Humanistliku kristluse manifest

Võtke petitsiooni autoriga ühendust

Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.


Külaline

#351 Re: Lubatud lingid

2011-09-21 23:40

#348: Laura - Lubatud lingid  Värde (loomade kohta öeldud) esineb kõikjal looduses.

Noorloomade puhul on need nähtused olemas. Ning ega nad järglasi ju saa.  Loomal ikka looma aru. Või lõhnainstinkt.


Külaline

#352 Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

2011-09-21 23:42

#350: liina - Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal 

 Ma ütleksin, et hoitagu selliste inimeste eest, kes ähvardavad meie lapsi.
Sa vist ei oska inglis keelt.


Külaline

#353

2011-09-21 23:45

Ja ongi järele jäänud need manifesteerijad, kes kaitsevad homosuhteid.
M.O.T.T.
Soovitus: süüdistate kirikut, aga lugege, mida ilmalikud inimesed selle kohta ütlevad. Vaoshoitust ei ole märgata.
Lootsite tuge, aga tegite valearvestuse.
Õppige elust enesest.
Laura

#354 Sorry, veel Rämmelist - viimast korda

2011-09-21 23:47

Mõtlesin siin natsi järele. Rämmel ei käi tööl, kuid raha tal on. Pea vist kõik eestlased teavad, et mees on tatipritsija. Kuid miks ei hakka EELK ametlikult mehe vastu ega anna käsku kõrvaldada kiriku logo tema veebilehelt? Miks talub Teoloogia Akadeemia sellist meest, kes nühib keskealisena koolipinki ega saa aastatega targemaks? Kas tõesti ainult kooliraha pärast?
On avalik saladus, et ameerika kirikud toetavad rahaliselt EELKd. Kuid ega keegi ju niisama raha kätte anna. Seega võib oletada, et Rämmel saab selle eest raha et rämmeldab fundamentalistliku kiriku hinges. Siinkohal peaksid ajakirjanikud hakkama uurima. Sest Rämmeli üliaktiivne tegevus haiseb taevani. Pole ka saladus, et Lehtsaar on kogunud teadmisi just USAs, nii seisab tema eluloos, mida Tartu Ülikooli lektor ise levitab. Viimasel ajal pole ta midagi homovastast avaldanud, vist pani rektor talle suukorvi pähe. Ei sobi ju, rahvusvaheline ülikool ikkagi. Kuid ega homofoob üle öö ju homoarmastajaks hakka. Olen kindel, et ta tõmbab niite kokku kulisse taga. Ka Jaan Lahe viitas ju aasta tagasi just Lehtsaarele. Väga huvitav on nende suurte homovastaste koosseis, kas Te ei arva nii? Ja kõik jäljed viivad Ameerikasse, kust kirikutele moosi tuleb....
Kuid käppa antakse ainult siis kui ka propagandatöö tehtud on. Kelle huvides see on?
Laura

#355 Re: Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

2011-09-21 23:49

#352: - Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

Kes siis ähvardab Sinu lapsi? Homoseksuaalid ei ole pedofiilid.

mees metsast

#356 manifest 3 x loetud

2011-09-22 00:03

Manifest pigem sisult suunatud fundamentalistliku piiblitõlgenduse vastu aga kogu arutlus on keerelnud homo teema ümber. See juba iseenesest arutlemist vääriv teema, miks see nii on. Mulle tundub, et nii on lihtalt hea võimalus manifesti algatajad nurka suruda ja naeruvääristada. Nii, et võimuvõitlus. Teine variant on see, et muud teemad eriti ei jõuagi paljudele pärale. Manifestis on öeldud, et homod on kirikusse teretulnud ja ei enamat. Kirik on ju patuste pärast.

Külaline

#357 Re: Sorry, veel Rämmelist - viimast korda

2011-09-22 00:05


Külaline

#358 Re: manifest 3 x loetud

2011-09-22 00:07

#356: mees metsast - manifest 3 x loetud 

Ära pööra asju. Aga kui oled metsast, siis on mõistetav.

 


Külaline

#359 Re: Re: Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

2011-09-22 00:10

#355: Laura - Re: Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal 

 Loe Ivo Pilli teksti, seal on inglise keelt natuke. Kui oskad. See ei ole tema väljamõeldis.

Mis asja on geinoortel käia koolides  asju tutvustamas.

po

#360 king pigistab

2011-09-22 00:13

Viimased kommid näitavad, et probleem on homodel.
Muidu arutletaks ikka kiriku funktsiooni ja teenimisprobleemide üle. Või vähemalt Piibli üle.
Aga ei.
mees metsast

#361 Re: Re: manifest 3 x loetud

2011-09-22 00:13

#358: - Re: manifest 3 x loetud

Ma lihtsalt lähtun tekstist.


Külaline

#362 Re: Re: Re: manifest 3 x loetud

2011-09-22 00:17

#361: mees metsast - Re: Re: manifest 3 x loetud 

Eks lähtu edasi. Enne  harjuta järelduste tegemist. Natuke usust võiks ka teada.

Hääd lähtumist, maga hästi.

J.-Chr.&Th.-A.Põder

#363 toetus cum reservatio

2011-09-22 00:21

Toetame manifesti üldist suunda, ehkki ei nõustu mitmete sisuliste ja väljenduslike vormelitega (k.a manifesti pealkirjaga), nagu ka mitme olulise momendi puudumisega. Oleme jälginud kommentaare nii petitsioonilehel kui suuremas meedias. Tõdeme kahetsusega, et liiga palju sellest kinnitab, et manifesti diagnoosis peitub valus tõemoment. Loodame edasiste diskussioonide asjalikkusele, mis aitaksid probleeme täpsemini sõnastada ning leida ühiselt teid nende lahendamiseks. Kirik ei pea kartma kriitikat, mis on kasvanud välja vastutusest evangeeliumi ees ning armastusest kiriku vastu. Kirik ei pea kartma ka seda, kui seisukohavõtud ja arutelud toimuvad ühiskondlikus avalikkuses, sest midagi avalikumat ja igaüht puudutavamat kui
evangeelium tõesti ei leidu. Kirik ise on samavõrra alalhoidlik kui uuenduslik. Lähtudes evangeeliumist ja pöördudes selle poole tagasi, pöördub kirik ju tulevikku. Kirik on eshatoloogiline, elades kõige uuekssaamise tõotusest. Seda rõõmusõnumit tunnistades ja sellest lähtuvalt elades on meie lakkamatuks ülesandeks küsida ka viiside-vormide (k.a organisatoorsete) kohta, mis toetaksid paremini rõõmusõnumi jõudmist tänase ja homse Eesti inimesteni. Kuidas seda kohustust evangeeliumi ees mõistetakse, on kirikuti muidugi erinev, sõltudes nende jaoks siduvatest usu- ja elutraditsioonidest. Ühiselt tunnistades Jeesus Kristust ja Kolmainu Jumalat peaks vastastikune austus ja lugupidamine üksteise erinevuste vastu olema meile enesestmõistetav. See ei tähenda kindlasti, et me ei võiks üksteise juures näha problemaatilist - ja seda (eelistatult nt kahe- või mitmepoolsete õpetuskõneluste raames) ka väljendada ning evangeeliumi tõe nimel väidelda. Aga esmajoones peaks käesoleva manifesti adressaadina nägema siiski iga allakirjutanu kodukirikut. Ka adressaadi tõttu toetame manifesti cum reservatio. Viimaks olgu meenutatud, et vähemalt evangeelsest-luterlikust perspektiivist on kirikujuhtimisel kaasvastutus ja osalus niihästi kõigil vaimulikel kui igaühel, kes evangeeliumi vahendades ja edastades on ise juhitud evangeeliumist.
ivopill

#364 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2011-09-22 00:24

#334: liina - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Horridoh! nachtflieger I.P. ist deine Schutzengel heute Nacht! Taheti ju kirikuõpetajat. Üks armetukene veel tiirleb siin sügisese taeva all...:-)))

 

Alustaks kontekstivälisest - mõlemasoolistel on tavaliselt funktsioneeriv vaid üks organitest. Järglasi nad tihtilugu ei saa. Eks seda tule käsitleda kui haigusseisundit, kaasasündinud riket, mida tulevikus ehk meditsiin leevendada saab. Pole ka kuulnud, et sellised inimesed (keda pole siiski just vähe) tõstaksid suurt lärmi ja esitaksid veidraid nõudmisi. Nagu enamik probleemidega inimesi on nad hästi-halvasti elusse sobitunud ja tulevad ilma "eriõigusteta" toime. Tean ise nõnda sellist inimest aegade jooksul.

Vana Testamendi jätame siis seekord riiulisse. Paraku tunnistab homoseksualismi vastu ka Uus Testament. Pidada Jeesus-Johannese liini homoarmastuseks võib küll vaid täiesti rikutud hingega paadunud pederast. Kes lisaks ei tunne Piibli keeli, tollaseid traditsioone ja tavasid ning mõtleb vaid oma huvidest lähtuvalt. Väites, et Jeesus ei ole kusagil mõistnud homoseksualismi  hukka, on pehmelt öeldes poolik tõde. Jeesus ei ütle ju ka kusagil näiteks, et ka naisi tuleb ristida, ometi ütleb Ta  - ristides NEID, s.o. "kõiki rahvaid". Kuhu paraku ka naised-lapsed-orjad ja kodakondsed kuuluvad.Kui me usume, et Piibel on  Pühast Vaimust inspireeritud, siis ei ole apostellikud kirjad meile vähem olulised, kui miski muu. Pederastiat hukka mõistes oma kirjas roomlastele toetub ju Paulus ilmselgelt kellelegi-millelegi. Vaevalt kõll, et selleks ainult VT saab olla. Paulus oli kõll tõsine juut, ometi Kristusest valgustatud saanuna käitub ta juudi kombestiku ja käsuõpetusega üsnagi vabalt. Jeesuse tundmatud ütlused, pärimused, kõik see, mis meie jaoks saladus ja millele rajanedes Paulus ometi nii karmid otsused teeb , peaks meid veenma, et vastupidiselt talitades ei tarvitse me Jumalariiki pärida. Empaatiavõime on küll kallis Jumala and, samas seda rakendades patu suhtes asetame end taas Eeva rolli paradiisiaias ühe teatud puu juures, kus madu väga osavalt seda tunnet teeseldes asjad sellseks pööras, nagu nad nüüd õnnetuseks on. Aga üldjoontes tundub madu omas rollis ju päris humanistina, ist es nicht?

ivopill

#365 Re: Re: Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

2011-09-22 00:31

#355: Laura - Re: Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

Soo-oh? Kohe ei summagi? Truud nagu luigepaarid surmani? Ega nilli sugugi poisikesi? Misasja nad siis sinna koolidesse ja noortemessidele kipuvad? Mispärast üks kõigile tuntud homoaktivist nii hoolega ennast Kaitseliidu noorkotkaste ligi asutas ja uulitsapoisikesi kokku korjas? Puhtast altruismist? Ich bin keine blonde Naive!

Seksi väärtustav

#366 Re: Re: Re:

2011-09-22 00:50

#346: Tagasihoidlik - Re: Re:

Ja kuidas siis täidavad tsölibaadiga ennast sidunud preestrid või muidu askeedid või ingellikus abielus elavad kristlased seda käsku?

allakirjutanu

#367 Re: king pigistab

2011-09-22 01:18

#360: po - king pigistab

Kiriku funktsioon ja teenimisprobleemid on homoteemaga otseselt seotud. Probleem on homoseksuaalsel inimesel, kes soovib lunastust, kellele kirik aga ütleb, et tema seda ei saa, sest tema kaasasündinud seksuaalsus on "rüve" ja ta on tänu oma sättumusele kuidagi patusem kui meie, heterod. Ja kui ta siis oma seksuaalsust maha ei salga, nimetatakse seda oma patuga uhkustamiseks. Siin on arvatud, et seksuaalne orientatsioon ei pruugi olla alati kaasasündinud, et võib olla ka valitud, kuna on trendikas vms (ma isiklikult  väga kahtlen selles), aga kui on maailmas ka üks inimene, kes ei saanud valida, on kirikul lubamatu (uhkus) keelata talle lunastust.

Rein L

#368 Rein L

2011-09-22 06:54

Autor räägib ilusatest ja headest asjadest, mis on kirikus alati olemas olnud, nagu näiteks inimese kesksus ja vastutustunne. Vana hea võte enda poole võita neid, kes küll siirad, aga ei süvene.

Vastustunne... Justkui kirik ei kuulutaks seda juba 2000 aastat. See on olnud koguni näiteks muhameedlaste hinnang kristlaste suhtes: teie põhimõte on valiku vabadus ja vastutus. Selle näitena üks koht filmist "Taevane kuningriik". Muhameedlastel endil aga alistumine.

Inimese kesksus... Hiljuti ühes saates Ajalik ja ajatu ütleb Kersti Uibo midagi umbes sellist: „Mulle tükk aega ei meeldinud kristluse juures selle inimese kesksus“. Küllap midagi sellist märkavad paljud, kes teevad kristlusega esmast tutvust.

Kristluses on alati väärtustatud palju seda, millest selles petitsioonis juttu. Aga siiski ei saa unustada "väikest" erinevust.

Kristlik kiriku kiriku on alati väärtustanud inimest, aga põhisuunas alati jäänud Kristuse keskseks. Määravaks saabki see, mis on kesksel kohal. See on religiooni tunnuseks - orienteeruda selle järgi, kes on väljaspool meid ja meie üle.

Tunnistus, et Kristus on Issand, ei ole iganenud konservatiivse kiriku juhtlause, vaid Kiriku apostellik ja esmane tunnistus. See on rõõmusõnum - evangeelium.
"Kristus on Issand" on teoloogia algus ja selle lõppeesmärk.

Muidugi on ülesanne seda kuulutust viia tänapäeva inimeseni, kuulates, suheldes, armastades. Selle kõige juures on ometi kutsutud jääma ustavaks esmasele tunnistusele, et võiksime tõesti olla Kirik - Kristusele kuuluv.

Külaline

#369 Re: toetus cum reservatio

2011-09-22 07:24

#363: J.-Chr.&Th.-A.Põder - toetus cum reservatio 

" Lähtudes evangeeliumist ja pöördudes selle poole tagasi, pöördub kirik ju tulevikku."

 Kas see tähendab, nagu praegu ei lähtuks kirikud evangeeliumist ja manifesteerijad suunavad selle poole?

Tundus olevat  rusikas manifesti kriitikute suunas ja näpuviibutus manifesteerijate poole. Kas see on ikka õige proportsioon?

Aga meenub, et ka Kompassis oli kord samasugune suhtumine.

Kahju, väga kahju.

 

 


Külaline

#370 Re: Re: king pigistab

2011-09-22 07:27

#367: allakirjutanu - Re: king pigistab 

 

Missugune kirik on keeldunud kahetsevat   "sättumusega" inimest vastu võtmast? Konkreetsed faktid? 

Lea Altnurme

#371 Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

2011-09-22 07:35

#345: ivopill - Re: Homoseksuaalsuse teemal 

 Minu arust ajad sa sättumuse ja teod segi. Kurja teinud homoseksuaal on samasugune kurjategija, nagu kurja teinud heteroseksuaal. Orientatsioon iseenesest ei ole ju kuritegu. Vihkamisele üles kutsuv homoseksuaal on taunimist väärt samal moel kui vihkamisele üles kutsuv heteroseksuaal. Homoseksuaalset suhet kahe inimese vahel võib sallida seni, kuni selles pole vägivalda ühe poole jaoks. See on ka põhjus, miks pedofiilide tegusid karistatakse ja ka muid seksuaalkuritegusid sõltumata sättumusest.


Külaline

#372 Re: toetus cum reservatio

2011-09-22 07:40

#363: J.-Chr.&Th.-A.Põder - toetus cum reservatio 

" Toetame, oleme, tõdeme!"

KELLE nimel hr Põder esineb?

Kas arvates Jumala kaasas olevat?  Või kiriku juhtisikud?


Külaline

#373 Re: Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal

2011-09-22 07:44

#371: Lea Altnurme - Re: Re: Homoseksuaalsuse teemal 

 Vaadake pr Altnurme. Tegemist ongi nendega, kes EI KAHETSE. Ei maksa silmi kinni pigistada. Olen kord kirjutanud sellest, et konkreetne protesteerija  võiks tulla kirikusse, nagu nt mina lähen - oma pattudega. MIks peab minema Soome erijumalateenistusele, kus ei olnud altari ees kahetsusest sõnagi, oli vaid jutt armastusest, rohkem romantiliselt ilmalikust kandist. Mina sain oma arvamusavalduse eest  räige solvangu osaliseks, kus nimetati lausa  allavööd taset. Ainult selle eest, et kutsusin olema koos patustega, endaga, kirikutäie rahvaga, Kristuse kogudusega.

Ärme pigista silma kinni, hiljem võib olla juba hilja. Kas me tahame, et meie vennad pääseksid või et nad  oleksid surma surnud?


Külaline

#374 Re: Re: Re: Re:

2011-09-22 07:54


Külaline

#375 Re: Re: toetus cum reservatio

2011-09-22 07:59

#372: - Re: toetus cum reservatio 

 Vabandus, ei lugenud välja, et peapiiskop Põderi mõlemad pojad.