Traditsioonilise kristluse manifest

imik

/ #324 Re: Re:

2011-10-06 18:12

#323: - Re:

Tsitaat."See tundub väga ohtlik olevat. Kui  koondutakse vaimuliku ümber, kes mõistab, aga ei  aita kaasa patu tundmisele, vaid, vastupidi, nimetab pattu õigeks, siis mis abi igavikuks on neil, kes tema ümber koonduvad. Niisugune tegevus on võimalik ainult siis, kui see vaimulik ei usu Jumala sõna ning õhutab ka  teisi sellest mööda vaatama."

Ei, ma ei mõelnud seda.Ma ei kujuta üldse patu mõiste all ette vaid(ega ka eelkõige) homoseksuaalne olemist või selle propageerimisega piirdumist. Hinnanguid "õige" ja "vale" ei söanda siin küll anda.Meie arusaamad patu mõistest on liiga erinevad ja seega näeme ka neid ohtusid erinevates kohtades. Me ei jõua selles küsimuses siin iial konsensuseni, isegi juhul kui oleme mõlemad heteroseksuaalsed.

Minu jaoks on praegune ühtede patuste võimendatud rünnak teiste patuste vastu rängeimatest pattudest ja see tõmbab palju rohkem tähelepanu.

Olukord, kus inimesele (või väiksemale inimgrupile) pidevalt survet avaldatakse, et ta üht oma oma pattudest kas varjaks või siis avalikult endale pidevalt tuhka pähe raputaks( see röövib aga viimase väärikuseriisme inimeselt, muutes ta täielikult paralüseerituks), ei ole hea meetod inimeste abistamiseks nende hingehoius.

Nõustun aga selles osas, et kui koondutakse vaimuliku ümber, kes teoreetilisi õpetusi praktikas äärmiselt tugevalt moonutades või lausa eirates  oma õpilasi tahtlikult lõksu meelitab ja hukatusse saadab, ei ole muidugi head loota. Muidugi on õpetajad vastutavad. Eksimatud pole nemadki, kuid teatud asjade puhul on neil suuremad võimalused eksides tavainimesi kahjustada kui kellegil teisel. igasugused sektid ja väärusundid on just sellest alguse saanud, et mõned patused arvavad liiga hästi teadvat, milline on teise inimese patt, mõtlemata, et see ongi patt.