Traditsioonilise kristluse manifest

Võtke petitsiooni autoriga ühendust

Arutelu teema on petitsiooni Traditsioonilise kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.


Külaline

#201

2011-09-30 23:10

See lodevus ja kõikelubatavus koos seda saatva ükskõiksusega kõigi ja kõige vastu on juba läbi ajaloo nii mõnegi omaaja superriigi languseni viinud. Kas nüüd peab siis Euroopa sama teed minema ? Ei tänan, ma ei kasvata omi lapsi selleks, et neist saaks tulevikus mingi osa hoomamatust ja arusaamatust massist kes ei suuda mõista oma eksistensi mõttekust ega suuda loodetavalt minu lastelastele edasi anda tõelisi ilmalikke väärtusi. Milleks on hoolivus, austus vanemate ja kõrvaliste inimeste vastu ning loomulikult armastus selle keskkonna vastu kus me täna õlg-õla kõrval eksisteerime. Sest just need kolm lihtsat inimlikku väärtust on kogu inimkonna kandnud läbi paksu ja vedela tänasesse päeva. Tänavatel lokkav ja meedias vohav antikõlbelisus viib meid kiviaega tagasi. Sellega paneme aluse oma rahva ja rahvusluse hävitamisele ning teeme riigi territoriaalse puutumatuse vägagi haavatavaks. Aga nagu öeldakse, et loodus tühja kohta ei salli. Tulevad uued ja tugevamad isendid peale , millisest rahvusest - isegi aimate. Nii ett jõudu kõikidele antud manifesti toetajatele , mis annab lootust et niikaua kui sellised oskavad kokku hoida - antikristus läbi ei lähe. Eelmise Humanistliku kristluse manifesti algatajd võiksid vaadata meie oma mehe Viiralti maali Põrgu - neil peaks midagi siis lõpuks tuttav ette tulema.
Heering Marinaadis

#202 Re: Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

2011-09-30 23:21

#198: eering officinalis - Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

No lehitse terviseks, aga sealt sa loomulikult leaid kinnitust vaid oma sõnadele, tark inime kasutab ikka enam raamatuid ning katsub ka analüüsida, vaatab ajalugu ja kujunemiskäiku. Aga tundub, et laud on tühi ja muud lehitseda pole, kui muud pole, siis lehitse Kroonikat, saad ehk veel mõne avastuse jälile.

eering officinalis

#203 luterliku kiriku aeg on läbi!

2011-09-30 23:24

Usuleiguses Eestis on EELK ise kah süüdi. Kui inimesekaugeks on luterlus jäänud. Palju olete kuulnud kiriku kaasarääkimisest ühiskonna protsessides? Kogudusega tegeletakse parimal juhul vaid pühapäeviti, leerikursused viiakse läbi ülepeakaela, eeskätt seda just luterlikes maakogudustes - leeriõpilased kutsutakse kokku parimal juhul vaid 2..3 korda ja ongi kõik. Täitsa pinnapealne luterlik õpetus ja vaid põgus kokkupuude kirikuga jne.
Sisepinged kirikuteenistujate endi seas, sellest me üldse ei räägigi....
eering officinalis

#204 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

2011-09-30 23:26

#202: Heering Marinaadis - Re: Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

see kogumik ongi raamat muide! pealegi, Itaalias on vastava materjali kättesaadavus parem kui Eestis. Sa võid luterluse osas tark olla, aga katoliikluses hoia mulk kinni!

Riho Saard

#205 Re: Jeesuse jumalikkusest

2011-09-30 23:33

#147: - Jeesuse jumalikkusest

Hea Külaline! Olen teiega üsna nõus. Kõik mida me UT ja UT väliste allikate abil inimese Jeesuse (aga ka mitmete teiste piiblitegelaste) kohta öelda võime on, et saame rääkida tema puhul ainult tõenäosuslikust. Evangeeliumid,eriti Johannes on teologiseerituse astmelt niisugune,et ei sobi ajalooliseks allikaks Jeesuse küsimuses peaaegu üldse. Jeesusele omistatavate autentsete sõnade hulk on selles evangeeliumis kõige väiksem. Küll on aga Johannese evangeeliumist palju abi algkristluse, ennekõike 1. saj teise poole juudikristliku algkoguduse ja sünagoogi suhete uurimisel. Inimkonna kasutuses ei ole selliseid allikaid (ei suulisi, ei kirjalikke, ei esemelisi), mis lubaksid tõsikindlalt meil väita, et inimene Jeesus tahtis seda ja teist (näit asutada maapealset hierarhilist Kirikut jne).

See postitus on eemaldatud tema autori poolt (Näita detaile)

2011-09-30 23:37


See postitus on eemaldatud tema autori poolt (Näita detaile)

2011-09-30 23:39


humanist

#208 Re:

2011-09-30 23:42

#191: Tuuker - Humanistile:
Ehk oled mõelnud sellele, kui paljud inimesed igal kümnendil oma elu ilma seksita elavad? Tsölibaadist ei hakkaks siinkohal rääkimagi. Inimene teeb omad valikud. Luterikirik ei sule uksi homoseksuaalsete ees, kuid ta ei saa endale lubada mägra maja effekti, kui kangesti mõned humanistidest ka seda ei sooviks...

Inimene teeb oma valikud, aga kas homoseksuaalse inimese valikud EELK kehtiva doktrini valguses ei tundu Teile kuidagi ebaõiglaselt ahtad? Kui selleks, et Jumalale meelepärane olla, polegi muud võimalust kui tsölibaat? Siis see pole ju mingi valik.

Sellest mägra maja efektist ma ei saanud üldse aru. Ma ei usu, et homod kirikus endi kõrval enam heterosid ei salliks. Või teeb see Teie arvates Sõna kohe tühjaks, kui teatud (üksikuid) kirjakohti, mis homoseksuaalsuse justkui hukka mõistavad, veidi paindlikumalt tõlgendada? Teaduse uuemate avastuste valguses. See poleks ju kirikuloos esimene kord kategoorilisi soovitusi ümber hinnata.

Heering Marinaadis

#209 Re: luterliku kiriku aeg on läbi!

2011-09-30 23:59

#203: eering officinalis - luterliku kiriku aeg on läbi!

No enne tasub ikka peeglisse vaadata, kui suu mingis osaas täis võtta. Igasugune taoline üldistus (elik süldistus) viitab piiratusele. Ja mis pinnapealsust või pingeid puudutab, siis piisab vist märksõnadest Opus Dei, neokatekumenaadid, jesuiidid ... ja seda kõike vaid kodumaa taustal ja kohalikke suhteid silmas pidades, ma ei hakka rääkima ka vanimast kohalikust eesti soost preestrist, kes asumisele on saadetud võõrale maale ....


Külaline

#210 tsitaat jäi poolikuks

2011-10-01 00:00

#207: -

Rm 1:32 jätkub kohe järgmise lausega: "Seepärast, oh kohut mõistev inimene, ole sa kes tahes: sa ei saa ennast vabandada, sest milles sa teise üle kohut mõistad, selles mõistad sa süüdi iseenese! Sina, kes sa mõistad kohut, teed ju sedasama!" (Rm 2:1)

ivopill

#211 Re: Re:

2011-10-01 00:01

#208: humanist - Re:

Seda mägramaja efekti vaata Rootsi kiriku näitel.

Heering Marinaadis

#212 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

2011-10-01 00:03

#204: eering officinalis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

Selles ma ei kahtle, et Itaalias raamatuid pole, aga õpi ära ka saksa keel ja laena sealt ka mõni raamat, mitmekülgusus ja ajaloo tundmine ei tee kunagi paha, ka ühele katoliiklasele


Külaline

#213 Reijo Rajandu: Las Pühakiri ise kõneleb meile!

2011-10-01 00:12

Jah, Jumala viha ilmub taevast inimeste igasuguse jumalakartmatuse ja ülekohtu vastu, nende vastu, kes tõde hoiavad ülekohtu kammitsais,..Seepärast ongi Jumal andnud nemad nende südame himudes rüvedusse, et nad oma ihu ise häbistaksid. Nad on Jumala tõe vahetanud vale vastu ning austanud ja teeninud loodut Looja asemel, kes olgu kiidetud igavesti. Seepärast on Jumal nad andnud häbitute kirgede kätte: nende naised on ju vahetanud loomuliku vahekorra loomuvastasega, nõndasamuti ka mehed, loobudes loomulikust vahekorrast naisega, on oma tungis süttinud üksteise vastu - mees on teinud mehega nurjatust - ja on seega iseenestes saanud kätte paratamatu palga oma eksimuse eest. Ja nii nagu nad ei ole hoolinud Jumala tunnetusest, nõnda on Jumal nad andnud kõlbmatu mõtteviisi kätte, tegema seda, mis on väär;nad on tulvil igasugust ülekohut, kurjust, ahnust ja tigedust, täis kadedust, tapmist, riidu, kavalust, kiuslikkust, nad on keelekandjad, laimajad, Jumala vihkajad, julmurid, ülbed, kelkijad, halva peale leidlikud, vanematele sõnakuulmatud, mõistmatud, truudusetud, leppimatud, halastamatud, kes küll teavad Jumala käsku - et need, kes selliseid asju teevad, on surma väärt -, kuid ei tee seda mitte üksnes ise, vaid tunnevad head meelt neist, kes nii teevad.(Rm.1:18,24,26-32).

Külaline

#214 Re: Reijo Rajandu: Las Pühakiri ise kõneleb meile!

2011-10-01 00:17

#213: - Reijo Rajandu: Las Pühakiri ise kõneleb meile!

Eriti taipamatutele veelkord

Rm 1:32 jätkub kohe järgmise lausega: "Seepärast, oh kohut mõistev inimene, ole sa kes tahes: sa ei saa ennast vabandada, sest milles sa teise üle kohut mõistad, selles mõistad sa süüdi iseenese! Sina, kes sa mõistad kohut, teed ju sedasama!" (Rm 2:1)

Pühakiri kõnelebki, aga mitte alati seda, mille järgi mõnedel meist kõrvad sügelevad...

 

Reijo

#215 Re: tsitaat jäi poolikuks

2011-10-01 00:18

#210: - tsitaat jäi poolikuks

Mis sa selle kohtumõistmisega mõtled? Jumala Sõna mõistab ise juba kohut hea ja kurja vahel!

eering officinalis

#216 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

2011-10-01 00:23

#212: Heering Marinaadis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roomakatoliiklik vaade

Ma arvan, et hetkel käepärane Vatikani väljaanne II kirikukogu otsustest on kõige pädevam, samas on mul ka Viinis editeeritud jätkuväljaanded antud teemal.


Külaline

#217 Re: Re: tsitaat jäi poolikuks

2011-10-01 00:25

#215: Reijo - Re: tsitaat jäi poolikuks

Mõtle natuke. Palveta ja mõtle veel. Väike vihje - kui Rm 1 kirjutatu päädib lausega Rm 2:1, mis algab sõnaga dio, "seepärast", siis mis on selle teksti kui terviku mõte? ;-)


Külaline

#218 Re: Re: Re: tsitaat jäi poolikuks

2011-10-01 00:46

tundmatule külalisele: targale

Rahu tundmatule külalisele!

Sa ikkagi ei vastanud küsimusele, ja puikled kõrvale! Piiblis esineb kirjakohti, mis lausa kutsuvad meid üles kohut pidama - alati on võimalik kontekstist välja rebida ja sellega tarka mängida, aga see on juba  silmakirjalik tegevus, seejuures veel teise üle kohut mõista - "eriti mõistmatule" - mida sa üldse tõestada soovid? Lõpeta vingerdamine ja vasta parem küsimusele, kui juba sõnavahetusse astusid. Aeg on kallis, milleks seda siis raisata!

Reijo Rajandu.


Külaline

#219 Re: Re: Re: Re: tsitaat jäi poolikuks

2011-10-01 00:52

#218: - Re: Re: Re: tsitaat jäi poolikuks

Oh, ma ei puikle. Ega vingerda. Kui sa nii väga tahad teiste üle kohut pidada, siis palun, las käia! Mina kutsun sind just konteksti arvestama, st mitte välja rebima poolikut mõtet selle tervikust. Rm 1:18 jj saab oma sisulise tähenduse Rm 2 valguses ja 2:1 on vaid sissejuhatus, loe nt ka 2:3-4jj. Ma ei soovi midagi "tõestada", eriti kui su "aeg on kallis" ja sa Pühakirja süveneda ei taha.

See postitus on eemaldatud tema autori poolt (Näita detaile)

2011-10-01 00:53



Külaline

#221 Reijo: täiendus Piiblist.

2011-10-01 00:56

Ef 5:11ja ärge hakake pimeduse viljatute tegude kaasosaliseks, vaid pigem paljastage neid!


Külaline

#222 Re: Re: Re: Re: Re: tsitaat jäi poolikuks

2011-10-01 01:03

Tuletan veelkord meelde: Jumala Sõna mõistab kohut! Meie ainus ja tõeline mõõdupuu! Meil tuleb lihtsalt fakti tõdeda, mitte salgama hakata - kui inimene eksib seaduse vastu, siis juba sel hetkel ongi Jumala Sõna tema üle kohut mõistnud. Ma ei vaata mitte eksinud inimesele, vaid teguviisile! Tõesti - hea ja kuri - õige ja vale - me peamegi neil vahet tegema!!!

 


Külaline

#223 Re: Re: Re: Re: Re: Re: tsitaat jäi poolikuks

2011-10-01 01:07

#222: - Re: Re: Re: Re: Re: tsitaat jäi poolikuks

juba sa hüppasidki ühelt kirjakohalt teisele ilma, et sa oleksid esimese tähendusse süüvinud... Kui see ei ole oma soovmõtete - antud juhul hukkamõistva käsumeelsuse - Pühakirjale omistamine, siis mis see on?

Ja Rm kirjakoha tähendus näib sulle ikka vist üsna vastmeelne olevat, kui sa selle juurest nii kiiresti minema püüad hiilida.


Külaline

#224

2011-10-01 01:10

Apostel Paulus kirjutas palju juhiseid ja manitsusi, püüdes Jeesuse õpetustega teatavate oma aja rühmade tähelepanu võita. Teised Jeesuse evangeeliumi õpetajad tegid samuti, kuid ükski neist ei tulnud selle peale, et hiljem hakatakse neid Jeesuse õpetustena esitama. Ning ehkki niinimetatud ristiusk sisaldab Meistri evangeeliumi rohkem kui ükski teine religioon, on seal palju ka niisugust, mida Jeesus ei õpetanud. Peale selle, et varasesse ristiusku lülitati palju õpetusi pärsia müsteeriumidest ja rohkesti kreeka filosoofiat, tehti kaks suurt viga:
1. Püüd ühendada evangeeliumiõpetust otse juudi teoloogiaga, mida illustreerib ristiusu lunastusedoktriin — õpetus, et Jeesus oli Poeg, kes ohverdas end Isa karmi õigluse rahuldamiseks ja jumaliku raevu leevendamiseks. Need õpetused said alguse kiiduväärt püüdest muuta taevariigi evangeelium uskmatutele juutidele vastuvõetavaks. Ehkki sellega ei õnnestunud juute enda poole võita, tekitas see segadust ja peletas eemale paljusid hilisemate põlvkondade ausaid hingi.
2. Meistri varaste poolehoidjate teine suur eksimus, mida on jätkanud ka kõik hilisemad põlvkonnad, on ristiusu õpetuse täielik koondamine Jeesuse isiku ümber. Jeesuse isiku ülemäärane rõhutamine ristiusu teoloogias on tema õpetusi ähmastanud ja kõige selle tõttu on juutidel, muhameedlastel, hindudel ja teistel Ida religioonide uskujatel olnud üha raskem Jeesuse õpetusi vastu võtta. Ei tahaks kahandada Jeesuse isiku tähtsust tema nime kandvas religioonis, kuid ei lubaks sellel varjutada tema innustunud elu ega tõrjuda eemale päästvat sõnumit Jumala isadusest ja inimestevahelisest vendlusest.

Väljavõte Urantia raamatust

Külaline

#225 Rm.2

2011-10-01 01:28

Loomulikult tunnistan, et olen ka süüdlane, ei hakka salgama! Aga ma ei hakka oma eksimusi õigustama ja neid propageerima ning sellega tõde ülekohtu kammitsais hoidma  - siin tuleb vahet teha! Olen nõus, et esimene peatükk näitas inimliku tarkuse eksiteid paganate elus, teine pt. näitab inimliku õiguse eksiteid juutide juures. Põhiolemuselt on nad samad: tühises ülbuses ei alistu nad mitte elavale Jumalale, vaid tahavad ise midagi olla ja võida. Endale sugereeritud tarkus on narrus, sugereeritud õigus aga silmakirjalikkus.