Humanistliku kristluse manifest

Võtke petitsiooni autoriga ühendust

Arutelu teema on petitsiooni Humanistliku kristluse manifest jaoks automaatselt loodud.

Tiit

#176

2011-09-20 23:32

Mõned aastad tagasi hakkasid lõdvenema sidemed EELKga. Põhjuseid oli mitmeid. Pole ennast viimasel ajal sealsete uudistega eriti kursiski hoidnud. Mõnikord on südagi veidi vaevanud, et kuidas siis niimoodi - ikkagi pikki aastaid ja vaatat et aastakümneidki...
Aga käesolev üllitis tegi südame kergeks - tänud koostajatele! Kirikus, mida mina kirikuna tunnistada suudan, peab valitsema teokraatia, mitte demokraatia. Ei suuda mina uskuda, et taoline "kaasajastamine" hulgaliselt uusi liikmeid kokku toob. Kõikvõimalikke volinikke, kes erinevaid ebardeid tiiva alla koguvad, on ilma kirikutagi küllaga. Ja nendega konkureerimine on lootusetu asi enne kui pihta jõuab hakata.
Ja veel see, et sellele petitsioonile on praeguseks sadakond allkirja kogunenud, neistki suur ports anonüümseid. Kui kusagil oleks vastuhääletamise võimalus, võiks tulemus üsna masendavaks kujunda. Kuigi, see pole minu asi. Oma suhtumise olen öelnud.

Külaline

#177

2011-09-20 23:39

Mille alusel oskab kiriku organisatsioonilistes ja kuulutuslikus küsimuses anda allkirja inimene, kes ütleb: "kui Jumal on olemas"?
Sohvi

#178 Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:22

Eilne Postimehe gallup andis huvitavaid numbreid:

68,5 protsenti gallupiküsimusele vastanutest, kes ise ei ole usklikud, ei näe, et kristlikud kirikud Eestis vajaksid muutusi.

14,7 protsenti usklikest ei näe samuti vajadust muutuste järele.
11,7 protsenti, kes ei ole usklikud, ning 5,1 protsenti vastanutest, kes on usklikud, arvasid, et kristlikud kirikud vajaksid muutusi küll.
Küsimusele vastas üle 2600 inimese.

Järeldus saab olla üks: Manifestlaste lipu all kirikusse, kus inimesed pigem põgeneksid muutuste kartuses.

ivopill

#179 Re:

2011-09-21 00:28

#176: Tiit -

Samasid mõtteid minagi mõlgutan. Tundub, et asjad on enamvähem ära räägitud ja kokku leppida pole siin milleski. Ega see mis on püha, s.o. kirik saa leppida sellega, mis kangekaelselt oma pattudesse jääda tahab. Aga äkki on keegi, kes teab, kuidas tekitada n.ö. "antimanifest", kus saaks oma hääle anda need, kes sellele kiriku teotamisele vastu on?

Ja veel oleks tore see, kui Tiidu moodi mehed võtaks kätte ja uuendaks või taastaks oma suhte kirikuga, sellega tunnistust andes, et me ikka hoolime oma vaimulikust kodust. Praegune aeg nõuab mehi, kes oma sõna juurde jäävad ja ei lase igast segasest vaimust ennast kõigutada. Homoaktivistidele ja kiriku laostajatele oleks tõeliseks ninanipsuks see, kui kirik sellest kurjast ja segasest ajast väljuks hoopiski tugevamana, arvukamana ja ühtehoidvamana. Ja veelgi kindlamana igasuguste katsete ees Jumala püha Sõna tühiseks teha.

kristjan

#180 Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:29

#178: Sohvi - Numbreid Lea Altnurmele 

 Kui palju inimesi nägi vajadust muutuste järele kirikus (protsentuaalselt), enne kui Martin Luther algatas oma reformid?

Peeter
Külaline

#181

2011-09-21 00:30

Ma just sellepärast ainult kirikusse tahangi minna, et seal on midagi arhailist ja ehk ka vanamoelist. Justkui midagi sellest ajast, mil mooramaalased elasid Mooramaal ja Tallinnas oli rohkem koole kui homobaare!

ivopill

#182 Re:

2011-09-21 00:37

#177: -

Ei mitte millegi alusel. Sellisele inimesele võiks öelda vana hea Boethiuse mõttetera: si tacuisses, philosophus mansisses....ehk vaiki olmine võimaldanuks sul näida filosoofina.

ivopill

#183 Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:38

#180: kristjan - Re: Numbreid Lea Altnurmele

Ja kas Lahet ning Lutherit ka midagi muud ühendab, kui perekonnanime esimene täht?

kristjan

#184 Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:40

#183: ivopill - Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele 

 Julgus seista vaenajate kisakoori vastu.

ivopill

#185 veidikene veel hilisõhtust lugemist leplikelt ja sallivailt vähemustelt

2011-09-21 00:42

THE HOMOSEXUAL AGENDA

By Michael Swift,
"Gay Revolutionary." Reprinted from The Congressional Record. First printed in Gay Community News, February 15-21 1987

"We shall sodomize your sons, emblems of your feeble masculinity, of your shallow dreams and vulgar lies. We shall seduce them in your schools, in your dormitories, in your gymnasiums, in your locker rooms, in your sports arenas, in your seminaries, in your youth groups, in your movie theater bathrooms, in your army bunkhouses, in your truck stops, in your all male clubs, in your houses of Congress, wherever men are with men together. Your sons shall become our minions and do our bidding. They will be recast in our image. They will come to crave and adore us.

Women, you cry for freedom. You say you are no longer satisfied with men; they make you unhappy. We, connoisseurs of the masculine face, the masculine physique, shall take your men from you then. We will amuse them; we will instruct them; we will embrace them when they weep. Women, you say you wish to live with each other instead of with men. Then go and be with each other. We shall give your men pleasures they have never known because we are foremost men too, and only one man knows how to truly please another man; only one man can understand the depth and feeling, the mind and body of another man.

All laws banning homosexual activity will be revoked. Instead, legislation shall be passed which engenders love between men. All homosexuals must stand together as brothers; we must be united artistically, philosophically, socially, politically and financially. We will triumph only when we present a common face to the vicious heterosexual enemy.

If you dare to cry faggot, fairy, queer, at us, we will stab you in your
cowardly hearts and defile your dead, puny bodies.

We shall write poems of the love between men; we shall stage plays in which man openly caresses man; we shall make films about the love between heroic men which will replace the cheap, superficial, sentimental, insipid, juvenile, heterosexual infatuations presently dominating your cinema screens. We shall sculpt statues of beautiful young men, of bold athletes which will be placed in your parks, your squares, your plazas. The museums of the world will be filled only with paintings of graceful, naked lads.

Our writers and artists will make love between men fashionable and de rigueur, and we will succeed because we are adept at setting styles. We will eliminate heterosexual liaisons through usage of the devices of wit and ridicule, devices which we are skilled in employing.

We will unmask the powerful homosexuals who masquerade as heterosexuals. You will be shocked and frightened when you find that your presidents and their sons, your industrialists, your senators, your mayors, your generals, your athletes, your film stars, your television personalities, your civic leaders, your priests are not the safe, familiar, bourgeois, heterosexual figures you assumed them to be. We are everywhere; we have infiltrated your ranks. Be careful when you speak of homosexuals because we are always among you; we may be sitting across the desk from you; we may be sleeping in the same bed with you.

There will be no compromises. We are not middle-class weaklings. Highly
intelligent, we are the natural aristocrats of the human race, and steely-minded aristocrats never settle for less. Those who oppose us will be exiled. We shall raise vast private armies, as Mishima did, to defeat you. We shall conquer the world because warriors inspired by and banded together by homosexual love and honor are invincible as were the ancient Greek soldiers.

The family unit-spawning ground of lies, betrayals, mediocrity, hypocrisy and violence--will be abolished. The family unit, which only dampens imagination and curbs free will, must be eliminated. Perfect boys will be conceived and grown in the genetic laboratory. They will be bonded together in communal setting, under the control and instruction of homosexual savants.

All churches who condemn us will be closed. Our only gods are handsome young men. We adhere to a cult of beauty, moral and esthetic. All that is ugly and vulgar and banal will be annihilated. Since we are alienated from middle-class heterosexual conventions, we are free to live our lives according to the dictates of the pure imagination. For us too much is not enough.

The exquisite society to emerge will be governed by an elite comprised of gay poets. One of the major requirements for a position of power in the new society of homoeroticism will be indulgence in the Greek passion. Any man contaminated with heterosexual lust will be automatically barred from a position of influence. All males who insist on remaining stupidly heterosexual will be tried in homosexual courts of justice and will become invisible men.

We shall rewrite history, history filled and debased with your heterosexual lies and distortions. We shall portray the homosexuality of the great leaders and thinkers who have shaped the world. We will demonstrate that homosexuality and intelligence and imagination are inextricably linked, and that homosexuality is a requirement for true nobility, true beauty in a man.

We shall be victorious because we are fueled with the ferocious bitterness of the oppressed who have been forced to play seemingly bit parts in your dumb, heterosexual shows throughout the ages. We too are capable of firing guns and manning the barricades of the ultimate revolution.

Tremble, hetero swine, when we appear before you without our masks."
ivopill

#186 eriliselt tähelepanemiseks

2011-09-21 00:43

All churches who condemn us will be closed. Our only gods are handsome young men. We adhere to a cult of beauty, moral and esthetic. All that is ugly and vulgar and banal will be annihilated. Since we are alienated from middle-class heterosexual conventions, we are free to live our lives according to the dictates of the pure imagination. For us too much is not enough.
ivopill

#187 Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:46

#184: kristjan - Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

Kristjan, seista oskab ka katkise mootoriga linttraktor. Iseasi, kas tal miskit tarka ka ütelda on.

Sohvi

#188 Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:48

#180: kristjan - Re: Numbreid Lea Altnurmele

See on mõttetu küsimus sinult.

Lihtsalt Altnurme vestluses Pajuga küsis numbrite järele. Postimees aitas neid operatiivselt.

Igasugune täiendav ja objektiivne tagasiside on kasuks.

Et mis 500 aastat tagasi oli, see ei võta midagi ära ega lisa midagi juurde.

Milles on su probleem?

kristjan

#189 Re: Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:49

#187: ivopill - Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele 

 Küllap oli ikka midagi väga kaalukat öelda, ega see herilasepesa siis ilmaasjata sedasi sumisema pole hakanud.

kristjan
Külaline

#190 Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 00:53

#188: Sohvi - Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele 

 Probleem on sinu ebapädevates järeldustes.

Sohvi

#191 Millestki, mis rahuldaks?

2011-09-21 01:38

Väga veider, et teoloogiadoktorile ja ordineeritud vaimulikule tuleb selgitada kiriku kui organisatsiooni erinevust tänapäevaste organisatsioonidega võrrelduna.
Teatavasti küberneetilises ehk juhtimisteaduslikus mõttes on kirik algusest peale hierarhiline ülalt-alla juhtimisega struktuur. Olemuseselt jõustruktuur nagu nt. sõjavägi või politsei, ainult vaimsel tasemel.
Reformatsioonijärgselt lisandus kesksele ülalt-alla-juhtimisele ka alt-üles-juhtimine. Luterlik kirik ei ole ses mõttes klassikaline kirik, vaid pigem “poolkirik”. Episkopaalsust pehmendab ja tasakaalustab sinodaalsus, mida ilmalikult võib ka demokraatiaks nimetada.
Luterlaste arengulooliselt sisseprogrammeeritud probleemiks on leida õige tasakaal episkopaalse ja sinodaalse vastandpoole vahel; see muutub ajas pidevalt.
J. Lahe Manifest ei aktsepteeri seda (kindlasti teatud määral vaieldavat) tasakaalu, vaid näikse taotlevat “autoritaarse” episkopaalse aspekti täielikku tasalülitamist (võimu ei tohi juhtidel olla!), sest muidu polevat kirikus piisavalt vabadust. Vähe sellest, ka EELK sinodaalne, demokraatlik aspekt ei ole meie humanistidele piisavalt “vaba”, kuna Lahe ja tema mõttekaaslased vastandavad end avalikult ja põhimõtteliselt EELK Kirikukogu otsustele (mis samuti olla ebademokraatlikud?!).
Millist toimivamat küberneetilist mudelit on pakkuda Manifesti-kristlastel EELK-le? Anda kiriku juhtimine, raha ja otsustuste meelevald piiskoppidelt ja Kirikukogult üle vabatmeestest akadeemilistele teoloogidele? Kas nii?
Vähemalt EELK sinodaalsusega võiks Manifesti-seltskond säästlikumalt ümber käia, muidu saetakse demokraatiaoksakest iseenda istumise alt.
Kui aga unistatakse mingist “täisdemokraatlikust” juhtimisskeemist, kust piiskopid oma võimunatukesega sootuks välja visatud, siis ei saa enam rääkida kirikust klassikalises mõistes, nii nagu seda 2000 aastat on mõistetud. Siis asenduks luterlik kirik baptisti-vendluse sarnaseks Eesti Luterlike Koguduste Liiduks. Kas see oleks kaugem eesmärk, mis rahuldaks Manifesti toetajaskonda?
Selle asemel et lihtsalt olla rahulolematu ja nõuda kelleltki võimu äravõtmist, ootaks nn. humanistlikelt kristlastelt mingitki visiooni, kuidas oleks sobilik tulevikus EELK-d juhtida.
Kui A. Riistan teavitas vajadusest isegi (baptistide?) ülidemokraatlikust “mittekirikust” juurida välja autoritaarsust, siis võiks välja isegi pakkuda revolutsioonilise “unisex” küberneetilise juhtimismudeli, mis rahuldaks humaniste kõigis Eestimaa konfessioonides.
Kuna avatud diskussioonist ei paista seni suuremat välja tulevat, siis püüan empaatilisena mõistatada “rahulolematute” võimalikke soove ning saada vähemalt kinnitust, milliseid minu poolt visandatud juhtimismudeleid auväärsed oponendid ekslikena välistaksid ja milliste üle võiksime üheskoos oma mõttetööd jätkata.
Sohvi

#192 Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 01:58

#190: kristjan - Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

Veidi aritmeetikat pädevale kristjanile:

68,5+14,7=83,2% vastanuist ei soovi muutusi EELK-s.

11,7+5,1= 16,8% vastanuist soovib muutusi EELK-s.

Suhtarv konservatiivide ja uutjate vahel on 83,2 : 16,8.

Ehk ümmardatult on vastav suhe 5 : 1.

Kuidas prognoosiks kristjan kirikuliikmete tõusu, kui üks humanist saaks voli 5 kristlase üle kirikus ja kehtestaks uutmoodi seadused ja kuulutuslaadi?

Paluks pädevamat prognoosi kui see minu armetu ennustus…

 

Auväärt tundmatu

#193 Re: Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 02:12

#192: Sohvi - Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

Need 68,5% vastasid ju tegelikult, et neid see teema ei huvita. Nad pole ei muutuste poolt ega vastu.


Külaline

#194

2011-09-21 02:18

Kristlasena mõtlen samu mõtteid sageli, mis selles petitsioonis hästi sõnastatult välja on toodud
Ain Riistan

#195 Re: Millestki, mis rahuldaks?

2011-09-21 02:54

#191: Sohvi - Millestki, mis rahuldaks?

"Kuna avatud diskussioonist ei paista seni suuremat välja tulevat..."

Probleem on selles, et selles kommentaariumis on palju infomüra. Ja õlgmehikesi ehitatakse üha uusi. Nt keegi ei ole selles manifestis "unistanud" mingitest uutest juhtimismudelitest. Ja see ei ole ka "rahulolematute" manifest - ükskõik, mis pealkirjad ajakirjandus selle teema kohastele artiklitele oleks pannud. Murelike manifest, seda küll.

Ja, lp. Sohvi, Te ütlete: "Juhtimisteaduslikus mõttes on kirik algusest peale hierarhiline ülalt-alla juhtimisega struktuur. Olemuseselt jõustruktuur nagu nt. sõjavägi või politsei." See on lihtsalt ekslik, vähemalt selles, mis puudutab algkristlust ja Piiblit. Ja mitte ainult et ekslik - Teie poolt väljendatud ideoloogia ongi see, mille vastu see manifest välja astub. Siin oleme me tõesti Teiega põhimõtteliselt eri meelt.

Head,

Ain Riistan

Antonios (Erich-Anton Erkmann)

#196 Õigeuskliku traditsionalisti jutt

2011-09-21 05:12

Tõelise õigeusklikuna (true orthodox) jagan Kalle (#151) ja Veiko Rämmeli seisukohti perverssuste ja tolerastia suhtes. Kogu lugupidamise juures on mul siiski üks ka traditsionalistlikele luterlastele arvatavasti ebameeldiv jutt, mis peaks huvi pakkuma eeskätt neile, kes tunnevad muret üleilmse apostaasi, uue maailmakorra sisseseadmise, metsalise märgi poole liikumise ning tolerastia võidukäigu pärast. Siin ta on.


08(21). septembril 2011 - Püha Valitsejanna Jumalasünnitaja ja Ikkaneitsi Maria Sündimise pühal.

Teeks natuke propagandat eesmärgiga panna inimesed mõtlema. Oma alloleva sõnavõtu õiguses veendununa olen kaugel sellest, et oodata minuga pimesi nõustumist, vaid loodan, et kas või mõned kaasmaalased võtaksid vaevaks asja uurida ning veenduksid, et öeldu vastab tõele.

Petitsioonist (ikka seesama, mida siin arutatakse), millest ajendatuna on antud tekst koostatud, loeme, et "allkirjade kogumise algatanud liikumine ühendab erinevate kirikute liikmeid".

Ei ole olemas erinevaid kirikuid, vaid Issand Jeesus Kristus on loonud üheainsa Kiriku:
"Sina oled Peetrus ja sellele kaljule ma ehitan oma koguduse, ja põrgu väravad ei saa sellest võitu" (Mt 16:18);
"Üks Issand, üks usk, üks ristimine" (Ef 4:5).
Üheainsal Kirikul oli ja on kindel õpetus Jumalast, inimesest ja maailmast. See õpetus peab säilima muutmata kujul ning sellest kõrvalekaldumine on lubamatu:
"Jeesus Kristus on seesama eile ja täna ja igavesti!" (Hb 13:8);
"Mingit teist evangeeliumi ei ole, on vaid mõningaid, kes teid segadusse ajavad ja tahavad Kristuse evangeeliumi pahupidi pöörata. Aga kui ka meie ise või ingel taevast kuulutaks mingit evangeeliumi selle asemel, mida meie oleme teile kuulutanud - see olgu neetud!" (Gl 1:7,8);
"Ma palun teid, vennad, pidada silmas neid, kes tekitavad lõhesid ja pahandusi õpetuse vastu, mida teie olete õppinud. Hoidke neist eemale, sest niisugused ei teeni meie Issandat Jeesust Kristust, vaid oma kõhtu, ja nad petavad libedate sõnade ja ilukõnedega lihtsameelsete südameid" (Rm 16:18).
Niisiis, juba Apostlite a'al tekkisid Kiriku vastu võitlevad valeõpetused ja -õpetajad. Nendest saadi sajandite jooksul Jumala abiga jagu ning mõisteti hukka Oikumeenilistel ja Kohalikel Kirikukogudel, kus õige õpetus kinnitati ning segaste õpetuste pidajad Kirikust välja heideti. Suurimateks ketserlusteks olid ariaanlus, nestoriaanlus, monofüsiitlus, monoteleetlus ja ikonoklasm. Just 1. ja 2. Oikumeenilisel Kogul pandi igaveseks ajaks paika Nikaia-Konstantinoopoli Usutunnistus, rangelt keelates sellesse väiksemaidki muudatusi sisse viia.

Apostlid ja nende mantlipärijad olid piiskopiteks suuremates ja väiksemates linnades. Aja jooksul piiskopkonnad koondusid suuremateks üksusteks, mille eestseisjaid hakati nimetama patriarhideks. Nõnda tekkisid nn. Kohalikud Kirikud, mis olid kõik omavahel liturgilises osaduses e. kommunioonis ning millest ühelgi polnud võimu ühegi teise üle. Seda olukorda hakati rikkuma Rooma Kohalikus Kirikus, kus mõned võimuiha täis paavstid hakkasid vääriti tõlgendama Kristuse ülalmainitud sõnu Peetrusele (Mt 16:18), väites, et need ei käinud mitte kõigi Apostlite kohta, vaid olid mõeldud ainult Peetrusele kui tulevasele Rooma piiskopile (mitmes teises Evangeeliumi lõigus ütleb Issand Apostlitele selgelt, et kõik nad on omavahel võrdsed). Nõnda tekkisid paavstlusel pretensioonid võimule terve Kiriku üle. Samas levis ristirahva seas ka ketserliku Filioque-lisandiga ärasolgitud usutunnistus, mille kohaselt ei lähtu Püha Vaim mitte Isast, vaid Isast ja Pojast. Esmakordselt oli see ametlikult kasutusele võetud aastal 589 Toledos ning hiljem sai valdavaks Läänegoodi ja Frangi Kuningriikides. Mitmed vagad ja jumalakartlikud paavstid seisid ketserlusele vastu, kuid lõpuks saavutas ketserlus ilmaliku võimu survel võidu. Paavstide võimuiha ja ketserlusse kaldumine viisid Rooma Kohaliku Kiriku väljalangemiseni üheainsast pühast Kogulikust ja Apostlikust Kirikust, 1054. aasta nn. Suur kirikulõhe oligi selle kurva loo loogiliseks lõpuks. Allesjäänud Kirikut hakati nimetama Õigeusu Kirikuks. Lääne-Euroopas langesid viimastena paavstide saagiks (normanni vallutuste tagajärjel) õigeusklikud Inglismaa ja Lõuna-Itaalia alad, mis ennem allusid Konstantinoopolile.

Niisiis, juba 11. sajandi keskpaigast ei kuulunud valdav enamus lääne-eurooplasi Issanda loodud Kirikusse. Aja jooksul tekkis seal lisaks filioque-le teisigi ketserlikke dogmasid ning kõiksugu rikkumisi, millest võiks nimetada valeõpetusi puhastustulest ja Neitsi Maarja patuta eostamisest, indulgentsidega kauplemist, barbaarseid vallutusretki õigeusu riikidesse ning ka vaimulike kohustuslikku tsölibaati. Selle ketserluse kulminatsiooniks oli paavsti kuulutamine usuküsimustes eksimatuks 1870. aastal. Sisuliselt oli tegemist Jumala asendamisega paavstist inimiidoliga. Kas mitte sellepärast ei ole püha õiglase Kroonlinna Joanni [+1908] sõnul rooma katoliiklus hullem kui paganlus ise?!

Protestandid tegid hea alguse, kuna tahtsid kõrvale heita kõik Rooma valeõpetused ning naasta Apostliku usu juurde. Kahjuks aga ei tuldud selle peale, et see usk on täitsa olemas Hommikumaa Õigeusu Kirikus, ning hakati ilma Jumala abita ning vaid inimmõistusele tuginedes nö. jalgratast leiutama. Tulemusena heideti kõrvale palju õigeid asju, mis kuuluvad Apostliku Kiriku juurde - seitsmest Sakramendist jäeti alles enamasti vaid kaks, ei peetud vajalikuks pöörduda palvetega püha Jumalasünnitaja ja pühakute poole, ei austatud pühapilte. Samas on alles jäetud ketserlik filioque, nägin seda isiklikult ühes soome luterlikus palveraamatus, kus Nikaia-Konstantinoopoli Usutunnistus oli sellisel ärasolgitud kujul kirjas. Kuna ka vaimulikuks pühitsemise Sakramenti protestantlikes kogudustes pole, siis puudub nendes ka vaimulikkond. Meie päevil jõudis kätte naissoost kirikuõpetajate ning pervertide laulatamise aeg. Taunitav on ka paljude protestantide judaismi- ja Iisraeli-lembus, mille vastu kõlagu püha Johannes Kuldsuu sõnad: "Mitte üksnes sünagoog, vaid ka judaistide hinged on elupaigaks deemonitele".

Ka meie Hommikumaa Õigeusu Kiriku tänapäevane olukord ei ole kiita. Issandast ja Ristiusust taganemine on jõudnud ka meile. Enamus nn. ametliku Õigeusu esindajaid orjab judaistide ja vabamüürlaste antikristlikku uut maailmakorda. Vabamüürlaste algatatud oikumeeniline liikumine sammub hoogsalt uue maailmakorra ühtse "kiriku" suunas, kus Apostlikust Õigeusust peale ketserluste, paganluse erinevate vormide ja valeõpetustega segamist ei jää enam miskit alles. Juba on kahjuks olemas ka pervertidest "õigeusu" piiskopid ja preestrid. Koostöökski antikristusega on vajalik kogemus olemas - 1927. aastal punase elaja teenistuse astunud ning 1943. aastal Stalini käsul rünnakule asunud nõukogude kirikust on saanud Venemaad (1917. aastast tänaseni) okupeeriva judaistliku kliki ideoloogiline käepikendus, mis tänapäeval on muuseas ka hiiglaslik äriimpeerium. Mõistagi ei teeni see mitte Jumalat, vaid orjab mammonat. Muide, antud organisatsioon ehib end võõraste sulgedega - mingit õigust nimetada end Moskva Patriarhaadiks ja Vene Õigeusu Kirikuks sellel pole. Tasub mainida ka asjaolu, et 1920ndail õigeuslikke uuele kalendrile üle minema vägisi sundinud piiskopite seas oli vabamüürlasi nagu nt. Konstantinoopoli patriarh Meletios IV (Metaxakis) ja Rumeenia patriarh Miron (Cristea). Kahjuks ka Soomes ja Eestis viidi läbi selline kalendrireform, kusjuures inimestele suruti peale isegi vale paasakalender, mille järgi teatud aastatel 1. Ülestõusmispüha saabub varem kui judaistlik Pesach. Selline olukord on 1. Oikumeenilise Kirikogu otsuste seisukohalt lubamatu ning käib sama Kirikukogu poolt hukkamõistetud ketserluse alla.

1920ndaist saadik on olukord selline, et enamus õigeusklikke traditsionaliste on koondunud omaette struktuuridesse, mis ei ole kommunioonis nn. Maailma Õigeusuga (WO - World Orthodoxy). Mainiksin Vene Õigeusu Kirikut Välismaal, Katakombikirikut punaste anastatud Venemaal ning vana kalendri liikumist Kreekas, Rumeenias ja Bulgaarias. Kommuniooni katkestamine apostaatilise WO-ga on igati õigustatud, kuid siin on oht kalduda äärmustesse ning hakata oma väikest ultra-traditsionalistlikku grupikest ainuõigeks pidama, tembeldades kõiki teisi ketseriteks ja skismaatikuteks. Heaks näiteks on erinev suhtumine WO lihtusklikesse. On olemas kuninglik tee (royal path), mille pooldajad ei laienda apostaatilisse piiskopkonda negatiivset suhtumist kogu kirikurahvale ega kiirusta tervet WO-d viimse reavaimulikuni ja -usklikuni Jumala armust ning toimivatest Sakramentidest ilmajäänuks kuulutama. Äärmuslased aga tembeldavad kunigliku tee pooldajaid sellise leplikkuse eest usust taganejaiks, jagunedes seejuures erinevaisse omavahel kraaklevaisse gruppidesse, mis on lõpptulemusena veeks apostaatide veskile. Ei saa ka välistada, et mõne grupi puhul on tegemist julgeolekuorganite loodud trustiga.

Vene Õigeusu Kiriku Välismaal vastu on viimasel aastakümnel üht-teist korraldatud. Kõigepealt toimus 2001. aastal kirikulõhe, mille tagajärjel palju tublisid vaimulike ja usklikke sattus väljaspool Kirikut asuvaisse ultrakonservatiivseisse struktuuridesse. Tõenäoliselt oli siin mängus KGB-FSB käsi selleks, et VÕKV-d nõrgestada ja ette valmistuda 2007. aastaks, mil Kirik sai tõsise löögi, kui enamus vaimulikkonnast ja suur osa usklikke läksid suure hurraaga punase Moskva rüppe. Viimase sündmuse puhul oli Kremli käsi juba selgelt nähtav.

Kõigest hoolimata on VÕKV siiamaani alles ning kommunioonis Kreeka Vana Kalendri Õigeusu Kiriku Vastuseisjate Sinodiga, Rumeenia ja Bulgaaria Vana Kalendri Õigeusu Kirikutega ning koduarestis viibiva kanoonilise Jeruusalemma patriarhi Irineosega.

Hoolimata oma negatiivsest suhtumisest ketserlustesse ja valeõpetustesse ei vihka ma nendega seotud inimesi, seega oleks palve mitte võtta kirjapandut isiklikult. Ma väga austan bolševismi vastu võidelnud katoliiklastest, luterlastest või isegi paganaist sõjasangareid ning kuigi ei saa ma palvetada nende eest (Kirikusse mittekuuluvate surnute kiriklik mälestamine ei ole lubatud), tean ma, et Issand talitab nendega Oma parima äranägemise järgi, sest Tema juures ei ole kohta ebaõiglusel. Samas pean ma lugu ka elavatest rahvusliku maailmavaatega inimestest, kuigi usuküsimustes ei pruugi me ühiskeelt leida.

Kui kellegile pakkus mu tagasihoidlik tekst huvi, siis soovitan lugeda selliseid autoreid nagu ülempiiskop Averki (Taušev) ja munkpreester Serafim (Rose). Tegemist on 20. sajandi tõeliste vaimuelu hiiglastega. Nende kirjatööd on väga eshatoloogia-kesksed ning igaüks, kes ei soovi osaleda üleilmses apostaasis ega kavatse hakata uue maailmakorra orjaks, leiab sealt palju kasulikku.

Lõpetaks sellise sõnumina, et uue maailmakorra areng metsalise märgi suunas jõuab ühel hetkel sellisesse faasi, kus kurjuse küüsist pääsemiseks saab abi üksnes üheainsast Pühast, Kogulikust ja Apostlikust Kirikust, kuivõrd väikesearvuline see ka poleks. Soovin kõigile metsalise märgist pääsemist ja igavese elu pärimist!
Enn Auksmann

#197 Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 07:12

#180: kristjan - Re: Numbreid Lea Altnurmele

Ja kui paljud neist vähestestki ei kitkuks praegu juukseid, nähes, mis sellest kõigest välja tuli ...

Enn Auksmann

#198 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

2011-09-21 07:39

#193: Auväärt tundmatu - Re: Re: Re: Re: Re: Numbreid Lea Altnurmele

"Need 68,5% vastasid ju tegelikult, et neid see teema ei huvita. Nad pole ei muutuste poolt ega vastu."

 

Jah, tegemist on samasuguste inimestega nagu need, kelle ükskõiksust ära kasutades (ning keda pidevalt manipuleerides ja hirmutades) on näiteks Rootsi kirikus tehtud viimaste aastate otsused.

Taolisel puhul demokraatiast ja avatusest rääkimine ei ole isegi mitte naeruväärne, see on lihtsalt kohatu.

Aga selge on see, et ega "humanistid" enne järgi ei jäta, kui on teisitimõtlejatel suud kinni pannud - ja nende oma suud ei sulge keegi, sest vastaspool ei ole valmis sama alatuid võtteid kasutama.

Vaid nädal aega tagasi külastas meie kogudust üks rühm Rootsi kirikutöötajaid. Isegi sarnaselt mõtlevad inimesed ei usaldanud üksteist ega kõnelnud teatud asjadest üksteise kuuldes - küll aga oli neid, kes minuga rääkides sosinal teatud lootust avaldasid, et ehk siiski lähevad asjad tulevikus jälle paremaks (üks naispreestergi leidis, et armulaua kasutamine "nõiakatsena", nagu see Rootsi kirikus on viimastel aastatel olnud, ei ole päris õige) ...

Pange tähele, armsad siirad allakirjutanud: see on "avatus" ja "demokraatia", mille poole "humanistid" kirikut juhivad. Ma ei kogenud nõukogude ajalgi taolist hirmu ja allasurutust kui see, mis praegu valitseb Rootsi kirikus.

J.T.

#199 ??

2011-09-21 07:50

Järjekordne vahutamine Eesti kirikus. Selle asemel, et ennast harida ning tõelisteks kristlasteks saada, jahutakse mngist humanismist. On ju teada, et mitmed väga head kirjanikud ja kunstnikud olid ja on omod, kuid ikkagi ka tublid kristlased, milleks muliseda sellest, kirik on kaotaNUD OMA tähtsuse pASTORITE RUMALUSE JA ignorantsuse tõttu. " Teid vihatakse minu nime tõttu ", ütles Kristus. Kes vihkab praegust kirikut, eesti väetikest ? Kirik on hambutu ja mõttetuks muutunud asutus, kes kakleb võimu pärast nagu muudki maapealsed asutused. Ka praegune manifest on võimuvõitluse manifest, ei midagi muud.

Külaline

#200 luterlane

2011-09-21 07:52

Vaimulike seas on sama palju erimeelsusi kui igal teisel erialal. Muidugi kõik kaitsevad seisukohti mis neil on ja ei kavatsegi ümber mõtelda. Tavalisel kirikulisel on lihtsalt võimalus oma seisukohta väljendada kirikusse minemisega või minemata jätmisega või siis mõne teise kiriku valimisega.