mida inimene on aegade jooksul sinna ise lisanud. See on kiriku ja kristluse - tegelikult aga inimese peamine vajadus - avastada selline inimene Jeesus, mõista tema õpetusi ilma hilisemate lisandusteta ja olla nagu oli Jeesus. Jeesus oli Jumala Poeg, kes tuli maale ja oli Inimese Poeg, et meie, inimese pojad, võiksime olla nagu tema oli ja on - Jumala Pojad.

Harri Kingo

#1247 Kaks Jumalat???

2011-10-07 13:55

#1245: luterlane - Re: Laurale 1206

Laurale ma vastasin - niipalju, kui ühele masendunud inimesele on võimalik siin üldse vastata. Kui Laura on siin portree Luteri Kiriku seesmisest olukorrast ja sellest, kuidas EELK aknast maailm paistab - no on ikka kurb küll.

"Teie, hr Kingo, ei kuulu luteri kirikusse ega ole pädev siin kaasa rääkima."


Pool teie lausest on õige, teine pool aga... ikka päris tobe. Õige, ma ei kuulu EELK-sse. Kuid te eksite oma lause teises pooles. Ma nimelt olen pädev kaasa rääkima. Ma poleks, kui EELK tunnustaks mingit teist Jumalat, teist Jeesust ja teist õpetust. Siis jah - ma poleks pädev seda "teist asja" siin vaagima. Ma siiski usun, et me räägime samast Jumalast, samast Jeesusest ja samast õpetusest - või mis?

Te näikse siiralt arvavat, et Jumal teeb oma laste vahel vahet selle järgi ja alusel, millises kirikus keegi neist käib? Kuulge, olge hea ja küsige see asi oma õpetajalt koguduses üle - ta seletab selle teile ära, kuidas Jumal oma lapsi vaatab ja neil vahet teeb. Te näikse olevat selles osas ikka päris suures segaduses.

imik

#1248 Re: Re:

2011-10-07 14:14

#1246: Harri Kingo - Re:

Ei kipugi üldse Harriga vaidlema, kuid ikka üks tsitaat temalt, mis pälvis tähelepanu:

"Kui Jeesus seisaks inimesena ja oma õpetustega puhtana meie ees, ilma hilisemate inilike lisandusteta kui inimene ja õpetaja - meil poleks mingeid vaidlemisi ega mingeid manifeste. Paraku - need kõik on. Ju siis Jeesus inimesena ja tema õpetused pole meie ees nii selged, nähtavad, järgitavad."

Aga Ta ju seisabki vaikselt ja silmad säravad kui taevtähed! Aga inimesed vahivad oma lühinägelike silmadega temast läbi, selle asemel, et kasutada oma südant ja näha. Igaüks  fantaseerib kokku, mida peab oluliseks, et maailma parandada. Muidugi nii ei saa.

Selles suhtes on ka Endlil siin täiesti õigus meid hurjutada, kuigi  ei maksaks nende niigi argade inimeste enneaegse surnukshirmutamisega nüüd ka väga hoogu minna- koletu patt ju seegi:)!

 

 

 

Harri Kingo

#1249 Siis on asi lahendatud

2011-10-07 15:04

#1248: imik - Re: Re:

"Aga Ta ju seisabki vaikselt ja silmad säravad kui taevtähed!"

Kui ta teie ees nii ja sellisena seisab, ehk te siis räägite meile kõigile, mida teie tema silmadest välja loete - mida Jeesus ütleb, mida õpetab - kuidas tema seda erimeelsust siin põhjamaise väikese mättakse peal vaatab ja mis nõu meile annab? See lõpetaks siinsamas ja minuti pealt kõik selle segaduse meie vaidlemiste ja manifestide ja lahkarvamustega erinevate kirikute vahel sellesama ühe ja ainsa kristluse sees (neid kirikuid on maailmas ca 40 000, ma pole lugenud, palju neid siia Eestisse jagub).

Niisiis, kui te nii väidate - andke edasi, mida Jeesuse taevatähtedena säravad silmad teile teada annavad - ilmutage seda meile.

imik

#1250 Re: Siis on asi lahendatud

2011-10-07 15:38

#1249: Harri Kingo - Siis on asi lahendatud

Ma ei suuda seda kahjuks mõistuslikuks kõneks vormida, Harri. Kui "vaatan", "kõneleb" Ta ainult minuga. Ma ei saa aru, kas see ongi päriselt kõne. Ei tea seega, kuidas Ta manifestidesse suhtub. Kui vaatan, kaovad manifestid nagu üldse kuhugile ära ja pole tahtmist mitte kellegagi rääkida, mitte kedagi teist "päästa". Tundub, et pahane ta hetkel pole, kuigi humanistliku kristluse manifestile alla kirjutasin.

Selline nadi meedium -prohvet olen, mis parata, kuid äkki Ta teeb seda meelega?:)