Humanistliku kristluse manifest

Võtke petitsiooni autoriga ühendust

Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.


Külaline

#876

2011-09-25 22:32

Jumala ees on kõik võrdsed...

Külaline

#877 Puu ja inimene

2011-09-25 23:47

Puu ja inimene

Puu juuri ei armasta keegi
Jah, vettki ei jätaks neile.

Kui saaks ja suudaks
Siis need kasutud Jäsemed
lõikaks ära
Ja tulle need heidaks või
viskaks jõkke.

Ükskõik kelle jaoks….
Sest nad pole ilusad.

Ja asendaks nad sõrestikuga
Mis kullast
miski uuega
millele keegi veel ei tea nime.

Siis kõik kiidaksid
ja tunneksid huvi
…….
Kui kaua aega?


/ Masing, Uku. Puu ja inimene. – Uku Masing. Vaatlusi maailmale teoloogi seisukohalt. Toimetanud Luule Krikmann. Tartu, Ilmamaa. 1993. Värssideks kohendanud Jako Kull/
25.09.2011

AareSopp

#878 Vastuseks #834-le – Toomas Jürgensteinile

2011-09-26 00:06

Tänan Teid, Toomas, et vastasite. Kahjuks olen arvamusel, et evolutsioon ja Suure Paugu teooria ütleb vägagi palju Jumala kohta. Ta lausa mõnitab Teda oma vastandlike seisukohtadega. Näiteks, kui evolutsionistide väitel surm tõi elu, siis Jumal ütleb, et inimese patu läbi tuli surm. Selliseid vastandlikke seisukohti on küll ja veel. Need kõik toovad meid küsimuse juurde, et kumb neist valetab!? Loodan, et Teil selles suhtes ei teki kahtlust kumb valetab! Evolutsiooniteooria koos Suure Pauguga on ajaloo suurim vale, millega inimestel on tulnud kokku puutuda ja seda valet on inimkond alles paar sajandit uskunud. Kui me sealt vale välja võtame, siis järgi jäävad kahjuks ainult sidesõnad! Jah, see on tõesti nii, sest ei ole tal üht ainustki teaduslikku põhjendust, ei üht ainustki. Kuna ta iseseisvalt, nii-siis ainult sidesõnade najal pole võimeline püsti seisma, siis puges ta teadlaste sekka varju. See on eriti nahaalne kuradi poolt. Bioloogia ja füüsika on puhtal kujul teadusharud ja nad saaksid edukalt hakkama ilma selle neid häbistava religioonita, nimega evolutsioon. Need, kes miljonite aastatega maa vanuse kohta vehivad, need ei ole teadlased. Teadus mõõdab ja teeb katseid ja tõestab. Ta eirab täielikult termodünaamika esimest ja teist seadust jne. … Oh, ma ei hakka siin neid absurdseid väiteid kõiki välja tooma. Ometi on maailmas n.ö. grupp seltsimehi, kes toetavad ja rahastavad neid valesid. Loomisteooriat aga isegi ei mainita mitte bioloogiaõpikutes. Kuna mul viimased andmed puuduvad, siis vabandan ette, juhul kui nüüd mainitakse. Igatahes minul pole õnnestunud leida. Kuna päästet tagab meile AINULT KRISTUS, siis kristlust ma küll patusesse religioonide patta ei paneks. Seda tuleb eraldi käsitleda, kui absoluutset Tõde. Mis on Tõel valega pistmist? Manifestil aga on üks eesmärk – kas või 1% valet tõe sisse poetada ja on ka Eestis, nagu põhjamaades, võimalik hakata ausaid kristlasi kogudusest välja viskama, kui homode diskrimineerijaid. Meenutab väga laulu „Mägra maja“.
Aare Sopp

#879 Vastuseks #835-le - allakirjutanule

2011-09-26 00:08

Ma ei usu, et see oleks selle patuse maailma järjekordne patt, sest minul pole seda õigust, tembeldada patte siia ja sinna. Seda, et nad surma väärt on ütleb Jumal, mitte mina. Kui nad meelt parandavad, siis annab Kristus ka neile andeks nagu igale teisele Jumala ees õigeksmõistetule. Maailma surmanuhtlus on kõigest esimene surm. Kui nad meelt ei paranda, siis nagu iga teinegi sõnakuulmatu ei pääse kohtupäeval teisest surmast. Nii-siis, kes sünnib kaks korda, sureb ühe korra aga kes sünnib üks kord sureb kaks korda. See on Jumala kohtulik otsus, mis ei kuulu edasikaebamisele. Nii oli, on ja jääb!
Vabandust, see Meelis Sülla artikkel sobib diskussiooni nagu sea selga sadul. Kahjuks on see nii! Tema kooliskäimine on selle artikli põhjal küll mahavisatud aeg. Ta ütleb, et Piibel ei ole ei seksiõpik ega kokaraamat, kuid ise peab seda selleks. Tema on selge näide, mis juhtub, kui pole antud seda „võtit“, mõistmaks Piibli sõnumit.
Ta väidab, et Piiblis on tohutul hulgal keelde, mida kirik ammu enam ei järgi. Vastasel juhul ei tohiks me süüa näiteks sealiha, jäneseliha ega angerjat, rääkimata verivorstist.
Nendest tundidest on ta poppi teinud, kui räägiti Vana ja Uue Testamendi olemusest ja mida ja kuna Jumal pühitses. Üldse valitseb selles artiklis üks ümmargune demagoogia, mis ei kannata kriitikat. Mul on kahju. Ma ei saa homode ülistuslaulu aktsepteerida. Siin on tegemist vale vaimuga. Mul on tõesti kahju. Ma ei mõista kohut, see on Kristuse osa kohtupäeval. Eks siis selgub, kas ikka saab sealt kitsast väravast sisse jalaga ust lahti lüües või …
Oma Nimi

#880 Re: Re: Re: Re: Oh seda rämmeldamist küll

2011-09-26 00:09

#841: VEIKO RÄMMEL - Re: Re: Re:

Väheke teemaväline jutt, aga vähemalt hingelt saab ära, siis hää puhta südamega Jumala ees seista.

 

Veiko Rämmel: "Pane oma nimi ka juurde kommentaarile. Muidu oled nimetu klähvija, kelle jutt sama palju väärt, kui koera kaka."

Jah, vaatan siin, et Jurist*-Teoloog**-Magister*** Rämmel räägib aina ja ainult argumenteeritud juttu, ei sildista ta mitte kedagi, on oponentide suhtes vaoshoitud, austab teiste arvamusi ning esitab omapoolseid põhjendatud ning sügavalt läbimõlgutatud mõtteid. Solvavad väljendid puuduvad temasuguse haritud inimese leksikonist. Piiblitsitaate kasutab ta kaalutletult ning...  Jah, seda kiidulaulu võiks jätkata, kuid nagunii keegi ei usu.

*- tiitel, mida nimetatud kodanik tarvitas sageli möödanikus, nüüd järjest vähem (tegelikult juriidiline haridus puudub).

**- tiitel, mida nimetatud kodanik tarvitab viimasel ajal pidevalt (tegelikult teoloogiline haridus puudub).

***- tiitel, millega nimetatud kodanik on hiilanud Facebook'i lehtedel (tegelikult magistrikraad puudub).

Külaline

#881 Riigi ja kiriku dialoog

2011-09-26 00:21

Tere! Ehk kuulaks ja loeks ka teisi nimesid. Ei soovi, et peaaegu igat artiklit kommenteerib Austatud Veiko Rämmel, ehk endale märkamatuks jäädes on eelnimetatu ilmselt ennast "tühjaks" kirjutanud. Vaieldamatu on tõsiasi, et "Manifest" on tabanud märki, nagu haamer tabab naelapead. Kui sõna läheb mööda, on halb lugeda ja kirjutaja kahjustab iseennast. Keegi UT ütleb: "Mine ja ära tee enam pattu."

Lubage mul veel kirjutada teemal "Kirik kogukonnas" Kutsun Teid head lugejad kaasa mõtlema ühele situatsioonile. Nimelt, kujutame ette olukorda, kus kirik koguneb päevi ja aegu näinud hoones. Kas renoveerida või ehitada uus. Kirikul kumbagi tegevuse jaoks raha ei ole, algab raha kogumine ohvri kaudu. Vanad inimesed toovad ohvri kogu südamest ja annavad kogu raha kirikule. Ühel päeval on uus kirikuhoone valmis, Uue kirikuhoone avapeole e. jumalateenistusele sattus uudishimust mees, kes ohtralt tarbis alkoholi, tubakat, narkootikumi ja tegi palju teisi kõverusi. Ohverdajatel on rõõmupisaraid kõik kohad täis. Jumalateenistuse vaimulik tase tõusis taevasse, mis kutsus esile uudishimuliku mehe tõsise pöördumise. Esmaspäeval tööle minnes said kõik kaaslased aru, et midagi on selle mehe juures muutunud. Algas töö. Kui enne tehti tööd ükskõikselt, siis nüüd oli kõik muutunud. Kogu tsehhis ei olnud aega millekski muuks, kui töö tegemiseks, toodang oli esmaklassiline, plaanid ületati mitmekordselt, palganumbrid tõusid väga kõrgele. Ainult üks mees käis kirikus. Enamus kõrge palga saajaid viisid oma raha suures ulatuses taas kõrtsi.

Lubage mul lõpuni kirjutada. Mis juhtus? Need vanad, kes südamest olid oma viimase andnud uue kiriku ehituseks. siis Jumalateenistuse kaudu muutus nende vanakeste ohver positiivseks emotsiooniks, mis omakorda muutis uudishimuliku mehe, kes nüüd omakorda tööl olles muutis kirikust saadud positiivse emotsiooni mitmekordseks plaani täitmiseks, mis omakorda muutus rahaks, mis suures enamuses viidi kõrtsi.

Tähendab, et kirik on finantseerinud läbi positiivse emotsiooni ettevõtlust, mille juht ei salli kirikut silmaotsaski. VÄGA SUUR VASTUOLU.

Soovin, et algaks dialoog RIIGI JA KIRIKU vahel vähemalt sellele kitsaskohale mõeldes, avaldatud "Manifesti" põhjal.

ISSAND OLGU TEIE KÕIKIDEGA!
Erla

#882

2011-09-26 00:30

Kas Aare Sopp usub siis ka, et maa on umbkaudu 6000 aastat vana ja Jumal pani sauruste luud maasse selleks, et kontrollida meie usku?
Tõlge

#883 Tõlge

2011-09-26 07:02

Küsitakse, kus on "autoritaarsuse, suletuse ja sallimatuse süvenemine" EELK kontekstis? Traditsionalism ja piblitsism on olemuslikult autoritaarsed, suletud ja sallimatud. EELK-le sisimalt võõratud hoiakud, aga uuemal ajal ühele ja teisele sümpaatseks saanud. Ühele väiksele, aga propagandavõimekale "löögirusikale" EELK-s on ülal viidatud. Paar uuema aja stiilinäidet Arne Hiobilt: http://www.eestikirik.ee/node/9010 (Teadus allugu usule) http://www.eestikirik.ee/node/10396 (Ei saa mina aru, mille üle vaieldakse);
allakirjutanu

#884 Re: Vastuseks #835-le - allakirjutanule

2011-09-26 08:56

#879: Aare Sopp - Vastuseks #835-le - allakirjutanule

Te ütlete: Tema on selge näide, mis juhtub, kui pole antud seda „võtit“, mõistmaks Piibli sõnumit.

Ma ütleksin, et Teie olete selge näide, mis juhtub, kui inimene arvab, et talle on antud see "võti".

Aga selliselt positsioonilt lähtudes pole kahjuks võimalik millegi üle arutada. Ega siis muud, kui kohtupäeval näeme...;)

 

See postitus on eemaldatud tema autori poolt (Näita detaile)

2011-09-26 21:13


Hellat Aavik

#886 Kiriku humaniseerimine

2011-09-26 21:17

Kiriku "humaniseerimine ja demokratiseerimine" peaks alguse saama ikkagi kogudustest, sest kui me räägime kirikust, jääb see kuidagi üldiseks ja ebamääraseks. Kui tahad muuta kirikut, hakka pihta kogudusest, ehk algrakukesest, sest ilma koguduseta ei oleks kirikut olemas. Demokraatlikumaks saades, peaks koguduse liikmetele rohkem sõnaõigust andma, sest kui otsustab ainul üks inimene koguduses, ehk pastor, siis see võib ära peletada ka need, kes tahaksid liikmeks saada. Kogudustes on olemas juhatused ja sellel võiks olla suurem sõnaõigus kui pastoril, aga ainult sel juhul, kui pastor ise ei suuda ise midagi otsustada. Sel juhul arutaks koguduse juhatus iga pastori ettepanekut.
Kogudustel võiksid olla mingid sisereeglid, mis reguleeriksid koguduse sisest tööd nii, et kõik teeksid ainult oma asja ja keegi ei teeks midagi ülearust ega ebavajalikku.


Külaline

#887 Re: Kiriku humaniseerimine

2011-09-26 22:04

#886: Hellat Aavik - Kiriku humaniseerimine 

 

MIks arvate, et enamasti nii ei olegi. Olukorra tunnetatud vajaduse ja paratamatusena?


Külaline

#888 Re: Tõlge

2011-09-26 23:20

#883: Tõlge - Tõlge

Tänud viidete eest Hiobi kirjutistele, kosutav lugemine, õige joon.


Külaline

#889 Re: Re: Tõlge

2011-09-26 23:22

#888: - Re: Tõlge

See on ju ehtne näide teaduse ja religiooni vastandamisest?

Martin Vällik

#890

2011-09-26 23:43

Toetan avatuse, demokraatia ja sallivuse edenemist, kuid mittekristlasena allkirja ametlikule pöördumisele ei lisa. Soovin algatajatele jõudu, kannatlikkust, meelekindlust ja olen kindel, et asjad liiguvad paremuse poole.

Külaline

#891

2011-09-26 23:48

Ei noh, kuule, Martin, sul isegi sama nimi mis Lutheril. kirjuta ikka alla ka, vaata kui vähe allkirju, narr lugu ju. aita rahvast!
Martin Vällik

#892

2011-09-26 23:52

"Kuigi me vaatleme Piiblit Jumala ilmutusena..."
No mul ei ole mingit põhjust nt selle lause osaga nõus olla, see on ikka kristlaste asi, aga avatus, demokraatia ja sallivus on sellised asjad, et mida rohkem neid on, seda parem meile kõigile - nii kristlastele, mittekristlastele kui ka neile, kes end selle mõõdupuu järgi üldse ei määratle.

Külaline

#893 ühest filmist

2011-09-26 23:59

sattusin üsna juhuslikult hiljuti vaatama filmi, mis manifestiga küll väga ei seostu, aga seostub aruteluga, mis siin hetkel käimas on...
lihtsalt üks osa
http://www.youtube.com/watch?v=SHV9h7Lgvn8

Aare Sopp

#894 Vastuseks Erla`le - #882

2011-09-27 01:10

Lähtudes Piibli kronoloogiast, mille ma koostasin 2002.a., usun ma, et Aadam loodi 6153 a-t tagasi ja veeuputus oli 4497 a-t tagasi. Järjepidevus Aadamast Kristuseni on Piiblis täiesti olemas ja miks ma peaksin uskuma miljonite aastatega vehkivaid evolutsioniste. Nemad on oma valedega usalduse kaotanud aga Piibel ei valeta. Ta väidab näiteks, et Egiptusest põgeneti PÄEVA PEALT, kui 430 aastat täis sai. Jne … Ei ole kohane siin portaalis hakata 12 lk pikka kronoloogiat maha kirjutama, see on teemaväline, kuid niipalju võin küll Teile kinnitada, et saurused läksid samuti, nagu kõik teisedki loomad Noa laeva. Nad elasid koos Aadama ja Eevaga juba paradiisis. Aadam pani neile nimegi, nagu kõikidele teistele loomadele. Jumal ei pannud neid luid maasse, vaid nad uppusid veeuputuses. Ei elanud saurused miljoneid aastaid tagasi. Ameerikas on väga värskeid leide saurustest, kuid sellest vaikitakse kui tabust. Ei tohi rääkidagi. Alaskalt on leitud jäätunud mammuteidki, püsti asendis, toit maos seedimata. Sellest ka vaikitakse, sest see on „Suurele Paugule“ väga kahjulik. Jumal ei kontrolli meie usku kontidega. Ei.
Aare Sopp

#895 Vastuseks allakirjutanule - #884

2011-09-27 01:11

Aitäh minu arvamusele vastamast. Eks mul oleks päris raske tõestada seda võtme olemasolu. Teil on täielik õigus oma arvamusele. Mõistatuseks Teile võin öelda, et märgusõna all „Tõlge“ #883 toodud Arne Hiobi artiklite põhjal saan aru, et Arnel on see „võti“. Mul on selle üle väga hea meel! Mul on kõigi „võtmega“ vendade ja õdede üle väga hea meel! Meelise artikli põhjal on mu meel kurb. Miks? Ma lähtusin Meelise arusaamast, et seda, mida Piibel keelab on kirik eiranud. Sellega tunnistab ta Jumala Sõna valelikuks ja tal on hea meel, kui seda ka kirik teeks. Ta peab siin Piiblit kokaraamatuks, kui toob näited VT juutidele antud söömiseeskirjadest, mis meie jaoks ei kehti. Need ripuvad Kolgata risti küljes ligi 2000 aastat. Miskipärast mul on tunne, et ma kirjutan Meelisele Meelisest!?
VEIKO RÄMMEL

#896 Re: Re: Re: Re: Re: Oh seda rämmeldamist küll

2011-09-27 04:20

#880: Oma Nimi - Re: Re: Re: Re: Oh seda rämmeldamist küll

Aga, sitata ei saa ja nime ikka "oma nimi" häbenneb! Seega sitaratas!

VEIKO RÄMMEL

#897 Re:

2011-09-27 04:23

#892: Martin Vällik -

Martin Vällik, mittekristlasena ei ole sul asja Kiriku asjades kaasa rääkida. Isegi sõna ei tohiks võtta, niipalju moraali võiksid ikka omada.

VEIKO RÄMMEL

#898 VEIKO RÄMMEL: AVALIK KIRI PROUA IVI ANNA MASSOLE

2011-09-27 07:47





On üllatav, kui inimene, kes enda sõnul ei ole ei Kiriku liige; ega ei ole ka kristlane võtab; sõna Kiriku teemal. See on pehmelt öeldes ebamoraalne. Kuid just nii käitub tuntud naisõiguslane ja Diplomaatia peatoimetaja Ivi Anna Masso.

Ivi Anna Masso sõnul üllatasid teda reaktsioonid lõppeval nädalal avaldatud humanistliku kristluse manifestile, milles inimesed väljendasid oma sallimatust ja viha, ning mis on tema sõnul hirmutav ja kurb. „Mind on üllatanud pigem reaktsioonid sellele - see on päris õudne,“ tunnistas Masso Vikerraadio saates „Rahva teenrid“. „Homofoobia, sallimatus ja viha on hirmutav ja kurb. See on väga ebakristlik.“

Vabandust proua, kuid kuskohast Teie teate, mis on kristlik? Omaette probleem on Ivi Anna Massol ka sildistamisega. Sõna „homofoobia“ on sõnasõnalt hirm (haiglaslik) homode ees! Julgen laiale maailmale kinnitada, et mina isiklikult, kui nende (homode) inimsusevastase ideoloogia järjekindlamaid vastaseid, neid ei karda. Sallimatu olen aga küll ja mitte ükski jõud siin ilmas, ega ka ajupesu, mida teostavad Ivi Anna Masso taolised „õiguslased“, ega ka riiklik sund ei saa mind panna sallima loomuvastasust. Täpselt samamoodi ei salli ma ka murdvarast, kes minu koju sisse murrab, pedofiili ega vägistajat ja neid on palju keda ma ei salli. See on minu otsus, proua ülisallivuslane. Ja nii demokraatia, kui ka loomuõiguse vaatevinklist on see ka minu õigus! Millise õigusega Teie, pr.Masso, mind ja minusuguseid hukka mõistate ning sildistate? Kes andis Teile selle õiguse?

Veel tahaksin küsida, mis Teid hirmutab? Kas Eesti rahva eluterve suhtumine või hoopis on Teil suur hirm, et uusvasakpoolset kõike sallivus ideoloogiat ei õnnestu Eesti ühiskonnas ja Kirikus juurutada? Seega ei õnnestu murda eestlase konservatiivsust (alalhoidlikkust) ja ühiskonda lammutada.

Seda Te kardate, olen täiesti veendunud, sellest ka see paaniline hirmukisa ja vahkviha konservatiivide (alalhoidlike) vastu!

Ka mina olen kurb ja ka mind hirmutab, et olete oma inimsusvastase ideoloogia võrku jõudnud või suutnud püüda niivõrd palju meie väikese rahva liikmeid.

Te tegelete otseselt Eesti rahva hävitamisega!

Üks kiriku muutumise lakmuspaber on Masso sõnul ka naiskirikuõpetajad. „Soomes pigem lastakse lahti see kirikutegelane, kes ei ole tolerantne naisjutlustaja vastu, kui et lastakse tal lahti lasta naiskirikuõpetajaid,“ kirjeldas ta. Masso nentis, et paraku on meil Eestis tolerantsed löögi all.

Te eksite proua Masso, Te eksite ülirängalt. Eesti oli Põhjamaades esimene (täpsemalt EELK), kes hakkas ordineerima naisõpetajaid. Esimene oli Laine Villenthal aastal 1967. Sellel ajal ei olnud Skandinaavias ega ka maailmas veel märkigi naiste kantslisse lubamisest, väheste eranditega muidugi.

Muidugi ei tea ma, kas Teie viga tekstis johtus olematutest faktiteadmistest või lihtsalt soovist lajatada kaikaga, nagu tõelisele naisõiguslasele kohane. Tunnistage siiski, et astusite kahe jalaga suurde plekkämbrisse.

EELK ordineerib pidevalt naisõpetajaid ja niipalju, kui tean, on neid igas praostkonnas rohkem, kui üks. Ka käesoleval aastal hiljuti ordineeriti Triin Käpp preestriks (täpsemalt preestrinnaks) ja määrati Tartu Ülikooli Jaani Koguduse abiõpetajaks.

Ja miks peaks Kirik üldse muutuma Teie soovitud suunas? Kiriku ülesanne on olla usu, traditsioonide ja moraali valvur ning hoidja. Just seda tööd peab Kirik tegema. Olgu mainitud, täna esineb EELK selles rollis veel kahjuks nõrgalt.

Eestis ei ole löögi all tolerastid (ülisallivuslased), otse vastupidi, löögi all on traditsionalistid, konservatiivid, alalhoidlikud, teisitimõtlejad. Võite ise valida, milline sõna Teile rohkem meeldib, mõte jääb ikka samaks. Meid ei lasta suurde meediasse, meie petitsioone ei avaldata, meid sildistatakse jne. Meie ainuke väljund on sotsiaal- ning alternatiivmeedia. See tendents on tõeliselt hirmutav ja kurb! Tegu on demokraatia hävitamisega ja teekonnaga „vaikivasse ajastusse“!

Masso sõnul on kurjust palju. „Minu meelest on Eesti sõnavabadus väga lai ja ma olen endiselt seda meelt, et Eesti avalik ruum on väga vaba,“ kõneles Masso. „See vabadus paraku ulatub ka sinna, et sõimamine on aktsepteeritav.“

Proua, Te ei tea või ei soovi teada ka seda, mis on kurjus? Kurjus on ka see, kui Teie, tegelikult vähemus ühiskonnas, kuid võimude ideoloogiale lähedalseisev vähemus, surub oma vaateid peale enamusele ühiskonnast. On ju teada erinevate küsitluste põhjal, et Eestis on enamus inimesi homoabielude ja muude pervessuste vastu, ometi juurutate seda võimude (valitsuse) toel ning psühholoogilise sõja võtetega.

Ma soovin veel mainida, et vaadates Jaan Lahe avaldatud petitsiooni kommentaariumi, siis sõimamisega ja sildistamisega tegelevad seal eeskätt anonüümsed sallivuslased, sama ka traditsioonilise perekonna kaitseks avaldatud petitsiooni kommentaariumis. Kõik traditsionalistid, oma rõhuvas enamuses, esinevad oma kodanikunimede all.

Tunnistage endale vähemalt pr.Masso, võtsite kaika, et lajatada, kuid see lajatas Teile endale vasta pead!

Märkus: Ka seda teksti ignoreeriti riigitruu meedia poolt!
Sohvi

#899 Hüüdja hääl kõrbes?

2011-09-27 08:45

Lp. Jaan Lahe, foorum on avatud. Siin võtavad ja saavad sõna igal tasemel arvajad. Nemad oma taiplikkuse ja suutlikkusega annavad sinu pakutud võimalusele halva või hea maigu. Keskpäraste ja õelate foorumlaste vastu ei saa, pole mõtet midagi ette võtta. Ainus võimalus on ise sekkuda, ise kvaliteet-argumentatsiooniga eeskuju näidata.

Kahjuks on paljud rasked küsimused endiselt üleval. Sa ei ole tahtnud neid näha, neile vastata. J. Jaegeri omad näiteks. Ka minu vägagi oluline võtmeküsimus: mis loom see nn. „humanistlik kristlus“ õieti on ja millega seda süüakse? Keegi leidis viimaks kuskilt ameerika baptistide saidilt selle üldiselt religioossetele ja filosoofilistele mõtlejatele tundmatu mõiste kohta. Pole just kiita saak. Ka sina ise ei taha sellest rääkida, nagu ka oma autoriteedidest „humanistliku kristluse“ vallas. Miks?
Sohvi

#900 Re:

2011-09-27 08:50

#890: Martin Vällik -

Ühinen minagi M. Välliku sooviga.

Nagu ka kristlasena nägemata põhjust ja tundmata õigustust Manifestile alla kirjutada.

Heade soovide teostamiseks on paremaidki võimalusi. Kui suund on õige.